Τρεις ντοκιμαντερίστριες στο Γκαίτε

Το μίνι αφιέρωμα στις γυναίκες δημιουργούς ταινιών τεκμηρίωσης «Λεπτές γραμμές» φέρνει στην Αθήνα τρεις σκηνοθέτριες που θα παρουσιάσουν τα πρόσφατα έργα τους στο κοινό.

Τρεις ντοκιμαντερίστριες στο Γκαίτε

Τρεις δραστήριες σκηνοθέτριες που ζουν και εργάζονται στην Γερμανία, έρχονται στη χώρα μας για να παρουσιάζουν τα πρόσφατα έργα τους. Οι Ρεγγίνα Σίλινγκ, Άντζε Κρούσκα και Τζο-Αν Βέλιν θα προλογίσουν τις προβολές των ντοκιμαντέρ τους τη Δευτέρα 5, την Τρίτη 6 και την Τετάρτη 7/10, στο Ινστιτούτο Γκαίτε (Ομήρου 14-16, 2103661000).

Οι δουλειές τους μας ταξιδεύουν από την Γιουγκοσλαβία του Τίτου μέχρι την Αφρική και την Γερμανία του σήμερα, ζουμάροντας στον άνθρωπο και μιλώντας για την λειτουργία της μνήμης, τη διαχείριση του παρελθόντος και τα όνειρα για ένα καλύτερο αύριο.

Η είσοδος και για τα τρία ντοκιμαντέρ είναι ελεύθερη. Οι ταινίες θα προβληθούν με ελληνικούς υπότιτλους, οι συζητήσεις με τις δημιουργούς θα γίνουν σε γερμανική και ελληνική γλώσσα με ταυτόχρονη μετάφραση.

Τα γυαλιά του Τίτο

Τρεις ντοκιμαντερίστριες στο Γκαίτε - εικόνα 1

H Ρεγγίνα Σίλινγκ παρουσιάζει την ταινία της «Τα γυαλιά του Τίτο» (Titos Brille, Γερμανία 2014, 90΄) τη Δευτέρα 5/10, στις 20.30.

Υπόθεση:
Η Adrianna Altaras, γεννημένη το 1960 στο Ζάγκρεμπ από γονείς Εβραίους, έκανε στη Γερμανία καριέρα ως ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας. Τώρα αναζητά τις ρίζες της, ταξιδεύοντας από το Βερολίνο και το Γκίσεν στην Κροατία και την Ιταλία και πάλι πίσω. Το ντοκιμαντέρ διερευνά στην διαδρομή την οδυνηρή, αλλά και αστεία ιστορία μιας οικογένειας που έπεσε θύμα του Ολοκαυτώματος και φτάνει μέχρι και τα χρόνια του Β’ παγκοσμίου πολέμου, τη γερμανική κατοχή στη Γιουγκοσλαβία και τη δράση των παρτιζάνων του Τίτο. Επιστρέφοντας στους τόπους του παρελθόντος η Adrianna Altaras αναζητά την ταυτότητά της, την τόσο περίπλοκη, αλλά εν τέλει και τόσο ευρωπαϊκή. Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen η ταινία προβάλλεται και στο Φεστιβάλ AegeanDocs, στη Μυτιλήνη (3/10), παρουσία επίσης της δημιουργού.

Γη εν Όψει

Τρεις ντοκιμαντερίστριες στο Γκαίτε - εικόνα 2

Η Άντζε Κρούσκα παρουσιάζει την ταινία «Γη εν Όψει» (Land in Sicht, Γερμανία 2013, 93΄) που γύρισε από κοινού με την Τζούντιθ Κέιλ, την Τρίτη 6/10, 20.30.

Υπόθεση:
Στο Bad Belzig, στο Βρανδεμβούργο, 80 χιλ. νοτιοδυτικά του Βερολίνου τρείς πρόσφυγες που περιμένουν να τους δοθεί άσυλο, βρίσκονται αντιμέτωποι μ’ ένα αβέβαιο μέλλον: Ο Abdul, γιος σεΐχη, έχει έρθει από την Υεμένη. Ο Farid έχει δραπετεύσει από το Ιράν. Ο Brian έχει φύγει από το Καμερούν. Τρεις διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικό υπόβαθρο που δεν συναντιούνται ποτέ στην ταινία, που βρίσκονται στον ίδιο τόπο, ζουν στην ίδια εστία, που έχουν σχεδόν τα ίδια βιώματα σε μια χώρα που δεν τους καταλαβαίνει και που οι ίδιοι δεν μπορούν να καταλάβουν. Το ντοκιμαντέρ μιλά για δυσπιστία και καλή θέληση, για εμπειρίες με τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και για όνειρα που συχνά παραμένουν άπιαστα.

Η ταινία κέρδισε το 2013 στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Λειψίας το Βραβείο Ντοκιμαντέρ του Goethe-Institut.

Η «Γη εν όψει» προβάλλεται επίσης σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen στο Φεστιβάλ AegeanDocs στη Μυτιλήνη (2/10).

One Fine Line

Τρεις ντοκιμαντερίστριες στο Γκαίτε - εικόνα 3

H Τζο-Αν Βέλιν παρουσιάζει την ταινία της «One Fine Line» (Γερμανία/Καναδάς, 2013, 65΄) την Τετάρτη 7/10, στις 20.30.

Υπόθεση:
Ένα οδοιπορικό στην Ανατολική Σαξονία, σ’ ένα μικρό ξεχασμένο κομμάτι γης που φέρει όμως πάνω του ιστορία: μια πορεία θανάτου εγκλείστων σε στρατόπεδο συγκέντρωσης το 1945. Η κινηματογραφίστρια Jo-Anne Velin κάνει την ίδια αυτή πορεία σήμερα και ιχνηλατεί διαβρωμένα απ’ τον καιρό μνημεία, το πώς η ανεργία σημαδεύει σήμερα τον τόπο, το πώς βιώνουν οι άνθρωποι την ιστορία, την πατρίδα, το πώς η ψήφος τους υπέρ του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος αποτελεί «κραυγή βοήθειας», ιχνηλατεί ακόμα και τα σημάδια που αφήνει στους ανθρώπους το φυσικό τοπίο. Πλάι της στη λεπτή γραμμή που ενώνει το παρελθόν με το παρόν, η κατά το ήμισυ Γερμανίδα κόρη της, φωνή μιας νέας γενιάς, καθαρή και φυσική όσο και ο ήχος της ταινίας, συγκρατημένη, διακριτική και αμερόληπτη όσο και η κάμερα που ποτέ δεν τη δείχνει.

Η Τζο-Αν Βέλιν, Καναδή δημοσιογράφος και κινηματογραφίστρια, ζει στο Βερολίνο. Ο αυθεντικός ήχος παίζει ένα ιδιαίτερο ρόλο στο έργο της.

Η ταινία της One Fine Line παρουσιάστηκε σε πρώτη προβολή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Λειψίας το 2013.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.