«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο;

Την Πέμπτη 24/3 κάνει πρεμιέρα η περιπέτεια «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» που φέρνει αντιμέτωπους δυο πανίσχυρους υπερήρωες. Απόλαυση στο τετράγωνο δηλαδή, με την DC να βάζει μπρος τις κινηματογραφικές της υπερδυνάμεις, θέλοντας να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Marvel στην οθόνη.

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο;

Την Πέμπτη 24/3 κάνει πρεμιέρα η περιπέτεια «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» που φέρνει αντιμέτωπους δυο πανίσχυρους υπερήρωες. Απόλαυση στο τετράγωνο δηλαδή, με την DC να βάζει μπρος τις κινηματογραφικές της υπερδυνάμεις, θέλοντας να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Marvel στην οθόνη.

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 1
Ο Χένρι Κάβιλ ενσαρκώνει τον πιο σκοτεινό Σούπερμαν όλων των εποχών

Υπερηρωική τιτανομαχία. Action έπος. Γολιάθ εναντίον Γολιάθ. Πείτε το όπως θέλετε. Το «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης», όμως, κρύβει πίσω του μια κόντρα πολύ μεγαλύτερη από αυτήν την οποία μαρτυρά ο τίτλος της καινούργιας περιπέτειας που κυκλοφορεί την επόμενη Πέμπτη στις ελληνικές αίθουσες... Η μυθική εταιρεία DC (Detective Comics) ουσιαστικά αναμετράται στην οθόνη με το μεγάλο της αντίπαλο, την πανίσχυρη Marvel, μια μονομαχία που κρατά για περισσότερο από εβδομήντα χρόνια, προσφέροντας απολαυστικά αποτελέσματα σε χαρτί και οθόνες.

DC vs Marvel
H DC ιδρύθηκε το 1934 με την επωνυμία National Allied Publications. Η Marvel ξεκίνησε πέντε χρόνια αργότερα ως Timely Comics. Οι δυο εταιρείες άλλαξαν αρκετά ονόματα μέχρι να οδηγηθούμε στη δεκαετία του ’60 και του ’70, όπου αποκρυσταλλώθηκαν οι καλλιτεχνικές τους ταυτότητες. Από τη μία η DC Comics, έχοντας στο υπερηρωικό της οπλοστάσιο τα πυρηνικά ονόματα των Μπάτμαν και Σούπερμαν, έκανε μια πιο μυθολογική/μεσσιανική προσέγγιση στους clean cut ήρωές της. Αντίθετα, η Marvel από τα ’60s και μετά που ξεκινά η ακμή της, σε πιο ενήλικη γραμμή, παρουσίασε υπερήρωες σαν τον Spider-man και τον Iron Man οι οποίοι κάνουν λάθη κι έχουν ανασφάλειες που αντανακλούν τη χαοτική ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Οι δυο εταιρείες, που χρωμάτισαν την αμερικανική ποπ κουλτούρα με τις στολές των ηρώων τους, μοίρασαν στη μέση το πολυάριθμο κομιξάδικο κοινό στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, προχωρώντας χέρι χέρι στην ανάδειξη των κόμικς σε 9η τέχνη. Στην αυγή του επόμενου αιώνα, η αλήθεια είναι ότι η Marvel πρόλαβε να μεταφέρει τις εμπορικές της υπερδυνάμεις στην οθόνη πιο γρήγορα από την DC. Το κινηματογραφικό της σύμπαν, που έχει ήδη μπει στην τρίτη του φάση, άρχισε το 2008 με την κυκλοφορία του «Iron Man», μετρώντας μέχρι στιγμής 12 ταινίες και 9 δισ. δολάρια εισπράξεις σε ολόκληρο τον πλανήτη!

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 2
Ο Ζακ Σνάιντερ δείχνει εκ πρώτης όψεως να διατηρεί την μπατμανική αισθητική του Νόλαν

Από την άλλη, το «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» είναι η μόλις δεύτερη ταινία του DC Extended Universe που ξεκίνησε πριν από μια τριετία με το «Άνθρωπος από Ατσάλι». Όμως τα κινηματογραφικά σχέδια της DC Entertainment είναι κάτι παραπάνω από φιλόδοξα. Μέσα στην επόμενη πενταετία έχει προγραμματίσει την κυκλοφορία εννιά ακόμη ταινιών, ανάμεσά τους το «Ομάδα Αυτοκτονίας» («Suicide Squad», 2016), «Wonder Woman» (2017), «Justice League Part One» (2017), «The Flash» (2018) και «Aquaman» (2018). Αλλά όπως είναι γνωστό, «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός». Γι’ αυτό και η τωρινή αναμέτρηση του Σούπερμαν με τον Μπάτμαν έχει ξεχωριστή σημασία για το μέλλον του σύμπαντος.

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 3
Ο Μπεν Άφλεκ έτοιμος να φορέσει τη στολή του

Στην αυγή μιας τιτανομαχίας
Η πρόεδρος της DC Entertainment Ντάιν Νέλσον έδωσε το στίγμα της δημιουργικής πολιτικής που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο σινεμά, διαφοροποιώντας την από αυτήν που ακολουθεί μέχρι στιγμής η Marvel. «Οι ταινίες μας θα στηρίζονται περισσότερο στους δημιουργούς, δίνοντας μεγάλες ελευθερίες στους σκηνοθέτες και σεναριογράφους», λέει η σιδηρά κυρία της DC, ρίχνοντας παράλληλα το καρφί της στο συγκεντρωτισμό της ανταγωνίστριας Marvel. «Δεν θα αλυσοδέσουμε τους δημιουργούς», συμπληρώνει η Νέλσον και αυτό είναι κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί στο πρόσωπο του Ζακ Σνάιντερ. Ο 50χρονος Αμερικανός, ο οποίος έχει πάρει εργολαβία, μέχρι στιγμής, την κινηματογραφική αντεπίθεση της DC, υπέγραψε την πρώτη ταινία του DC Extended Universe «Άνθρωπος από Ατσάλι» το 2013, ενώ τώρα δηλώνει παρών στο δεύτερο εγχείρημα του σύμπαντος «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης».

