Η Γαλλίδα πολυβραβευμένη σταρ μιλάει για την ανατρεπτική κωμωδία «Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ» του Μπρουνό Ντιμόν στην οποία πρωταγωνιστεί, σε έναν τελείως διαφορετικό ρόλο από αυτούς που την είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα
Υποδύεστε την Οντ βαν Πέτεγκεμ, μια υστερική μεγαλοαστή των αρχών του προηγούμενου αιώνα. Ένας παράξενος ρόλος σε μια πολύ ιδιαίτερη κωμωδία…
Δεν συγκρατήθηκα καθόλου! Ένιωσα σαν παιδί και είμαι χαρούμενη, διότι ξεκινάω τώρα την κωμική μου καριέρα.
Είχατε στο νου σας κάποια ηθοποιό που προσπαθήσατε να μιμηθείτε;
Είχα ως πρότυπο τη Σεσίλ Σορέλ, μια κωμική ηθοποιό της εποχής της Σάρα Μπερνάρ, η οποία ήταν over the top. Ο ορισμός της υπερβολής. Ο Μπρουνό Ντιμόν βρήκε ένα πολύ διαφωτιστικό ντοκιμαντέρ γι’ αυτή. Συζητήσαμε μαζί για τον ρόλο και ύστερα από τρεις συναντήσεις με ρώτησε πώς είχα αποφασίσει να την υποδυθώ. Κάναμε λίγες πρόβες και ήταν απόλυτα ικανοποιημένος.
Σε ανάλογα υψηλούς τόνους είναι και οι ερμηνείες των συμπρωταγωνιστών σας. Πώς συντονιστήκατε σε αυτό;
Ο καθένας κράτησε τη δική του χροιά κι ένταση. Άλλη ο Φαμπρίς Λουκινί, άλλη η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι. Εγώ ήμουν πάνω απ’ όλους, φώναζα πιο πολύ και ο Ντιμόν μου έδωσε το ΟΚ να τους σπρώχνω και να βγαίνω μπροστά, να είμαι σαν σίφουνας που τα ισοπεδώνει όλα. Μου αρέσει η σωματική ερμηνεία, γι’ αυτό μου αρέσει πολύ και ο χορός. Ο πατέρας μου ήταν μίμος και με έπαιρνε συχνά μαζί του στις περιοδείες. Είναι πολύ λυτρωτικό, πραγματική ευτυχία να μπορείς να εκφράζεσαι με το σώμα.
Τι σας έκανε να αποφασίσετε να ακολουθήσετε καριέρα ηθοποιού;
Για να είσαι ηθοποιός, πρέπει να σου αρέσει να συμμετέχεις σε ιστορίες. Να γίνεσαι μέρος τους. Πάντα με γοήτευε κάτι τέτοιο – ήδη από το σχολείο μου άρεσε πολύ το θέατρο. Όταν είδα λοιπόν για πρώτη φορά ένα έργο του Πίτερ Μπρουκ, ένιωσα μια χαρά σαν έκρηξη, κάτι απίστευτα δυνατό. Αυτή είναι η ζωή που θέλω, είπα. Εδώ ανήκω.
Τι ζητάτε, λοιπόν, από κάθε ρόλο;
Όταν ήμουν πιο μικρή, φοβόμουν και λιγότερο. Κυνηγούσα διαρκώς το ρίσκο, κάτι που προσπαθώ να κάνω και τώρα, βλέπω όμως ότι έχω αποκτήσει πλέον άμυνες αλλά και μια σοφία. Κάτι που με προστατεύει ίσως από βιαστικές αποφάσεις και με κάνει να νιώθω πιο ασφαλής. Οπότε δεν βουτάω με το ίδιο θάρρος στο κενό... Ρισκάρεις ή όχι, πάντως, η ηθοποιία έχει να κάνει με το να είσαι αληθινός. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για τη δημιουργία μιας ψευδαίσθησης, το να γίνεσαι δηλαδή κάποιος άλλος, αλλά με το να είσαι αληθινός, να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου.
Πόσες αλήθειες βρήκατε στην «Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ»;
Η αλήθεια του ρόλου μου έχει να κάνει με τις αλήθειες της ταινίας, η οποία έχει απόλυτα σύγχρονες αναφορές, παρότι εκτυλίσσεται στα 1910. Αφορά τον τρόπο με τον οποίο η μπουρζουαζία αντιμετωπίζει τις φτωχότερες τάξεις, με δήθεν ηθική κι αισθητική ανωτερότητα. Δείχνει πόσο φοβάται στην πραγματικότητα τους απλούς ανθρώπους, στιγματίζοντάς τους σαν άσχημους, χοντρούς, ομοφυλόφιλους, βρόμικους, αιμομίκτες... Τώρα είμαστε εμείς οι υπόλοιποι που φοβόμαστε τους πρόσφυγες και τους αντιμετωπίζουμε παρόμοια: ως βίαιους, φορείς ασθενειών, με πρωτόγονα ήθη και πάει λέγοντας...
Περισσότερες πληροφορίες
Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ
Το καλοκαίρι του 1910 μια σειρά εξαφανίσεων αναστατώνει ένα ειδυλλιακό θέρετρο της Μάγχης, στο οποίο κάνει διακοπές η αριστοκρατική οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ και κατοικούν οι φτωχοί ψαράδες Μπριφόρ.