Steve Jobs

2,5

Δύο Χρυσές Σφαίρες (σεναρίου, β΄ γυναικείου ρόλου) και δύο ερμηνευτικές οσκαρικές υποψηφιότητες για μια ανορθόδοξη, tricky, αλλά δραματικά ρηχή και κατά βάθος αγιογραφική βιογραφία.

Steve Jobs

Δύο Χρυσές Σφαίρες (σεναρίου, β΄ γυναικείου ρόλου) και δύο ερμηνευτικές οσκαρικές υποψηφιότητες για μια ανορθόδοξη, tricky, αλλά δραματικά ρηχή και κατά βάθος αγιογραφική βιογραφία.

Steve Jobs - εικόνα 1

Αυτό που πραγματεύεται, εξυμνώντας ή κριτικάροντάς το, κάθε σινε-βιογραφία πετυχημένου Αμερικανού δεν είναι παρά το έντεχνα καλλιεργημένο success story που έχει γίνει sold out στη χώρα των ατελείωτων ευκαιριών. Εμβληματική μορφή της hi-tech εκδοχής του, ο Στιβ Τζομπς, που έχει ήδη εμπνεύσει μια αποτυχημένη μυθοπλαστική κινηματογραφική βιογραφία («Jobs» του Τζόσουα Μάικλ Στερν με τον Άστον Κούτσερ) επανέρχεται τώρα, τέσσερα μόλις χρόνια μετά το θάνατό του, ως πρωταγωνιστής της φιλόδοξης προσπάθειας των Άαρον Σόρκιν, Ντάνι Μπόιλ και Μάικλ Φασμπέντερ να ανακαλύψουν «τον άνθρωπο πίσω από το μύθο».

Κερδισμένος του όλου εγχειρήματος αποδεικνύεται τελικά ο ικανότατος Βρετανός ερμηνευτής – τέλειος ως ψυχρή, υπεροπτική, εμμονοληπτική και βαθιά μέσα της ανασφαλής ιδιοφυΐα. Όμως το χτίσιμο αυτής της γεμάτης (κρυφές) αντιφάσεις περσόνας μοιάζει να είναι σχεδόν αποκλειστικό αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς του υποψήφιου για Όσκαρ Φασμπέντερ (η άλλη υποψηφιότητα της ταινίας είναι για τη γερή υποστηρικτική δουλειά της νικήτριας της Χρυσής Σφαίρας β΄ γυναικείου ρόλου Κέιτ Γουίνσλετ στο ρόλο της πιστής βοηθού του).

Steve Jobs - εικόνα 2

Παραδόξως, ο εξαιρετικός σεναριογράφος Άαρον Σόρκιν, δημιουργός της τηλεοπτικής «Δυτικής Πτέρυγας» και συγγραφέας των «The Social Network» και «Moneyball», αν και είχε μια πρωτότυπη ιδέα να περιγράψει διεξοδικά τον ήρωά του, απλά επαναπαύτηκε σ’ αυτή. Καθώς συναντάμε τον Τζομπς σε τρεις στιγμές της ζωής και της καριέρας του, λίγο πριν από την παρουσίαση του Macintoch το 1984, του NeXTcube το 1988 και του iMac το 1998, το τελετουργικό της προετοιμασίας και οι συναντήσεις με τους ίδιους κάθε φορά ανθρώπους – από τον συνιδρυτή της Apple Στιβ Βόζνιακ έως την κόρη του Λίζα – φωτίζουν από την ίδια και ταυτόχρονα διαφορετική γωνία ένα πορτρέτο το οποίο προχωρά με μερικές ενδιαφέρουσες πινελιές, ολοκληρώνεται όμως προβλέψιμα και απρόσμενα αγιογραφικά (ο μεγαλόψυχος Στιβ χάνεται σ’ ένα κατάλευκο φως).

Παρομοίως, οι φλασάτες σκηνοθετικές ιδέες του Ντάνι Μπόιλ («Trainspotting», «Slumdog Millionaire») μπερδεύουν, αποσπούν την προσοχή, εντυπωσιάζουν (τρία διαφορετικά μουσικά στιλ ντύνουν τα ισάριθμα κεφάλαια), μα ελάχιστα βοηθούν τη δραματικά ρηχή αφήγηση.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Steve Jobs

2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 122 '
  • Ντάνι Μπόιλ

Τρεις σύντομες στιγμές της ζωής και της καριέρας του Στιβ Τζομπς, λίγο πριν εκείνος βγει στη σκηνή για να παρουσιάσει το Macintoch το 1984, το NeXTcube το 1988 και το iMac το 1998.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.