Yves Saint Laurent

2

Η ζωή και το έργο του Ιβ Σεν Λοράν σε μια κομψή, γυαλιστερή, αλλά δραματικά άχρωμη και κινηματογραφικά άοσμη βιογραφία.

Yves Saint Laurent

Η ζωή και το έργο του Ιβ Σεν Λοράν από τα νεανικά του χρόνια στην Αλγερία μέχρι τη γνωριμία του με τον σύντροφο και συνεταίρο του Πιέρ Μπερζέ και την καταξίωσή του ως ενός από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές μόδας του 20ού αιώνα. Κομψή, γυαλιστερή, αλλά δραματικά άχρωμη και κινηματογραφικά άοσμη βιογραφία.

Yves Saint Laurent - εικόνα 1

«Δεν είχαμε πρόσβαση σε τίποτα. Ούτε καν σε ένα T-shirt», δήλωσε στις Κάνες ο Έρικ Αλτμάγερ, παραγωγός του «Saint Laurent» του Μπερτράν Μπονελό, της άλλης­ κινηματογραφικής βιογραφίας­ του γνωστού μόδιστρου που συμμετείχε στο πρόσφατο φεστιβάλ. Γιατί τη σφραγίδα της «επίσημης ιστορίας» την έχει πάρει η ταινία του Τζαλίλ Λεσπέρ (θυμάστε τις δύο «Κοκό Σανέλ» του 2009;), στην οποία ο συνεταίρος κι επί χρόνια σύντροφος του αποβιώσαντος το 2008 σχεδιαστή Πιέρ Μπερζέ έδωσε τη συγκατάθεσή του και βοήθησε με κάθε τρόπο την παραγωγή της. Ο ίδιος άλλωστε, ερμηνευμένος­ από έναν πολύ ώριμο Γκιγιόμ Γκαλιέν («Εγώ, ο Εαυτός μου και η Μαμά»), είναι αυτός που μας αφηγείται εδώ την ιστορία του Σεν Λοράν ως ο κοντινότερός του άνθρωπος αλλά και ως το δραματικό αντίβαρο που εμμέσως σχολιάζει, κρίνει και συγκρίνει τις πράξεις του πρωταγωνιστή.

Yves Saint Laurent - εικόνα 2

Το βασικό πρόβλημα αυτής της κινηματογραφικά άχρωμης και άοσμης βιογραφίας είναι πως ο χαρακτήρας του εσωστρεφούς και ανασφαλούς νέου –που η γιγάντια επιτυχία δεν μπόρεσε να του εξασφαλίσει την εσωτερική ηρεμία– προσεγγίζεται εντελώς επιδερμικά, περιορισμένος στο μοτίβο «παθιασμένα αφοσιωμένος στην έμπνευσή του, κοινωνικά απροσάρμοστος και ψυχολογικά τραυματισμένος καλλιτέχνης». Βασισμένη στο βιβλίο της δημοσιογράφου Λοράνς Μπεναΐμ, η ταινία συναντά τον Σεν Λοράν στο Οράν της Αλγερίας προτού εγκαταλείψει την οικογενειακή εστία για το Παρίσι, τον οίκο Dior και τον βιομήχανο Πιέρ Μπερζέ, με τον οποίο έγιναν γρήγορα ζευγάρι.
Ακολουθώντας τη διαδρομή μέχρι τη δημιουργία του δικού του οίκου μόδας και την παγκόσμια καταξίωσή του, σταματά στα σημαντικά γεγονότα της ζωής του, νοστιμίζει την αφήγηση με προσωπικές στιγμές, αλλά διατηρεί μόνιμα μια δραματικά επίπεδη αφήγηση, η οποία περιγράφει πολλά και κομψά, αποκαλύπτει όμως ελάχιστα και ουσιαστικά. Στιλάτος, αλλά επιφανειακός και ο θεατρικός Πιέρ Νινέ στον ρόλο του πρωτοπόρου σχεδιαστή, του οποίου οι σκοτεινές στιγμές παραμένουν εν πολλοίς στο σκοτάδι (του Μπερζέ να δείτε…), ντυμένες με ένα πανάκριβο, μα αδιαφανές κινηματογραφικό συνολάκι.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Yves Saint Laurent

2
  • Βιογραφική
  • 2014
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζαλίλ Λεσπέρ

Η ζωή και το έργο του Ιβ Σεν Λοράν από τα νεανικά του χρόνια στην Αλγερία μέχρι τη γνωριμία του με τον σύντροφο και συνεταίρο του Πιέρ Μπερζέ και την καταξίωσή του ως ενός από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές μόδας του 20ού αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.