Η Μοδίστρα

2

Αναποφάσιστη υφολογικά και υπερβολική στα όρια του γκροτέσκου μαύρη κωμωδία, η οποία θέλει να είναι επιπλέον θρίλερ, σάτιρα και ερωτικό δράμα.

Η Μοδίστρα

Αναποφάσιστη υφολογικά και υπερβολική στα όρια του γκροτέσκου μαύρη κωμωδία, η οποία θέλει να είναι επιπλέον θρίλερ, σάτιρα και ερωτικό δράμα.

Η Μοδίστρα - εικόνα 1

Ανδρόγυνο και δύο από τους χαρακτηριστικότερους εκπροσώπους του δεύτερου, μετα το «Mad Max», αυστραλιανού νέου κύματος, οι Τζόσελιν Μουρχάουζ («Proof», «Τα Χίλια Εκτάρια») και Πι Τζέι Χόγκαν («Η Μίριελ Παντρεύεται», «Ο Γάμος του Καλύτερού μου Φίλου») συνεργάζονται για να διασκευάσουν κινηματογραφικά ένα σκοτεινό μπεστ σέλερ μυθιστόρημα της συμπατριώτισσάς τους Ρόζαλι Χαμ. Θέλοντας να διερευνήσουν τα ανθρώπινα πάθη του έρωτα, του μίσους και της εκδίκησης, όπως και τις έννοιες της προσωπικής προκατάληψης και της κοινωνικής καχυποψίας, βιβλίο και ταινία μάς μεταφέρουν στην Αυστραλία του ’50, όπου μια μοδάτη, υπερβολικά καλοντυμένη γυναίκα επιστρέφει στο χωριό απ’ όπου εκδιώχτηκε μικρή, κατηγορούμενη για το φόνο ενός αγοριού. Με μια ραπτομηχανή στο χέρι, η Τίλι Ντάνεϊτζ είναι αποφασισμένη να μάθει την αλήθεια, καθώς η ίδια έχει απωθήσει τα μοιραία γεγονότα, και να εκδικηθεί όσους συνωμότησαν εναντίον της.

Η Μοδίστρα - εικόνα 2

Μπορεί η ισορροπία ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό (υπάρχουν ουκ ολίγες ευθείες αναφορές στον «Μάκβεθ») που επιχειρεί να κρατήσει η Χαμ να είναι πιο εύκολη στο χαρτί. Στη μεγάλη οθόνη, πάντως, αν και όλα ξεκινούν με ένα πολλά υποσχόμενο στιλ, αυτή γρήγορα χάνεται, καθώς το γουέστερν σκηνικό, η μυστηριώδης ατμόσφαιρα και η διακριτική σάτιρα δεν αργούν να δώσουν τη θέση τους πρώτα σε μια ανεξέλεγκτη φάρσα (η σεκάνς του αγώνα ράγκμπι) και κατόπιν σε ένα παράξενο μείγμα ερωτικής ιστορίας, δράματος εκδίκησης και ψυχολογικού θρίλερ που –διαρκώς παρόντος ενός χοντροκομμένου χιούμορ– δυσκολεύεται να πείσει για τον πραγματικό λόγο κινηματογραφικής ύπαρξής του.

Σικάτη και σπιρτόζα, η Κέιτ Γουίνσλετ ζωντανεύει έναν αρκετά γοητευτικό, αν και ημιτελή ως μοιραία φιγούρα χαρακτήρα, ο οποίος υποστηρίζεται γερά από τους διασκεδαστικότατους Τζούντι Ντέιβις και Χιούγκο Γουίβινγκ. Όλοι και όλα (το σκαμπρόζικο στοιχείο της υψηλής ραπτικής, ο Σαίξπηρ, ο επαρχιακός αυστραλιανός μικρόκοσμος, το σκηνογραφικό στιλιζάρισμα), όμως, μοιάζουν εδώ περισσότερο να δρουν αυτόνομα και αλληλοσυγκρουόμενα παρά συγκροτημένα και αφηγηματικά προσανατολισμένα, σε ένα σινε-πάτσγουορκ γεμάτο ιδέες, υπερβολές, αστοχίες κι έξυπνες λεπτομέρειες – ο ορισμός της ενδιαφέρουσας αποτυχίας.

Αυστραλία. 2015. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Μοδίστρα

The Dressmaker
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τζόσελιν Μουρχάουζ

Στην Αυστραλία του ’50, μια μοδάτη, υπερβολικά καλοντυμένη γυναίκα επιστρέφει στο χωριό απ’ όπου εκδιώχτηκε μικρή, κατηγορούμενη για το φόνο ενός αγοριού. Με μια ραπτομηχανή στο χέρι, είναι αποφασισμένη να μάθει την αλήθεια και να εκδικηθεί όσους συνωμότησαν εναντίον της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.