Αποκρυπτογραφούμε το σύμπαν του Αμερικανού σκηνοθέτη, ο οποίος διχάζει ξανά κοινό και κριτικούς με το σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ «μητέρα!».
Αλήθεια ή ψέμα;
Η πραγματικότητα είναι μια έννοια σχετική στο κινηματογραφικό σύμπαν του σκηνοθέτη, ο οποίος αρέσκεται στο να μπερδεύει (με τρόπο πολανσκικό) τα όρια ανάμεσα στα όσα βλέπουν οι ήρωες και στα όσα πιστεύουν ότι τους συμβαίνουν όπως στη «μητέρα!».
Αμφιλεγόμενος
Από τη ρεαλιστική χρήση ουσιών («Ρέκβιεμ για Ένα Όνειρο») και τις παθιασμένες σκηνές σεξ μέχρι τις βίαιες εξάρσεις των ηρώων και την ανατρεπτική απεικόνιση βιβλικών ιστοριών, οι ταινίες του δεν περνάνε ποτέ στα ψιλά της σινε-επικαιρότητας.
Θεοί και δαίμονες
Η θρησκεία αποτελεί διαρκή πηγή έμπνευσης και οι έννοιες της δημιουργίας, της αμαρτίας και του παραδείσου επανέρχονται αλληγορικά στην «Πηγή της Ζωής» και τη «μητέρα!» και κυριολεκτικά στον «Νώε». Ο Αρονόφσκι έχει περάσει ώρες πάνω από τη Βίβλο, η οποία του προκαλεί συνεχώς υπαρξιακές απορίες.
Μουσική ιδιοφυΐα
Ο Βρετανός μουσικός Κλιντ Μανσελ έχει συνθέσει το σάουντρακ όλων των ταινιών του Αρονόφσκι, χάρη στον οποίο έγραψε μερικά από τα διασημότερα σκορ των τελευταίων δεκαετιών. Η δουλειά του κινείται από το σκοτεινό dum 'n' bass στο λυρισμό των εγχόρδων, ενδεικτικό της ικανότητάς του να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε ταινίας.
Καθολική αναγνώριση
Με διαφορά η καλύτερη ταινία του, ο «Παλαιστής» είναι ένα χαμηλότονο δράμα σκορσέζικων προδιαγραφών, το οποίο του χάρισε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία και ανέστησε την καριέρα του Μίκι Ρουρκ.