Το Μαύρο Άλογο

2

Παρά την αξιοπρόσεκτη πρωταγωνιστική ερμηνεία του Κλιφ Κέρτις, το νεοζηλανδικό δράμα επιλέγει τις σέιφ αφηγηματικές επιλογές, προτιμώντας να μη «σβολιάσει» σε καμιά στιγμή η ευκολοχώνευτη γλυκόπικρη συνταγή του.

Το Μαύρο Άλογο

Παρά την αξιοπρόσεκτη πρωταγωνιστική ερμηνεία του Κλιφ Κέρτις, το νεοζηλανδικό δράμα επιλέγει τις σέιφ αφηγηματικές επιλογές, προτιμώντας να μη «σβολιάσει» σε καμιά στιγμή η ευκολοχώνευτη γλυκόπικρη συνταγή του.

Το Μαύρο Άλογο - εικόνα 1

Ο Τζένεσις, ένας διπολικός­ τρόφιμος ψυχιατρείου­, επιστρέφει έπειτα από πολλά χρόνια εγκλεισμού στην πόλη όπου μεγάλωσε με τη βοήθεια του μεγάλου αδερφού του. Αναζητώντας θετικό προσανατολισμό, αναλαμβάνει να διδάξει την τέχνη του σκακιού στα μη προνομιούχα παιδιά της γειτονιάς που φλερτάρουν με την παραβατικότητα­.

Το έργο του αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες όταν αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπος με το φιλύποπτο περιβάλλον της ντόπιας κοινότητας αλλά και με τα προσωπικά του φαντάσματα, που δεν λένε να τον εγκαταλείψουν. Μοναδικός στόχος για τον Τζένεσις είναι να οδηγήσει την ταλαντούχα ομάδα παιδιών στο παν-νεοζηλανδικό πρωτάθλημα που γίνεται στο Όκλαντ. Βασισμένο σε αληθινή­ ιστορία, το δράμα μάς μεταφέρει στο αραιοκατοικημένο Γκίσμπορν και στις κακόφημες γειτονιές του.

Ο Νεοζηλανδός σκηνοθέτης Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον δεν διστάζει να «λερώσει» την κάμερά του αποκαλύπτοντας τη σκοτεινή πλευρά της χώρας του, ενώ ο πρωταγωνιστής Κλιφ Κέρτις (τον έχουμε δει σε δεύτερους ρόλους στο Χόλιγουντ, όπως το «Πολύ Σκληρός Για Να Πεθάνει 4.0») παραμορφώνεται παίρνοντας τριάντα κιλά για να ερμηνεύσει τον διπολικό καθηγητή σκακιού Τζένεσις Ποτίνι στην οθόνη.

Παρά την αξιοπρόσεχτη ερμηνεία του Νεοζηλανδού ηθοποιού (με τις καλές και τις κακές στιγμές του) και το εν μέρει ρεαλιστικό σκηνικό της απόκληρης κοινότητας των γηγενών Μαορί, το δράμα δεν παίρνει ποτέ αποστάσεις από το χολιγουντιανό νατουραλισμό και τη χιλιο-ιδωμένη μελοδραματική αφήγηση του «αουτσάιντερ νικητή».

Μπροστά σε κάθε μεγάλη σεναριακή πρόκληση ο Ρόμπερτσον λιποψυχεί, κάνοντας τη σέιφ επιλογή και προτιμώντας να μη «σβολιάσει» σε καμιά στιγμή η ευκολοχώνευτη γλυκόπικρη συνταγή του: εκτός από κάνα δυο γραφικούς, ουσιαστικά δεν υπάρχουν κακοί στο επικίνδυνο νεοζηλανδικό γκέτο, η παράδοση των Μαορί παραμένει στο επίπεδο του φολκλόρ, ενώ το φινάλε δεν εκπλήσσει κανέναν

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μαύρο Άλογο

The Dark Horse
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 124 '
  • Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον

Ο Τζένεσις, ένας διπολικός τρόφιμος ψυχιατρείου, επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια εγκλεισμού στην πόλη όπου μεγάλωσε με τη βοήθεια του μεγάλου αδελφού του. Αναζητώντας θετικό προσανατολισμό, αναλαμβάνει να διδάξει την τέχνη του σκακιού στα μη προνομιούχα παιδιά της γειτονιάς που φλερτάρουν με την παραβατικότητα. Το έργο του αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες όταν αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπος με το φιλύποπτο περιβάλλον της ντόπιας κοινότητας, αλλά και με τα προσωπικά του φαντάσματα που δεν λένε να τον εγκαταλείψουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.

"Ίχνη αιωνιότητας: Θόδωρος Αγγελόπουλος": Μια ημερίδα για το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουν κεντρικές εισηγήσεις των Βρασίδα Καραλή και Sylvie Rollet που έχουν μελετήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό έργο και τη γλώσσα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη.