To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Με εννιά βραβεία το στιλάτο νεο-νουάρ του Αλέξη Αλεξίου ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής των 7ων διακρίσεων της Ε.Α.Κ. που δόθηκαν τη Δευτέρα 28/3 στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση σε μια... τρίωρη τελετή που συνέβησαν (πάρα) πολλά.

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Ένα αθηναϊκό νεο-νουάρ ήταν αυτό που κέρδισε με το σπαθί του τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα 7α βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας που δόθηκαν το βράδυ της Δευτέρας 28/3, σε μια τρίωρη τελετή που κατάφερε να χωρέσει τα πάντα στη διάρκειά της εκτός από οικονομία λόγου και... δυνάμεων. Η απονομή έκρυβε ανατροπές στις ερμηνευτικές κατηγορίες, μια συγκινητική περφόρμανς για το προσφυγικό, την εκρηκτική παρουσία της Βανέσα Ρεντγκρέιβ, μουσικές ανάσες, ομιλίες που δοκίμασαν την αρκετές στιγμές φορτική σοβαρότητα της βραδιάς, την πρώτη επίσημη εμφάνιση της νέας γενικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και πολλά άλλα.

Στιγμές από την τελετή

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 1
Η φετινή επίσημη προσκεκλημένη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, έκανε μια ομιλία-φωτιά φωνάζοντας «ντροπή σου Ευρώπη» παίρνοντας το λόγο από την προσωπική της φίλη Μιμή Ντενίση.

Το προσφυγικό ζήτημα ήταν ο άτυπος πρωταγωνιστής της απονομής, αποδεικνύοντας ότι το ελληνικό σινεμά δεν ζει μέσα σε γυάλα. Η τελετή ξεκίνησε με την περφόρμανς που δημιούργησε ο σκηνοθέτης Νίκος Σούλης, η οποία συνέδεσε με φόντο το Αιγαίο την μικρασιατική καταστροφή με το σημερινό δράμα των προσφύγων. Επίσης, η φετινή επίσημη προσκεκλημένη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, έκανε μια ομιλία-φωτιά φωνάζοντας με όλη της τη δύναμη στην αίθουσα της Στέγης «ντροπή σου Ευρώπη». Μάλιστα, δεν ξέχασε να μιλήσει και την στάση της πατρίδα της, λέγοντας ότι όπως έκλεισε τα σύνορά της στους Εβραίους τη δεκαετία του '30, έτσι και τώρα γυρίζει την πλάτη στους κολασμένους της γης. Η προσωπική της φίλη Μιμή Ντενίση, στην δεκάλεπτη (!) παρουσίαση που προηγήθηκε της τιμητικής βράβευσης της Ρεντγκρέιβ, είχε με τη σειρά της καυτηριάσει την στάση των πολιτισμένων ευρωπαϊκών κρατών. Επίσης, η Ε.Α.Κ. πήρε την εξαιρετική πρωτοβουλία να δώσει τις φετινές συνδρομές των μελών της στους Γιατρούς του Κόσμου για την ενίσχυση των δομών υποστήριξης των προσφύγων.

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 2
Ο Αλέξης Αλεξίου παραλαμβάνει το Βραβείο Σκηνοθεσίας για το «Τετάρτη 04:45» υπό το βλέμμα του Ευγένιου Τριβιζά

Πέρα από το καυτό ζήτημα του προσφυγικού, η απονομή περιελάμβανε την πρώτη εμφάνιση της Ελίζ Ζαλαντό ως νέας γενικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η οποία μίλησε πριν παραδώσει το Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας στον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου για το «οικουμενικό όραμα» της βορειοελλαδίτικης διοργάνωσης που «έχει ρίζες της στην συμπρωτεύουσα και το βλέμμα της στραμμένο σε ολόκληρο το πλανήτη». O άνθρωπος που έκλεψε ευχάριστα την παράσταση, πάντως, ήταν ο Ελληνο-σουηδός σκηνοθέτης Νικόλας Κολοβός που λαμβάνοντας το βραβείο Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας για το «Σύκο» μίλησε για την Νικολέτα, την γαϊδούρα πρωταγωνίστριά του, εξομολογούμενος στο κοινό ότι «μου λείπει η γουμάρα». Μια από τις λίγες στιγμές που ελάφρυναν το κλίμα σε μια αδικαιολόγητα άκαμπτη, μακρόσυρτη και σοβαροφανή τελετή.

