Αδίστακτοι

3

Μικρή διάρκεια, γρήγοροι ρυθμοί, απλοί και λειτουργικοί χαρακτήρες: μια γκανγκστερική περιπέτεια της παλιάς σχολής χωρίς εκπλήξεις και αφηγηματικό λίπος.

Αδίστακτοι

Μικρή διάρκεια, γρήγοροι ρυθμοί, απλοί και λειτουργικοί χαρακτήρες: μια γκανγκστερική περιπέτεια της παλιάς σχολής χωρίς εκπλήξεις και αφηγηματικό λίπος.

Αδίστακτοι - εικόνα 1

Λιτή όσο και ο τίτλος της, ο οποίος σημαίνει «ένοπλοι ληστές», η τέταρτη ταινία του ειδικευμένου στις αστυνομικές περιπέτειες στιλίστα Ζιλιέν Λεκλέρκ («Chrysalis», «L’ Assaut», «Gibraltar») εντυπωσιάζει με την αυστηρή προσήλωση στον αφηγηματικό της στόχο: ο Για­νί, ο Νασέρ και ο Φρανκ είναι­ μια άκρως αποτελεσματική ομάδα κακοποιών η οποία ειδικεύεται στις ληστείες τεθωρακισμένων χρηματαποστολών. Αφού κάνουν τη δουλειά, συνεχίζουν την απόλυτα συνηθισμένη οικογενειακή τους ζωή, συναναστρέφονται κοινωνικά μεταξύ τους και δεν μοιράζονται τα μυστικά τους με πάνω από άλλους δυο-τρεις συνεργούς τους. Ύστερα όμως από μια απερισκεψία του Αμίν, του μικρότερου αδερφού του Γιανί, την ομάδα παγιδεύει η πανίσχυρη τοπική μαφία των ναρκωτικών και την εξαναγκάζει να εκτελέσει για λογαριασμό της ένα επικίνδυνο χτύπημα.

Αδίστακτοι - εικόνα 2

Μικρή διάρκεια, ταχύτατοι ρυθμοί, απλοί και λειτουργικοί χαρακτήρες. Τίποτα δεν θυμίζει εδώ την τυπική γαλλική φλυαρία, αντίθετα πολλά φέρνουν στο νου την «Έξαψη» του Μάικλ Μαν και τα νεο-νουάρ του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ (ο λιγομίλητος, cool Σαμί Μπουαζιλά ως μακρινός συγγενής του Ρόμπερτ ντε Νίρο και του Αλέν-«Σαμουράι»-Ντελόν). Η πλοκή δεν πρωτοτυπεί, βέβαια, πουθενά. Γνωρίζουμε απέξω και ανακατωτά πού και πώς θα στραβώσουν τα πράγματα ή τι επιφυλάσσει η μοίρα στον κάθε ήρωα ξεχωριστά – όλοι τους με ηθικούς κώδικες στην γκρίζα περιοχή μεταξύ καλού και κακού. Ο μηχανισμός είναι διάφανος, όμως τα γρανάζια είναι στη θέση τους και τα πάντα λειτουργούν σαν καλολαδωμένη μηχανή. Ως σωστός επαγγελματίας, ο Ζιλιέν Λεκλέρκ εστιάζει σχεδόν αποκλειστικά στη δράση και πετά κάθε περιττό λίπος.

Η ματιά του είναι άμεση, διακριτικά χορογραφημένη κι εντελώς μοντέρνα (οι ληστές δεν κυνηγούν τη χλιδή και την καλή ζωή όπως εκείνοι της δεκαετίας του ’70), ενώ ταυτόχρονα διαθέτει την αποτελεσματικότητα των γκανγκστερικών θρίλερ της παλιάς σχολής, όπου μια εικόνα (δίπλα σε μιαν άλλη) σήμαινε χίλιες λέξεις. Κι ένας πυροβολισμός ακουγόταν μόνο όταν ήταν εντελώς απαραίτητο.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 81΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αδίστακτοι

Braqueurs
3
  • Γκανγκστερική
  • 2015
  • Διάρκεια: 81 '
  • Ζιλιέν Λεκλέρκ

Μια ομάδα κακοποιών που ειδικεύεται στις ληστείες τεθωρακισμένων οχημάτων παγιδεύεται από τη μαφία των ναρκωτικών κι εξαναγκάζεται να κάνει μια επικίνδυνη δουλειά για λογαριασμό της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.

"Ίχνη αιωνιότητας: Θόδωρος Αγγελόπουλος": Μια ημερίδα για το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουν κεντρικές εισηγήσεις των Βρασίδα Καραλή και Sylvie Rollet που έχουν μελετήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό έργο και τη γλώσσα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη.