Διασταυρούμενες Ζωές

2

Ο σκηνοθέτης της «Παγίδας» αφηγείται κομψά, αλλά μελοδραματικά και διδακτικά μια αληθινή ιστορία μίσους, εκδίκησης και συγχώρεσης.

Διασταυρούμενες Ζωές

Δώδεκα χρόνια από ένα τραγικό συμβάν στην εμπόλεμη Γιουγκοσλαβία, πέντε άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με τα μυστικά τους και τις ενοχές του παρελθόντος. Ο σκηνοθέτης της «Παγίδας» αφηγείται κομψά, αλλά μελοδραματικά και διδακτικά μια αληθινή ιστορία μίσους, εκδίκησης και συγχώρεσης.

Διασταυρούμενες Ζωές - εικόνα 1

Εξερευνώντας τα ηθικά διλήμματα εγκλωβισμένων είτε στην ανάγκη είτε στις ενοχές τους ηρώων, ο γεννημένος στο Βελιγράδι 42χρονος ­Σρνταν Γκολούμποβιτς περιγράφει διεισδυτικά τόσο στον βραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «Κινούμενο Στόχο» (2001) όσο και στο εξαιρετικό ψυχολογικό θρίλερ «Η Παγίδα» (2007) τη μετεμφυλιακή πραγματικότητα της διαιρεμένης πλέον πρώην Γιουγκοσλαβίας. Το ίδιο επιχειρεί και τώρα με την τρίτη του ταινία, ένα σκληρό κοινωνικό δράμα το οποίο υιοθετεί μια αλά Γκιγέρμο Αριάγα σεναριακή φόρμα, διασταυρώνοντας τις πορείες ζωής μιας χούφτας χαρακτήρων που συναντήθηκαν σε ένα τραγικό συμβάν στο Τρέπιντσε της Βοσνίας το 1993. Στην κορύφωση του γιουγκοσλαβικού εμφυλίου, ένας Σέρβος στρατιώτης επεμβαίνει και διακόπτει τον άγριο ξυλοδαρμό ενός Βόσνιου μουσουλμάνου από τρεις συμπολεμιστές του.
Δώδεκα χρόνια αργότερα, στο Τρέπιντσε αλλά και στη Γερμανία, οι πρωταγωνιστές, οι μάρτυρες και οι άμεσα πληγέντες από το συμβάν (η κατάληξη του οποίου μένει για αρκετό φιλμικό χρόνο αδιευκρίνιστη) έρχονται αντιμέτωποι με το παρελθόν, μετέωροι μπροστά σε κρίσιμες για το μέλλον τους αποφάσεις. Δραματική αδεία, η χρονική σύμπτωση δεν ενοχλεί­ και ο Γκολούμποβιτς αξιοποιεί τους αργούς, αλλά πυκνούς νοήματος­ αφηγηματικούς ρυθμούς για να προσδώσει ψυχολογικό βάθος στους χαρακτήρες του. Με όση μαεστρία όμως αξιοποιεί τα βλέμματα και τις σιωπές τους, όσο πειστικά σκιαγραφεί μια κοινωνικά διχασμένη και ιστορικά τραυματισμένη καθημερινότητα τόσο αδύναμος αποδεικνύεται να αντισταθεί σε έναν ουμανιστικό διδακτισμό που ισοπεδώνει τα περίπλοκα διλήμματά του και μας σερβίρει, μέσα από επιπλέον συμπτώσεις οι οποίες συσσωρεύονται επικίνδυνα μια ετοιμοπαράδοτη, γενικευμένη συγκατάβαση. Ακυρώνει έτσι μεγάλο μέρος των συναρπαστικών αντιφάσεων που κουβαλούν οι ήρωές του, ενώ καίει και το δραματικό ατού του μυστηρίου που κουβαλά η εξέλιξη του συμβάντος, αποκαλύπτοντάς την τελικά χωρίς καμία κινηματογραφική φαντασία.

Σερβία, Γερμανία. 2013. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Διασταυρούμενες Ζωές

Circles / Krugovi
2
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 112 '
  • Σρνταν Γκολούμποβιτς

Δώδεκα χρόνια από ένα τραγικό συμβάν στην εμπόλεμη Γιουγκοσλαβία, πέντε άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με τα μυστικά τους και τις ενοχές του παρελθόντος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.