Σιντ και Νάνσι

4

Η γνωριμία και ο παθιασμένος, αυτοκαταστροφικός έρωτας του 20χρονου μπασίστα των Sex Pistols Σιντ Βίσιους και της γκρούπι Νάνσι Σπάνγκεν γίνεται μια σκοτεινή, οργισμένη ωδή στο εν συγχύσει επαναστατικό lifestyle του πανκ κινήματος.

Σιντ και Νάνσι

Η γνωριμία και ο παθιασμένος, αυτοκαταστροφικός έρωτας του 20χρονου μπασίστα των Sex Pistols Σιντ Βίσιους και της γκρούπι Νάνσι Σπάνγκεν γίνεται μια σκοτεινή, οργισμένη ωδή στο εν συγχύσει επαναστατικό lifestyle του πανκ κινήματος.

Σιντ και Νάνσι - εικόνα 1

Όταν ρώτησαν τον Τζόνι Λίντον, τον frontman των Sex Pistols, αν υπάρχει κάτι που αποτυπώνεται σωστά στην ταινία, εκείνος απάντησε: «Ναι, το όνομα Σιντ». Μαζί με αρκετούς άλλους που έζησαν από κοντά την ιλιγγιώδη άνοδο του πιο εμβληματικού πανκ συγκροτήματος, ο ίδιος αποδοκίμασε ανοιχτά τον τρόπο που ο Άλεξ Κοξ αναπαράστησε μια ιστορικά ταραχώδη εποχή της βρετανικής ροκ σκηνής, κάτι που με το πέρασμα του χρόνου δίνει στο «Σιντ και Νάνσι» επιπλέον κινηματογραφικά εύσημα. Διότι το αυθάδες φιλμ του Κοξ δεν είναι τελικά ένα ροκ ντοκουμέντο, αλλά ένα μυθοπλαστικό, τρυφερό και σπαρακτικό love fucking story.

Η ιστορία του Τζον Σάιμον Ρίτσι, ο οποίος άφησε το μουσικό του στίγμα ως Σιντ Βίσιους, και της Νάνσι Σπάνγκεν είναι γεμάτη πικάντικες λεπτομέρειες της ροκ ιστορίας. Αποφεύγοντάς τις, όπως και κάθε παγίδα βρόμικης γραφικότητας, μόλις λίγα χρόνια μετά τη δολοφονία της δεύτερης στο ξενοδοχείο «Chelsea» της Νέας Υόρκης και το θάνατο από υπερβολική δόση του πρώτου, ο Βρετανός σκηνοθέτης των «Repo Man» και «Straight to Hell» αποφασίζει να αφηγηθεί τη σύντομη, αυτοκαταστροφική γνωριμία τους.

Σιντ και Νάνσι - εικόνα 2

Ο Κοξ επικεντρώνεται αυστηρά στα δύο χρόνια που ο νεαρός Λονδρέζος μπασίστας πέρασε μαζί με την Αμερικανίδα γκρούπι και κατόπιν μάνατζέρ του, η οποία τον έθισε στα ναρκωτικά. Η παραισθητική ηδονή τους και το επώδυνο τίμημά της μαζί με τη χαοτική επαναστατικότητα και τη δημιουργική οργή που κουβαλούσε το lifestyle του πανκ κινήματος περιγράφονται με ωμή και θορυβώδη γλαφυρότητα, κατευθείαν βγαλμένη από μια σαφώς ορισμένη βρετανική κοινωνική πραγματικότητα. Αυτή όμως αποτελεί απλώς το εντυπωσιακό φόντο της γεννημένης μέσα στα σκουπίδια (χαρακτηριστική η εικόνα-σήμα κατατεθέν του φιλμ με το ζευγάρι δίπλα στον κάδο απορριμμάτων) ερωτικής ιστορίας που αφηγείται η ταινία, μια ωδή στην ανθρώπινη ανάγκη για κατανόηση και τρυφερότητα, που μπορεί να μετεξελιχτεί σε κραυγή απελπισίας. Και αυτή με τη σειρά της σε άλλο ένα hit των charts του Billboard.

Μ. Βρετανία. 1986. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Σιντ και Νάνσι

Sid and Nancy
4
  • Μουσική
  • 1986
  • Διάρκεια: 110 '
  • Αλεξ Κοξ

Η γνωριμία και ο παθιασμένος, αυτοκαταστροφικός έρωτας του 20χρονου μπασίστα των Sex Pistols Σιντ Βίσιους και της γκρούπι Νάνσι Σπάνγκεν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.