Storia d’ Amore

3

Μελόδραμα που καταφέρνει να χειριστεί ρεαλιστικά και κοινωνικά τις συμβάσεις του είδους, τις οποίες σπρώχνει μέχρι τα συγκινητικά άκρα τους.

Storia d’ Amore

Μελόδραμα που καταφέρνει να χειριστεί ρεαλιστικά και κοινωνικά τις συμβάσεις του είδους, τις οποίες σπρώχνει μέχρι τα συγκινητικά άκρα τους.

Storia d’ Amore - εικόνα 1

Πολυβραβευμένος στη χώρα του τόσο για τις δύο ταινίες του –η κωμωδία «Lezioni di Cioccolato» και το μαφιόζικο δράμα «Una Vita Tranquilla»– όσο και για το τηλεοπτικό σίριαλ «Gomorrah», ο Κλαούντιο Κουπελίνι αλλάζει εντελώς ύφος και βουτά στα θολά νερά του ερωτικού μελοδράματος. Ενός κινηματογραφικού είδους που όλο και λιγότεροι σκηνοθέτες καταδέχονται να υπηρετήσουν με τον παλιομοδίτικο τρόπο και προτιμούν είτε απλώς να δανείζονται στοιχεία του είτε να το εκμοντερνίζουν αποδομώντας το, κατά προτίμηση με τρόπο αλμοδοβαρικό. Ο Κουπελίνι επιχειρεί να το προσεγγίσει με τρόπο... ρεαλιστικό, κάτι που εκ πρώτης ίσως μοιάζει με σχήμα οξύμωρο. Από την άλλη, η ιδέα του δεν βρίσκεται μακριά από τη ρήση του Φρανσουά Τριφό: «Στο σινεμά ή θα έχεις μια ασυνήθιστη ιστορία που πρέπει να αφηγηθείς με συνηθισμένο τρόπο ή μια συνηθισμένη ιστορία που πρέπει να αφηγηθείς με ασυνήθιστο τρόπο».

Εκείνος επιλέγει, λοιπόν, ένα στρωτό, λιτό σκηνοθετικό χειρισμό χωρίς το παραμικρό αφηγηματικό στιλιζάρισμα κι ένα περιπετειώδες, μυθιστορηματικό love story: ο ξενοδοχοϋπάλληλος Φάουστο και η Ναντίν, που φιλοδοξεί να κάνει καριέρα μανεκέν, συναντιούνται σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο του Παρισιού. Η σύντομη γνωριμία τους όμως θα πάρει ανεξέλεγκτη τροπή και θα οδηγήσει τον Φάουστο στη φυλακή και τη Ναντίν στις πασαρέλες του Μιλάνου. Όταν συναντηθούν ξανά, θα ξεκινήσουν μια σχέση γεμάτη πάθη, μίση και συνεχείς αλλαγές ρόλων (ισχυρός - αδύναμος), όλα δεμένα σφιχτά με τα τραγικά παιχνίδια της μοίρας.

Ο Κουπελίνι δεν τα φοβάται, ­αντίθετα τα εκμεταλλεύεται για να δοκιμάσει τις ψυχολογικές αντοχές των ηρώων του, να σχολιάσει κοινωνικά τις συμπεριφορές τους (ευφυές το «παιχνίδι εξουσίας» με τη γαλλική και την ιταλική γλώσσα) και να στήσει μερικές βαθιά συγκινητικές σκηνές. Δεν είναι Πέδρο Αλμοδόβαρ, αλλά και πάλι ποιος του το ζήτησε;

Περισσότερες πληροφορίες

Storia d’ Amore

Alaska / Storia d’ Amore
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 125 '
  • Κλαούντιο Κουπελίνι

Ο ξενοδοχοϋπάλληλος Φάουστο και η Ναντίν, που φιλοδοξεί να κάνει καριέρα μανεκέν, συναντιούνται σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο του Παρισιού. Η ανέμελη γνωριμία τους όμως θα πάρει γρήγορα ανεξέλεγκτη τροπή και θα οδηγήσει τον Φάουστο στη φυλακή και τη Ναντίν στις πασαρέλες του Μιλάνου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.