Σε Ακολουθεί

3,5

Μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της τρέχουσας δεκαετίας με κοινωνικές, ψυχαναλυτικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Σε Ακολουθεί

Μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της τρέχουσας δεκαετίας με κοινωνικές, ψυχαναλυτικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Σε Ακολουθεί - εικόνα 1

Το ανεξάρτητο horror film, το οποίο προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Κανών, έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από εύκολο σασπένς και πατενταρισμένο ρίγος. Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ χρησιμοποιεί­ μια ανατριχιαστική ιστορία για να μιλήσει για την εύθραυστη μετε­φηβική ηλικία, την αμερικανική­ κοινωνία και τα στοιχειά που κουβαλάμε.

Όλα ξεκινούν όταν η νεαρή Τζέι γνωρίζει τον μυστηριώδη 21χρονο Χιου. Έπειτα από μερικά ραντεβού οι δυο τους κάνουν έρωτα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Η ημίγυμνη Τζέι ξυπνά ακινητοποιημένη σε μια οικοδομή, με τον εραστή της να της ανακοινώνει ότι την έχει κολλήσει ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο μεταφυσικό νόσημα­. Ο εφιάλτης γι’ αυτήν έχει μόλις ξεκινήσει. Το ίδιο και για τον θεατή.

Εδώ δεν μιλάμε, φυσικά, για gore κανιβαλισμό (ο Μίτσελ παίρνει αποστάσεις από αυτόν από τη σατιρική πρώτη σεκάνς). Αντίθετα, το φιλμ προσφέρει έναν αργόσυρτο, ατμοσφαιρικό και άκρως ενοχλητικό τρόμο, ο οποίος ακολουθεί τις συμβάσεις του είδους: ζόμπι, απροστάτευτο κορίτσι, μεταφυσικές δυνάμεις που χτυπούν πόρτες...

Σε Ακολουθεί - εικόνα 2

Οι νόρμες αυτές όμως είναι οπτικά­ νοθευμένες –εξαιρετική η διε­στραμμένα γοητευτική φωτογραφία του Μάικλ Γκιουλάκις–, τοποθετημένες προσεκτικά σε ένα ευρύτερο αφηγηματικό κάδρο που μιλάει σχεδόν για τα πάντα: από την ατελείωτη καπιταλιστική κρίση που έχει μετατρέψει το Ντιτρόιτ σε πόλη-φάντασμα, την τραυματική σεξουαλική αφύπνιση/ενηλικίωση που συντελείται απουσία των γονιών (είναι ουσιαστικά απόντες από το φιλμ) και τους κινδύνους της εφηβικής ακολασίας μέχρι το τέλος της αυθεντικότητας στην τέχνη και την επέλαση του μεταμοντερνισμού (ασπρόμαυρες ταινίες τρόμου παίζουν στην τηλεόραση την ίδια στιγμή που ένα e-book σε σχήμα... κοραλλιού χωράει το μεγαλείο του Ντοστογιέφσκι).

Η ψυχαναλυτική ματιά του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ πάνω στους νεαρούς ήρωες ωστόσο, η οποία φανερώνεται μέσα από τα μυστηριώδη φαντάσματα που τους κυνηγούν (μετατροπή της λίμπιντο σε άγχος, οιδιπόδειο σύμπλεγμα, λογοκρισία, ναρκισσισμός και άλλα πολλά), είναι αυτή που σίγουρα θα «σε ακολουθήσει» και μετά την έξοδο από τον κινηματογράφο.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Ακολουθεί

It Follows
3,5
  • Τρόμου
  • 2014
  • Διάρκεια: 100 '
  • Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ

Η νεαρή Τζέι γνωρίζει τον μυστηριώδη 21χρονο Χιου. Έπειτα από μερικά ραντεβού οι δυο τους κάνουν έρωτα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Η ημίγυμνη Τζέι ξυπνά ακινητοποιημένη σε μια οικοδομή, με τον εραστή της να της ανακοινώνει ότι την έχει κολλήσει ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο μεταφυσικό νόσημα. Ο εφιάλτης για την Τζέι έχει μόλις ξεκινήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.