Είναι αλήθεια ότι ο Ζακ Σνάιντερ έφερε περισσότερο την DC στα δημιουργικά νερά του –τη σκοτεινή CGI φαντασμαγορία που είδαμε στους «300»– παρά το αντίστροφο. Ο Αμερικανός στιλίστας έχοντας ήδη αναγεννήσει κινηματογραφικά τον Σούπερμαν, γίνεται τώρα ο τέταρτος σκηνοθέτης που μεταφέρει το μύθο του Μπάτμαν στην οθόνη μετά τους Τιμ Μπάρτον, Τζόελ Σουμάχερ και Κρίστοφερ Νόλαν. «Το “Batman v Superman” είναι ένα πολύ προσωπικό πρότζεκτ. Πρόκειται για δυο ήρωες που προσπαθούν να καταλάβουν ο ένας την οπτική γωνία του άλλου», δηλώνει ο Σνάιντερ, αλλά μέχρι ο ένας να κατανοήσει τη μενταλιτέ του άλλου η Μητρόπολη γίνεται γης μαδιάμ...

Καστ από άλλον πλανήτη
Το στόρι της τιτάνιας κόντρας του «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» που θα δούμε στις οθόνες έχει ως εξής: Ο Μπάτμαν βλέποντας με καχυποψία τις πράξεις του Σούπερμαν, που έχει μετατραπεί σε έναν μικρό θεό, αποχωρίζεται για λίγο την Γκόθαμ Σίτι για να περιορίσει την ανεξέλεγκτη εξουσία του ήρωα της Μητρόπολης. Όσο οι δυο υπερήρωες είναι απορροφημένοι στον μεταξύ τους πόλεμο, ο Λεξ Λούθορ έχει βάλει μπροστά ένα σατανικό σχέδιο που απειλεί να εξοντώσει την πόλη...

Αν και γνωρίζαμε από την αρχή ότι ο Χένρι Κάβιλ επιστρέφει ως Σούπερμαν στην καινούργια περιπέτεια, η επιλογή του Μπάτμαν άνοιξε τους (σοσιαλ)μιντιακούς ασκούς του Αιόλου. Ο Μπεν Άφλεκ είναι αυτός που επιλέχτηκε να ενσαρκώσει τον μεσήλικα υπερήρωα με τα άπαιχτα νυχτεριδο-γκάτζετ, ξεσηκώνοντας μεγάλη συζήτηση για το αν μπορεί να σηκώσει το βάρος της στολής.

Ωστόσο η κουβέντα πρέπει μάλλον να στραφεί αλλού. Λίγο μετά την απίστευτη προσωπική οσκαρική επιτυχία του «Επιχείρηση: Argo», ο Βοστονέζος ηθοποιός/σκηνοθέτης πήρε τη γενναία απόφαση να ντυθεί Μπάτμαν, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η δυναμική των κόμικς περιπετειών είναι πιο ισχυρή από ποτέ, αφού και οι χολιγουντιανοί A-listers υποκλίνονται στην παντοδυναμία των υπερηρωικών sagas. Η εμφάνιση του Τζέσι Άιζενμπεργκ ως Λεξ Λούθορ, αλλά και η παρουσία των Έιμι Άνταμς, Τζέρεμι Άιρονς και Γκαλ Γκαντότ (η νέα Wonder Woman) στο «Batman v Superman» δείχνει ότι η DC έχει ήδη πείσει μια πρωτοκλασάτη στρατιά ηθοποιών να εποικίσει το φιλόδοξο σύμπαν της, που μοιάζει να έχει κινηματογραφικό πεδίον δόξης λαμπρό μπροστά του.

4 επόμενα πρότζεκτ της DC

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 4

Ομάδα Αυτοκτονίας (2016)
Το παρεάκι αντι-υπερηρώων καταφτάνει φουριόζο στις αίθουσες, έχοντας τους Τζάρεντ Λέτο, Γουίλ Σμιθ, Τζέι Κόρτνεϊ, και Μάργκοτ Ρόμπι στο καστ!

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 5

Wonder Woman (2017)
Πήξαμε στους άντρες υπερήρωες. Η Αμαζόνα της DC αποκτά επιτέλους τη δική της ταινία, με την Γκαλ Γκαντότ να την ερμηνεύει και την Πάτι Τζένκινς του «Monster» να σκηνοθετεί.

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 6

Justice League Part One (2017)
Αυτή την ομάδα τη λες και Μπαρτσελόνα των υπερηρώων: οι Batman, Superman, Aquaman, The Flash, Wonder Woman, Cyborg κατεβαίνουν στην ίδια ταινία.

«Batman v Superman»: Ποιον υπερήρωα χρειαζόμαστε περισσότερο; - εικόνα 7

The Flash (2018)
Κανονικά αυτό το κείμενο θα έπρεπε να τρέχει πιο γρήγορα και από τη ματιά σας... Ο Έζρα Μίλερ ενσαρκώνει τον σπιντάτο ήρωα και o Σεθ Γκράχαμ-Σμιθ κάνει σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.