Ο Φώτος Λαμπρινός μας οδηγεί στη «Μεγάλη Ουτοπία»

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης επιστρέφει με το ντοκιμαντέρ «The Great Utopia», εξερευνώντας τα χνάρια της Οκτωβριανής Επανάστασης και την περίοδο της ακμής της.

Ο Φώτος Λαμπρινός μας οδηγεί στη «Μεγάλη Ουτοπία»

Το «The Great Utopia» αποτελεί μία ακόμα προσθήκη στη σπουδαία φιλμογραφία του Φώτου Λαμπρινού, που καταπιάνεται με την περίοδο της Οκτωβριανής Επανάστασης, εκατό χρόνια μετά τη γέννησή της και μιλά στο «α» για τη σημασία της σήμερα.

Ο Φώτος Λαμπρινός μας οδηγεί στη «Μεγάλη Ουτοπία» - εικόνα 1

Πόσο δύσκολη ήταν η ανεύρεση του αρχειακού υλικού;
Είναι μία αρκετά επίπονη εργασία, αλλά, τυχαίνει να έχω μεγάλη πείρα, εδώ και μερικές δεκαετίες, έτσι ώστε, να ξέρω πού και τι να αναζητήσω.

Η αφηγηματική δομή του ντοκυμανταίρ μοιάζει με αυτή μιας σοβιετικής ταινίας εποχής. Ήταν στις άμεσες προθέσεις σας κάτι τέτοιο;
Όντως, έτσι είναι. Προσπάθησα να ακολουθήσω τους ρυθμούς και τη γραφή της εποχής του βωβού σοβιετικού κινηματογράφου, ο οποίος άλλωστε, ήταν και παραμένει ένα διεθνές κινηματογραφικό σχολείο.

Με ποια κριτήρια επιλέξατε σε ποια σημεία της επανάστασης να ασκήσετε κριτική;
Δεν ασκώ σε κανένα σημείο «κριτική». Παραθέτω τα γεγονότα σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές και τους ιστορικούς μου συμβούλους.

Υπάρχει μια γενική ομοφωνία πως τα πράγματα θα εξελίσσονταν διαφορετικά εάν ζούσε περισσότερο ο Λένιν (κι ο λενινισμός). Τελικά, ο σταλινισμός θα μπορούσε να «αποφευχθεί» ή ήταν μία ιστορική νομοτέλεια άρρηκτα δεμένη με την επανάσταση;
Αν προσέξετε καλά, η ίδια η ταινία, εννοώ η προσέγγιση και ο προβληματισμό της, θεωρώ ότι δεν επιτρέπει, παρόμοιες εικασίες ή άλλου είδους υποθέσεις.

Έχουν περάσει εννέα χρόνια από την τελευταία σας ταινία. Έχετε βρει ποιο θα είναι το επόμενο θέμα σας;
Μεσολάβησε η σειρά για την Χούντα (τα 13 ημίωρα με τον τίτλο «Χούντα είναι. Θα περάσει;» 2011-2012). Σχέδια πάντα υπάρχουν Η υλοποίησή τους, είναι μία άλλη υπόθεση.


Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου

Χρώματα, ενέργεια και ζωηρό σκίτσο προσπαθούν να συντηρήσουν τη διασκεδαστική γοητεία ενός franchise που στηρίζεται πλέον σε αστεία κεκτημένης ταχύτητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/08/2022

Οδηγός για Ζευγάρια

Ελεύθερο ριμέικ της σπονδυλωτής αυστραλιανής κωμωδίας "Μαζί σου κι ας Πεθάνω". Ευρηματικό, πικάντικο όσο και άνισο, μένει στην επιφάνεια των σεναριακών ευτράπελων.

Πού Πάω Πάλι ο Άνθρωπος;

Γαλλικό ριμέικ της πετυχημένης κωμωδίας του Κέκο Ζαλόνε "Που Πάω, Θεέ μου;".

Το Δείπνο μου με τον Αντρέ

Αυστηρά διαλογική ταινία ντοκιμαντερίστικης απλότητας. Χωρίς τρικ, μετατρέπεται σε ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό οδοιπορικό στις φιλοσοφικότερες αλήθειες πάνω στη σχέση του καλλιτέχνη με την πεζή καθημερινότητα.

Οι Γέφυρες του Μάντισον

Μια από τις πιο συγκινητικές ερωτικές ιστορίες του σύγχρονου Χόλιγουντ, υπόδειγμα σεναριακής ευαισθησίας (διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ), σκηνοθετικής οικονομίας και ερμηνευτικής μεγαλοπρέπειας.

Υποψίες

Τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινίας, μουσικής και α΄ γυναικείου ρόλου, το οποίο και κέρδισε η Τζόαν Φοντέν) για ένα υποδειγματικό σινε-παιχνίδι παραπλάνησης γεμάτο περίτεχνες ψυχαναλυτικές αναφορές, στο οποίο το στούντιο επέβαλε ένα "συναισθηματικά" ορθό φινάλε.

Ο Κακός Μπελάς

Κωμωδία απανωτών γκαγκς και απρόβλεπτης εξέλιξης, με ένα ευφάνταστο σενάριο που εντυπωσίασε ακόμα και τον Μπίλι Γουάιλντερ (το διασκεύασε ως "Τα Φιλαράκια").