1492 Χριστόφορος Κολόμβος

3

Τα δύο πρώτα ταξίδια του Χριστόφορου Koλόμβου στο Νέο Κόσμο και η εγκαθίδρυση ενός αποικιοκρατικού καθεστώτος εκμετάλλευσης του πλούτου της νέας ηπείρου.

1492 Χριστόφορος Κολόμβος

1492 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΟΛΟΜΒΟΣ

Τα δύο πρώτα ταξίδια του Χριστόφορου Koλόμβου στο Νέο Κόσμο και η εγκαθίδρυση ενός αποικιοκρατικού καθεστώτος εκμετάλλευσης του πλούτου της νέας ηπείρου. Δεύτερη ταινία που βλέπουμε φέτος με ήρωα τον Κολόμβο, το «1492» είναι ένα έργο αντάξιο της φήμης του Ρίντλεϊ Σκοτ, σαφώς ανώτερο από το αποτυχημένο εγχείρημα του Τζον Γκλεν. Ο σκηνοθέτης είχε όλα τα ατού με το μέρος του: έναν τεράστιο προϋπολογισμό, που τον βλέπεις αποτυπωμένο σε κάθε πλάνο της ταινίας (πρόκειται για θεαματική υπερπαραγωγή με όλη τη σημασία της λέξης) κι έναν χαρισματικό πρωταγωνιστή, που χρησιμοποιεί ως κύρια εκφραστικά μέσα το σώμα και το πρόσωπό του, μιλώντας ελάχιστα σε όλη την ταινία (η οποία γυρίστηκε στην αγγλική γλώσσα, χωρίς ο Ντεπαρντιέ να έχει ντουμπλαριστεί). Διαφωνούμε ωστόσο με τον τρόπο που Ρίντλεϊ Σκοτ προσέγγισε σεναριακά την περίπτωση Κολόμβος. Εντυπωσιασμένος από την προσωπικότητα του θαλασσοπόρου, υμνεί το πείσμα και την οραματιστική πλευρά του, αρνείται όμως να δει τις αρνητικές πλευρές του χαρακτήρα του. Τον παρουσιάζει ως ένα μυστικιστή απόλυτα αφοσιωμένο στο όνειρό του, που είναι η δημιουργία ενός Παραδείσου στο Νέο Κόσμο. Ο Κολόμβος Ντεπαρντιέ έχει ένα μέρος από την παραφροσύνη του «Αγκίρε» στην ομώνυμη ταινία του Βέρνερ Χέρτζογκ, από την οποία είναι επηρεασμένος ο Ρίντλεϊ Σκοτ. Έτσι όμως δικαιολογούνται και τα «λάθη» που έκανε. Ταυτισμένος απόλυτα με τον ήρωά του, ο σκηνοθέτης φορτώνει στους Ισπανούς ευγενείς όλες τις αμαρτίες της αποικιοκρατίας. Καταλήγοντας σε μια δικαίωση του Κολόμβου αντίστοιχη με τις υμνολογικές βιογραφίες του σοσιαλιστικού ρεαλισμού.

Περισσότερες πληροφορίες

1492. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΟΛΟΜΒΟΣ

1492.CONQUEST OF PARADISE
3
  • Ιστορική
  • 1992
  • Ρίντλεϊ Σκοτ

Τα δύο πρώτα ταξίδια του Χριστόφορου Κολόμβου στην Αμερική και η αντίσταση των ιθαγενών στους Ισπανούς αποικιοκράτες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.