Φαραντί x4 στην Ταινιοθήκη

Με αφορμή την νέα του ταινία «Ο Εμποράκος», η Ταινιοθήκη της Ελλάδος προβάλλει από τις 12/1 έως τις 18/1 ακόμα τρεις ταινίες του κορυφαίου σκηνοθέτη, εκπροσώπου της σπουδαίας ιρανικής κινηματογραφικής παράδοσης.

Φαραντί x4 στην Ταινιοθήκη

Με αφορμή την νέα του ταινία «Ο Εμποράκος», η Ταινιοθήκη της Ελλάδος προβάλλει από τις 12/1 έως τις 18/1 ακόμα τρεις ταινίες του κορυφαίου σκηνοθέτη – εκπροσώπου της σπουδαίας ιρανικής κινηματογραφικής παράδοσης.

Φαραντί x4 στην Ταινιοθήκη - εικόνα 1
«Ένας Χωρισμός»

Έχοντας ήδη κερδίσει το βραβείο σεναρίου και ανδρικής ερμηνείας στις Κάνες, ο αριστοτεχνικά σκηνοθετημένος «Εμποράκος» του Ασγκάρ Φαραντί προβάλλεται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος στον ιρανό σκηνοθέτη από τις 12/1 έως τις 18/1, μαζί με τρία ακόμα αριστουργήματά του.

Στα πλαίσια του αφιερώματος στον ιρανό δημιουργό, η Ταινιοθήκη σε συνεργασία με τη Seven Films και τη Strada Films προβάλλει επίσης την ταινία του «Τι Απέγινε η Έλι» (About Elly, 2009) που βραβεύτηκε με την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Βερολίνου, «Το Παρελθόν» (Le passé, 2013) για το οποίο η πρωταγωνίστρια Μπερενίς Μπεζό κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο φεστιβάλ Κανών, αλλά και το κορυφαίο «Ένας Χωρισμός» (A Separation, 2011) που απέσπασε περισσότερα από 70 βραβεία, μεταξύ των οποίων και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, το Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και τέλος, το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, καθιστώντας τον Ασγκάρ Φαραντί τον πρώτο Ιρανό σκηνοθέτη που τιμάται με βραβείο Όσκαρ.

Το γεγονός ότι δεν έμοιαζε με κανέναν από τους γνωστούς συμπατριώτες του κάνει τον Ασγκάρ Φαραντί να αποτελεί μια ξεχωριστή κινηματογραφική περίπτωση. Ο Ιρανός σκηνοθέτης μοιάζει να ψάχνει ασταμάτητα το ηθικό βάρος των ανθρώπινων πράξεων, θέλοντας να παγιδεύσει τους πρωταγωνιστές του στις αναπόφευκτες αντιφάσεις που προκύπτουν από αυτό. Αφορμή είναι πάντα ένα συμβάν. Ένα ατύχημα, μια εξαφάνιση, μια επίθεση... Η απομάκρυνση των ηρώων από τον κομφορμισμό της κανονικότητας προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις. Πάντα το κράτος και η εκτελεστική/δικαστική εξουσία είναι είτε απόντα είτε κρατούν τον ρόλο απλού θεατή. Και αυτό γιατί ο Φαραντί θέλει να φέρει τους πρωταγωνιστές αντιμέτωπους με τις πράξεις τους χωρίς την πολυτέλεια και τα ελαφρυντικά της διαμεσολάβησης.

Πρόγραμμα (12/1 – 18/1)

Α' Αίθουσα
«Ο Εμποράκος» - Α’ Προβολή | 17.30, 19.45, 22.00

Β' Αίθουσα (Μειωμένο εισιτήριο €5)
«Το Παρελθόν» | 17.30
«Ένας Χωρισμός» | 19.45
«Τι Απέγινε η Έλι» | 22.00

*Την Τετάρτη 18/1 θα πραγματοποιηθούν μόνο οι προβολές της ταινίας «Ο Εμποράκος».

Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136, Κεραμεικός, 210 3609695, 2103612046

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.