Άσφαλτος

3

Η σύγχρονη αστική αλλοτρίωση γλυκαίνει με έναν σουρεαλιστικά τρυφερό και κινηματογραφικά ευρηματικό τρόπο.

Άσφαλτος

Η σύγχρονη αστική αλλοτρίωση γλυκαίνει με έναν σουρεαλιστικά τρυφερό και κινηματογραφικά ευρηματικό τρόπο.

Άσφαλτος - εικόνα 1

Στοιχείο άμεσα συνδεδεμένο με τον αστικό πολιτισμό, η άσφαλτος κουβαλά μαζί της τις έννοιες της προόδου, της τεχνολογικής ανάπτυξης, της ευημερίας, αλλά και της αλλοτρίωσης, της φυσικής καταστροφής και του μοναχικού, εν μέσω πολυκοσμίας, τρόπου ζωής. Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Σαμουέλ Μπενσετρί την τοποθετεί στον τίτλο της ιδιότυπης, τρίτομης (προς το παρόν) μυθιστορηματικής αυτοβιογραφίας του – συλλογή διηγημάτων «Χρονικά της ασφάλτου», από την οποία δύο ιστορίες διασκευάζονται για τις σεναριακές ανάγκες της τελευταίας μεγάλου μήκους ταινίας του.

Ο 42χρονος Γάλλος είναι ένας πολυπράγμων καλλιτέχνης, ο οποίος στα 27 του χρόνια εξέδωσε το πρώτο του μυθιστόρημα και στα 30 του γύρισε την πρώτη του ταινία. Τη φιλόδοξη μα άνιση κωμωδία «Janis and John» με τους Φρανσουά Κλιζέ, Σερζί Λοπέζ, Κριστόφ Λαμπέρ, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν και την τότε σύζυγό του Μαρί Τρεντινιάν στον τελευταίο πρωταγωνιστικό ρόλο της. Ακολούθησε το βραβευμένο για το σενάριό του στο Φεστιβάλ του Σάντανς «J’ai Toujours Reve d’Etre un Gangster», το οποίο δεν προβλήθηκε στη χώρα μας, όπως και οι επόμενες δύο ταινίες του, για να επιστρέψει φέτος δυναμικά με την καλύτερη ως τώρα κινηματογραφική δουλειά του, η οποία συμμετείχε εκτός συναγωνισμού στο τελευταίο Φεστιβάλ Κανών.

Άσφαλτος - εικόνα 2

Η «Άσφαλτος» αφορά τρεις ιστορίες (η μία πρωτότυπη) συνάντησης μοναχικών ανθρώπων, οι οποίοι κατοικούν σε μια εργατική πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού. Ο ένας είναι ο δύστροπος Στέρνκοβιτς, ο μόνος ο οποίος αρνείται να συνεισφέρει στην επιδιόρθωση του ασανσέρ, επειδή μένει στον πρώτο όροφο,. Σύντομα όμως θα βρεθεί σε αναπηρικό καροτσάκι… Ο δεύτερος είναι ένας νεαρός (ο 17χρονος γιος του σκηνοθέτη Ζιλ Μπενσετρί), ο οποίος πιάνει φιλίες με μια παλιά ντίβα του σινεμά (η Ιζαμπέλ Ιπέρ σε ένα αυτοβιογραφικό ρόλο) που μετακομίζει προσωρινά στο απέναντί του διαμέρισμα. Τρίτη είναι η κυρία Χαμιντά, μια μεσόκοπη γυναίκα αλγερινής καταγωγής με το γιο της στη φυλακή, η οποία περιθάλπει έναν Αμερικανό… αστροναύτη που προσγειώθηκε στην ταράτσα, περιμένοντας τη NASA να τον περιμαζέψει.

Διακριτικό, σουρεαλιστικό χιούμορ, ζωντανοί χαρακτήρες και αποστασιοποιημένη σκηνοθετική προσέγγιση δημιουργούν ένα απόλυτα γνώριμο, μα ταυτόχρονα αλλόκοτο κινηματογραφικό σύμπαν. Αυτό του Τζιμ Τζάρμους, του Άκι Καουρισμάκι, αλλά και του Ρόι Άντερσον, όπου τρυφερότητα, αμηχανία, στεγνός ρεαλισμός και αίσθηση του παραλόγου συνυπάρχουν αρμονικά, βγαλμένα μέσα από την αληθινή ζωή. Αυτή της «ασφάλτου», την οποία ο Μπενσετρί παραλληλίζει με μια ιστορία πτώσης και ανύψωσης (όλοι οι ήρωες κάποια στιγμή πέφτουν κυριολεκτικά και ξανασηκώνονται χάρη στους άλλους), τη γεμίζει πικάντικες, αόρατες καθημερινές λεπτομέρειες και σινεφίλ αναφορές (ο «φωτογράφος» Στέρνκοβιτς, η συνεσταλμένη νοσοκόμα και οι «Γέφυρες του Μάντισον») και μας τη σερβίρει σαν μια γλυκιά κινηματογραφική μελωδία γεμάτη πικρές νότες.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Άσφαλτος

Asphalte
3
  • Κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 100 '
  • Σαμουέλ Μπενσετρί

Σε μια εργατική πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού τρεις απροσδόκητες συναντήσεις θα φέρουν κοντά έξι μοναχικούς ανθρώπους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.