Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν είναι μια απλή «Βοηθός»

Η διασημότερη σταρ της γενιάς της μιλάει για το αντισυμβατικό μεταφυσικό θρίλερ «Personal Shopper: Η Βοηθός», τη δεύτερη συνεργασία της με τον Ολιβιέ Ασαγιάς, που αναστάτωσε το περσινό Φεστιβάλ Κανών.

Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν είναι μια απλή «Βοηθός»

Η διασημότερη σταρ της γενιάς της μιλάει για το αντισυμβατικό μεταφυσικό θρίλερ «Personal Shopper: Η Βοηθός», τη δεύτερη συνεργασία της με τον Ολιβιέ Ασαγιάς, που αναστάτωσε το περσινό Φεστιβάλ Κανών.

Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν είναι μια απλή «Βοηθός» - εικόνα 1

Οι τελευταίες σας συνεργασίες είναι με σκηνοθέτες όπως ο Γούντι Άλεν, ο Ανγκ Λι και ο Ολιβιέ Ασαγιάς. Πιστεύετε πως ο ρόλος σας στη «Βοηθό» είναι άλλο ένα ερμηνευτικό βήμα στην καριέρα σας;
Υπάρχουν ενδιαφέροντες ρόλοι τόσο στο Χόλιγουντ –δυστυχώς όλο και λιγότεροι– όσο και μακριά από αυτό. Προσπαθώ να αντιμετωπίζω κάθε ταινία μου με τον ίδιο τρόπο. Ως ηθοποιός ψάχνεις τα όριά σου και πώς μπορείς να τα διευρύνεις κάθε φορά λίγο παραπάνω. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να ψάχνεις την ασφάλεια σε έναν ρόλο, αλλά το ρίσκο. Ενδιαφέρουσα επιλογή είναι αυτή που σε φοβίζει κιόλας...

Πόσο διαφορετικός είναι αυτός ο ρόλος από εκείνον στα «Σύννεφα του Σιλς Μαρία», πάλι του Ολιβιέ Ασαγιάς; Κι εκεί υποδύεστε τη βοηθό μιας διασημότητας.
Στο «…Σιλς Μαρία» η Μορίν ήταν ένας χαρακτήρας-μυστήριο για τον θεατή. Δεν ήξερες λεπτομέρειες και ήθελες να μάθεις περισσότερα γι’ αυτήν. Τελικά αποδεικνυόταν μια αποφασισμένη γυναίκα, πιστή στον εαυτό της. Γι’ αυτό κατάφερε να αφήσει τη Ζιλιέτ Μπινός πίσω της και να προχωρήσει. Η Μορίν της «Βοηθού» είναι μάλλον το αντίθετο. Έχει παγιδευτεί ψυχολογικά σε ένα σκοτεινό αδιέξοδο και νομίζω πως την καταλαβαίνω αρκετά καλά. Το υπαρξιακό άγχος σε οδηγεί συχνά εκεί, σε καταστάσεις που σε εγκλωβίζουν και τελικά γίνονται καταστροφικές. Νιώθεις ανήμπορος κι εγκαταλελειμμένος και η απάντηση ίσως βρίσκεται στην πίστη. Δεν εννοώ απαραίτητα τη θρησκευτική, αλλά την πίστη σε μια ιδέα ή στους άλλους ανθρώπους.

Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν είναι μια απλή «Βοηθός» - εικόνα 2

Πώς δουλέψατε με τον Ασαγιάς πάνω στον ρόλο;
Δεν μιλήσαμε πολύ. Μου άφησε πολύ δημιουργικό χώρο. Η αλήθεια είναι πως όταν διάβασα το σενάριο δεν κατάλαβα ότι επρόκειτο για ταινία τρόμου. Το υπερφυσικό στοιχείο ήταν παρόν, φυσικά, αλλά σε πιο δραματικούς και υπαρξιακούς τόνους. Στο πλατό, αντίθετα, όλα ήταν πιο απειλητικά, όπως σε ένα καθαρόαιμο θρίλερ. Όταν μάλιστα είδα την ταινία τελειωμένη, ομολογώ ότι φοβήθηκα αρκετές φορές.

Η ταινία έχει να κάνει, ανάμεσα σε άλλα, με τη μόδα, τη δια­σημότητα και την τεχνολογία. Πόσο οικεία νιώθετε σε αυτά τα περιβάλλοντα;
Όλα αυτά έχουν να κάνουν με την επικοινωνία. Η τεχνολογία σε βοηθάει να κρυφτείς, να «μεταμφιεστείς» πιο εύκολα και να χειραγωγήσεις τον άλλον με πολλούς τρόπους. Αυτή άλλωστε είναι και η δουλειά του ηθοποιού με μια έννοια. Να χειραγωγεί τα συναισθήματα του θεατή. Τώρα όσον αφορά τη μόδα, ο κόσμος της μου φαίνεται σαν ένα χαριτωμένο παιχνίδι. Και με αυτήν η δουλειά μου είναι άμεσα συνυφασμένη και προσπαθώ να δω αυτό το κομμάτι της δια­σκεδαστικά. Στο τέλος, πάντως, όλα αυτά δεν είναι παρά το μέσο. Τι μένει πίσω; Γιατί χρήσιμα είναι και τα λεφτά, και η διασημότητα, και η μόδα, αλλά αν πρέπει να αξιολογηθείς τελικά για κάτι, αυτό πρέπει να είναι ό,τι άφησες πίσω. Ό,τι μείνει στο τέλος, στο κατακάθι. Αυτό θα σε συνοδεύει…

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ της ταινίας «Η Βοηθός»:

Περισσότερες πληροφορίες

Personal Shopper: Η Βοηθός

Personal Shopper
1,5
  • Σινεφίλ
  • 2016
  • Διάρκεια: 105 '
  • Ολιβιέ Ασαγιάς

Η Μορίν είναι μια Αμερικανίδα που δουλεύει στο Παρίσι ως προσωπική βοηθός αγορών ενός τοπ μόντελ. Έχοντας χάσει πρόσφατα τον δίδυμο αδερφό της και διατηρώντας την ικανότητα, όπως κι εκείνος, να επικοινωνεί με τα πνεύματα, προσπαθεί να μιλήσει μαζί του τη στιγμή που κάποιος άγνωστος της στέλνει μηνύματα στο κινητό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.