Πέμπτη και 12

1

Ο Ευτύχης ακολουθεί τις συμβουλές ενός άστεγου για να ξεπεράσει την ατυχία που τον ακολουθεί σε ολόκληρή του τη ζωή, οι οποίες δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα στην αρχή…

Πέμπτη και 12

Ο Ευτύχης ακολουθεί τις συμβουλές ενός άστεγου για να ξεπεράσει την ατυχία που τον ακολουθεί σε ολόκληρή του τη ζωή, οι οποίες δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα στην αρχή…

Πέμπτη και 12 - εικόνα 1

Μετά την επιτυχία που γνώρισε με διαφήμιση κινητής τηλεφωνίας, ο 32χρονος Θεσσαλονικιός Θανάσης Τσαλταμπάσης καθιερώθηκε εδώ και σχεδόν μία δεκαετία ως κωμικός δεύτερων ρόλων αναγνωρίσιμος από την τηλεόραση. Με λιγοστές, αλλά επιτυχημένες εμφανίσεις στο σινεμά («Ι4: Λούφα και Απαλλαγή», «Ο Ηλίας του 16ου», «Λάρισα Εμπιστευτικό»), υπογράφει τώρα ως πρωταγωνιστής, παραγωγός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης (ακόμη και υπεύθυνος κάστινγκ) ένα ολοκληρωτικά δικό του κινηματογραφικό one-man-show.
Πρόκειται για την ιστορία του Ευτύχη, ενός καλοσυνάτου γκαντέμη, στον οποίο πάνε τα πάντα στραβά. Χωρίς να μπορεί να σταυρώσει ούτε δουλειά­ ούτε γυναίκα, θα πέσει ένα βράδυ πάνω σε έναν άστεγο και θα αποφασίσει να ακολουθήσει τη συμβουλή του: αν κάνεις ένα μεγάλο καλό, η ζωή θα σ’ το ανταποδώσει μεγαλύτερο. Δεν θα αργήσει λοιπόν να βρει δουλειά μοιράζοντας διαφημιστικά φυλλάδια και κατόπιν ως υπάλληλος σε εταιρεία catering, πέφτοντας έτσι πάνω στον διαπλεκόμενο μεγαλοεκδότη Δημοσθένη Χατζηνικολή, συνάντηση που θα του αλλάξει τη ζωή με τον πιο απρόοπτο τρόπο. Η κινηματογραφική του πορεία, από την άλλη, μόνο απρόοπτη δεν είναι. Η ευτυχία και ο Ευτύχης θα συναντηθούν αναπόφευκτα στο φινάλε, μέσα όμως από μια ελάχιστα αστεία και γεμάτη­ αυθαίρετες παρεξηγήσεις διαδρομή. Γιατί η καλοπροαίρετη διά­θεση που συνοδεύει τις ναΐφ­ περιπέτειες του αγνών προθέσεων ήρωά μας (και του συμπαθούς ερμηνευτή του) είναι πολύ ισχνή για να υποστηρίξει κάτι περισσότερο από ένα επεισόδιο τηλεοπτικού σίριαλ.
Ελάχιστα απ’ όσα βλέπουμε στην οθόνη μάς είναι στοιχειωδώς πιστευτά, δεν γελάμε πάνω από 5-6 φορές (τις περισσότερες με λογοπαίγνια και ανέκδοτα), σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες είναι σχηματικοί και διά­φανοι. Πρόχειρα στημένη και άτσαλα σκηνοθετημένη, η «Πέμπτη και 12» υποφέρει επιπλέον­ από τη φτωχή παραγωγή (στην αίθουσα του κακουργιοδικείου όπου εξελίσσεται η δίκη της χρονιάς κάθονται... πέντε άνθρωποι), αφήνοντας τον ηθοποιό Τσαλταμπάση να προσπαθεί μάταια να βγάλει μόνος του τα κωμικά κάστανα από τη φωτιά, προδομένος από όλα τα υπόλοιπα δημιουργικά alter ego του.

Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: VILLAGE FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πέμπτη και 12

1
  • Κωμωδία
  • 2013
  • Διάρκεια: 107 '
  • Θανάσης Τσαλταμπάσης

Ο άτυχος Ευτύχης μάταια προσπαθεί να σταυρώσει γυναίκα και δουλειά, ώσπου πέφτει πάνω σ’ έναν παράξενο άστεγο και έναν διαπλεκόμενο μεγαλοεκδότη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.