Όλα για την «Τετάρτη»

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 3
Ο Στέλιος Μάινας παραλαμβάνει το Βραβείο « Ίρις» Α΄Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Τετάρτη 04:45 από τη Χάρις Αλεξίου

Τα βραβεία μπορεί να δόθηκαν Δευτέρα, άλλη μέρα είχε όμως την τιμητική της. Η ταινία του Αλέξη Αλεξίου «Τετάρτη 4:45» ήταν αυτή που σάρωσε τα βραβεία κερδίζοντας συνολικά εννιά Ίριδες -έτσι λέγονται πλέον τα αγαλματίδια της διοργάνωσης. Έχουμε και λέμε: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α' Ανδρικού για τον πρωταγωνιστή Στέλιο Μάινα, Φωτογραφία, Μοντάζ, Μουσική, Σκηνογραφία, Ήχος και Ειδικά Εφέ κατέληξαν στο αθηναϊκό νεο-νουάρ με τους υπόλοιπους να μοιράζονται ότι περίσσεψε.

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 4
Ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Μάρτιν Σέρμαν δίνει το βραβείο Σεναρίου στον Ευθύμη Φιλίππου για το «Chevalier»

Το «Ουζερί Τσιτσάνης» κέρδισε τρία βραβεία (Β' Γυναικείου Ρόλου, Ενδυματολογίας και Μακιγιάζ) αποτελώντας την κορυφαία εμπορική ταινία σύμφωνα με την Ε.Α.Κ., αφού το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη αρκέστηκε στη διάκριση/φόρο τιμής στον Μηνά Χατζησάββα. Μάλιστα, ο σύντροφος του Κώστας Φαλελάκης χάρισε το αγαλματίδιο Β' Ανδρικού Ρόλου στην Βανέσα Ρεντγκρέιβ «που τόσο θαύμαζε ο Μηνάς».

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 5
Η βραδιά έκλεισε με τον μαέστρο Βασίλη Τσαμπρόπουλο να διευθύνει τη Metropolitan Orchestra of Athens σε πρωτότυπη μουσική που έγραψε για την τελετή και όλους τους βραβευμένους ν’ανεβαίνουν στη σκηνή

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε στην κατηγορία του Α' Γυναικείου Ρόλου όπου η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη («Smac») κέρδισε στο νήμα την Μαρία Καβογιάννη («Ένας Άλλος Κόσμος») που ήταν το απόλυτο φαβορί στην κατηγορία. Μίνι έκπληξη ήταν και το βραβείο Σεναρίου που δόθηκε στον Ευθύμη Φιλίππου και την Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη για το «Chevalier». Το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη πήγε εξ' ημισείας στους Γιώργο Ζώη («Interruption») και Ευαγγελία Κρανιώτη («Erotica, Exotica, etc»), με την τελευταία να κερδίζει και τη διάκριση για το καλύτερο ντοκιμαντέρ. Και του χρόνου λοιπόν...

Ακολουθούν αναλυτικά οι νικητές των 7ων βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Οι νικητές 7ων βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 6
To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου κερδίζοντας συνολικά εννιά Ίριδες

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας
Τετάρτη 04:45 (Θανάσης Καραθάνος, Κώστας Λαμπρόπουλος )

Βραβείο Σκηνοθεσίας
Αλέξης Αλεξίου για το «Τετάρτη 04:45»

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (εξ ημισείας)
Γιώργος Ζώης για το «Interruption»
Ευαγγελία Κρανιώτη για το «Erotica, Exotica, etc… »

Βραβείο Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)
Erotica, Exotica, etc… (Charlotte Vincent, Ευαγγελία Κρανιώτη)

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους
Το Σύκο (Νικόλας Κολοβός)

Βραβείο Σεναρίου
Ευθύμης Φιλίππου, Αθηνά Τσαγγάρη για το «Chevalier»

To «Τετάρτη 4:45» σάρωσε τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 7
Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου για την Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη («Smac»)

Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου
Στέλιος Μάινας για το «Τετάρτη 04:45»

Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου
Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη για το «Smac»

Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου
Μηνάς Χατζησάββας για το «Ένας Άλλος Κόσμος»

Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου
Βασιλική Τρουφάκου για το «Ουζερί Τσιτσάνης»

Βραβείο Φωτογραφίας
Τετάρτη 04:45 (Χρήστος Καραμάνης)

Βραβείο Μοντάζ
Τετάρτη 04:45 (Λάμπης Χαραλαμπίδης)

Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής
Τετάρτη 04:45 (Γιάννης Βεσλεμές - Felizol)

Βραβείο Σκηνογραφίας
Τετάρτη 04:45 (Σπύρος Λάσκαρης)

Βραβείο Ενδυματολογίας
Ουζερί Τσιτσάνης (Άννα Μαχαιριανάκη)

Βραβείο Ήχου
Τετάρτη 04:45 (Άρης Αθανασόπουλος, Avi Mizrahi, Gil Toren)

Βραβείο Μακιγιάζ
Ουζερί Τσιτσάνης (Ναμπίλ Σαλαμέ)

Βραβείο Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας
Τετάρτη 04:45 (Ιπποκράτης Χαλάς, Μιχάλης Σαμιώτης, Αφοι Αλαχούζοι, Dani Cohen)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.