Αφανείς Ηρωίδες

2

Ανάλαφρο, γραφικό και διδακτικό βιογραφικό πορτρέτο, υποψήφιο για τρία Όσκαρ.

Αφανείς Ηρωίδες

Η ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA. Ανάλαφρο, γραφικό και διδακτικό βιογραφικό πορτρέτο, υποψήφιο για τρία Όσκαρ.

Αφανείς Ηρωίδες - εικόνα 1

Δεν είναι μόνο η παρουσία­ της Οκτάβια Σπένσερ, η αρχή της δεκαετίας του ’60 και το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων στις ΗΠΑ, η παρόμοιου μεγέθους εμπορική επιτυχία ή οι τέσσερις και τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες αντίστοιχα που συνδέουν άμεσα τις «Υπηρέτριες» (2011) με τις «Αφανείς Ηρωίδες» (2016). Και οι δύο ταινίες είναι βγαλμένες από το ίδιο χολιγουντιανό καλούπι, το οποίο, με φόντο μια γραφική εποχή, φέρνει στο προσκήνιο μια πολυπληθή ομάδα εξίσου γραφικών –πραγματικών ή μυθοπλαστικών– χαρακτήρων, ανακατεύοντας με λίγο χιούμορ και πολύ συναίσθημα προσωπικό δράμα, ιστορικά γεγονότα και ανώδυνα ουμανιστικά μηνύματα.

Με αφετηρία το λογοτεχνικό χρονικό «Hidden figures: The story of the African-American women who helped win the space race» της Μάργκο Λι Σέτερλι, οι «Αφανείς Ηρωίδες» αφορούν την ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις στην Αμερική των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το ­διαστημικό πρόγραμμα της NASA.

Αφανείς Ηρωίδες - εικόνα 2

Αντιμετωπίζοντάς τις σαν… υπηρέτριες, οι υπερόπτες άντρες συνάδελφοί τους θα τις ταλαιπωρήσουν μεν, αλλά τελικά θα παραδεχτούν την αξία τους, καθώς όλους τους –οπισθοδρομικούς, στριμμένους, εγωιστές, πεισματάρηδες, αλλά μη φανταστείτε τίποτα πολύ πιο αντιαμερικανικό– τους ενώνει το πανεθνικό όραμα της κατάκτησης του Διαστήματος προτού το κάνουν δικό τους οι Σοβιετικοί. Όλα αυτά με έναν γάργαρο, ανάλαφρο και διδακτικό τρόπο που κάνει αυτό το τηλεοπτικής κοπής biopic να φλερτάρει διαρκώς μεν με τη γραφικότητα (ο αγώνας δρόμου της Χένσον για την τουαλέτα), αλλά τουλάχιστον να μην παραδίνεται, όπως οι «Υπηρέτριες», στο σοβαροφανή μελοδραματισμό και να εξασφαλίζει έτσι υποψηφιότητες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σεναρίου και β΄ γυναικείου ρόλου (Οκτάβια Σπένσερ).

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 127΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αφανείς Ηρωίδες

Hidden Figures
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 127 '
  • Θίοντορ Μέλφι

Η ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.