8ο Φεστιβάλ Λάρισας: Δυναμική καθιέρωση

Με υποστήριξη των φορέων της πόλης, συμμετοχή του (νεανικού) κοινού και γεμάτο κινηματογραφικές εκπλήξεις, το Διεθνές Φεστιβάλ Artfools της Λάρισας έχει γίνει πλέον ένα από τα δυναμικότερα cine-events της χώρας.

8ο Φεστιβάλ Λάρισας: Δυναμική καθιέρωση

Η μεγάλη πόλη του θεσσαλικού κάμπου είχε το δικό της φεστιβάλ ήδη από το 1992. Όταν, όμως, μετά από μια σημαντική πορεία το «Μεσογειακό Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών» ολοκλήρωσε τον κύκλο του στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, μια καινούρια διοργάνωση κατέλαβε επάξια τη θέση της. Με πρόεδρο την Άντα Σαρτζή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Νίκο Αρτινό, το «Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Artfools Λάρισας» ξεκίνησε το 1999 με μικρά βήματα, για να εξελιχθεί εφτά χρόνια αργότερα σε μια ζωντανή εκδήλωση με διαγωνιστικά προγράμματα, αφιερώματα, masterclasses, παράλληλες, ακόμα και προφεστιβαλικές εκδηλώσεις (βραδιά αφιερωμένη στον Παντελή Βούλγαρη στις 28/1).

8ο Φεστιβάλ Λάρισας: Δυναμική καθιέρωση - εικόνα 1
Κατάμεστη η μεγάλη αίθουσα του Victoria τη βραδιά της απονομής

Στη φετινή διοργάνωση (20–28/2) διαγωνίστηκαν 95 μικρού μήκους ταινίες, χωρισμένες σε τέσσερα τμήματα. Σε μια γιορτινή τελετή απονομής στην οποία την παράσταση έκλεψε ο παρουσιαστής Κωνσταντίνος Μητσούλης, το βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας απονεμήθηκε στο γαλλικό «Le Grand Jeu» της Ανιές Βιαγετόν, αυτό της καλύτερης ελληνικής στο «4 Μαρτίου» του Δημήτρη Νάκου, του animation στο «Baloon Ride» του Αυστραλού Γιούαν Χιούζ και του πολύ αξιόλογου μαθητικού τμήματος στο «Ξεκλειδωμένοι Μέσα» του 20ου ΓΕΛ Αθηνών.

8ο Φεστιβάλ Λάρισας: Δυναμική καθιέρωση - εικόνα 2
Ο Νίκος Κούνδουρος και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Νίκος Αρτινός

Το πρόγραμμα περιελάμβανε ακόμα ταινίες με θέμα τη «Μεταναστευτική Κρίση», αφιέρωμα στο σύγχρονο Νορβηγικό και Νοτιοκορεάτικο σινεμά και focus στο έργο δυο Ελλήνων δημιουργών – ενός καθιερωμένου και ενός ελπιδοφόρου κι εξελίξιμου. Έτσι, στη Λάρισα βρέθηκαν για να παρουσιάσουν τις ταινίες τους οι Νίκος Κούνδουρος (προβλήθηκαν τα «Μαγική Πόλη», «Ο Δράκος», «Οι Παράνομοι», «Το Ποτάμι», «Μπορντέλο» και «Μπάιρον») και Αλέξης Αλεξίου («Ιστορία 52», «Τετάρτη 04:45»), οι οποίοι συνομίλησαν με το πρόθυμο να τους δει από κοντά κοινό, στην πλειοψηφία τους μαθητές και φοιτητές.

Αυτό το τελευταίο, η προσέλευση των νεαρών σινεφίλ δηλαδή, είναι ένα από τα στοιχήματα που έχει κερδίσει η δυναμική θεσσαλική διοργάνωση, όπως και το ότι έχει καταφέρει να αξιοποιήσει πολλούς χώρους εκδηλώσεων της πόλης – από τον πολυκινηματογράφο Victoria και το Γαλλικό Ινστιτούτο ως τη Δημοτική Πινακοθήκη και το «Μεταλλουργείο». Ακόμα σημαντικότερο, έχει πείσει τους βασικούς τοπικούς φορείς, κυρίως την Περιφέρεια και το Δήμο, να εμπλακούν άμεσα στο φεστιβάλ, κάνοντάς το μια ζωντανή εκδήλωση όλης της πόλης. Οι τέσσερις μέρες που περάσαμε εκεί ήταν μια πραγματική κινηματογραφική απόλαυση

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.