Ο Φώτος Λαμπρινός μας οδηγεί στη «Μεγάλη Ουτοπία»

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης επιστρέφει με το ντοκιμαντέρ «The Great Utopia», εξερευνώντας τα χνάρια της Οκτωβριανής Επανάστασης και την περίοδο της ακμής της.

Ο Φώτος Λαμπρινός μας οδηγεί στη «Μεγάλη Ουτοπία»

Το «The Great Utopia» αποτελεί μία ακόμα προσθήκη στη σπουδαία φιλμογραφία του Φώτου Λαμπρινού, που καταπιάνεται με την περίοδο της Οκτωβριανής Επανάστασης, εκατό χρόνια μετά τη γέννησή της και μιλά στο «α» για τη σημασία της σήμερα.

Ο Φώτος Λαμπρινός μας οδηγεί στη «Μεγάλη Ουτοπία» - εικόνα 1

Πόσο δύσκολη ήταν η ανεύρεση του αρχειακού υλικού;
Είναι μία αρκετά επίπονη εργασία, αλλά, τυχαίνει να έχω μεγάλη πείρα, εδώ και μερικές δεκαετίες, έτσι ώστε, να ξέρω πού και τι να αναζητήσω.

Η αφηγηματική δομή του ντοκυμανταίρ μοιάζει με αυτή μιας σοβιετικής ταινίας εποχής. Ήταν στις άμεσες προθέσεις σας κάτι τέτοιο;
Όντως, έτσι είναι. Προσπάθησα να ακολουθήσω τους ρυθμούς και τη γραφή της εποχής του βωβού σοβιετικού κινηματογράφου, ο οποίος άλλωστε, ήταν και παραμένει ένα διεθνές κινηματογραφικό σχολείο.

Με ποια κριτήρια επιλέξατε σε ποια σημεία της επανάστασης να ασκήσετε κριτική;
Δεν ασκώ σε κανένα σημείο «κριτική». Παραθέτω τα γεγονότα σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές και τους ιστορικούς μου συμβούλους.

Υπάρχει μια γενική ομοφωνία πως τα πράγματα θα εξελίσσονταν διαφορετικά εάν ζούσε περισσότερο ο Λένιν (κι ο λενινισμός). Τελικά, ο σταλινισμός θα μπορούσε να «αποφευχθεί» ή ήταν μία ιστορική νομοτέλεια άρρηκτα δεμένη με την επανάσταση;
Αν προσέξετε καλά, η ίδια η ταινία, εννοώ η προσέγγιση και ο προβληματισμό της, θεωρώ ότι δεν επιτρέπει, παρόμοιες εικασίες ή άλλου είδους υποθέσεις.

Έχουν περάσει εννέα χρόνια από την τελευταία σας ταινία. Έχετε βρει ποιο θα είναι το επόμενο θέμα σας;
Μεσολάβησε η σειρά για την Χούντα (τα 13 ημίωρα με τον τίτλο «Χούντα είναι. Θα περάσει;» 2011-2012). Σχέδια πάντα υπάρχουν Η υλοποίησή τους, είναι μία άλλη υπόθεση.


Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.