Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

1,5

Απλοϊκό στις ιδέες του και άνευρο βιογραφικό δράμα, το οποίο δεν μπορεί να αποφύγει μια μεροληπτική θέση απέναντι στα αληθινά γεγονότα.

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

Η ιστορία του ιδρυτή του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ και του συνεργάτη του Ντάνιελ Μπεργκ, οι οποίοι από απλοί κυβερνοακτιβιστές έφτασαν ως την αποκάλυψη άκρως απόρρητων κρατικών μυστικών που αφορούσαν τον πόλεμο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, μπαίνοντας στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης. Απλοϊκό στις ιδέες του και άνευρο βιογραφικό δράμα, το οποίο δεν μπορεί να αποφύγει μια μεροληπτική θέση απέναντι στα αληθινά γεγονότα.

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο - εικόνα 1

Ο πως ο Τσαρλς Φόστερ Κέιν είχε τον Τζεντ Λίλαντ και ο Τζέι Γκάτσμπι τον Νικ Κάραγουέι, τον δευτεραγωνιστή που «καθισμένος στη σκιά» αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία τους, έτσι και ο Τζούλιαν Ασάνζ έχει τον Ντάνιελ Ντόμ­σεϊτ-Μπεργκ για να μας διηγηθεί τη δική του. Πρόκειται για τον επί σειρά ετών στενότερο συνεργάτη του, έναν Γερμανό χάκερ που προσχώρησε στη WikiLeaks το 2007 και αποχώρησε από αυτήν κακήν κακώς το 2010, συγγραφέα ενός από τα δύο βιβλία στα οποία στηρίζεται η βιογραφική ταινία του Μπιλ Κόντον («Θεοί και Τέρατα», «Dreamgirls», «Χαραυγή. Μέρος 1 & 2»).
Ο «Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο» προσπαθεί να κρατήσει­ ψύχραιμη στάση απέναντι στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του ιδρυτή της WikiLeaks, μιας ακτιβίστικης διαδικτυακής πλατφόρμας η οποία επηρεάζει το σύγχρονο τρόπο ενημέρωσης περισσότερο απ’ όσο οι δέκα σπουδαιότερες εφημερίδες παγκοσμίως μαζί. Αν και του δίνει χώρο και χρόνο για να υπερασπίσει τις πρακτικές του (η τελευταία σκηνή είναι ένας δικός του απολογητικός μονόλογος), στην πραγματικότητα υιοθετεί μια επικριτική στάση απέναντί του, όχι μακρινή από εκείνη της επίσημης αμερικανικής διπλωματίας.
Διότι καλές οι αποκαλύψεις που αφορούν διεφθαρμένους τραπεζίτες και τριτοκοσμικούς δικτάτορες, αλλά δες τι κακό προκαλούν όταν εκθέτουν τίμιους μυστικούς πράκτορες στην υπηρεσία του ελεύθερου κόσμου... Ακόμη κι έτσι, η ταινία θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον αν επέλεγε ξεκάθαρα τη φόρμουλα του πολιτικού θρίλερ. Προσπαθώντας όμως να είναι ταυτόχρονα ψυχο­λογικό δράμα, αγωνιώδης περιπέτεια, ιστορική βιογραφία και πολιτική καταγγελία, μένει δραματουργικά μετέωρη, προκρίνει τις πιο κοινότοπες λύσεις και μπερδεύεται ανάμεσα σε ανούσιες υποπλοκές και περιφερειακούς χαρακτήρες.
Έτσι, και παρά τις προσπάθειες του φιλότιμου Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, ο κινηματογραφικός Τζούλιαν Ασάνζ παραμένει μέχρι τέλους ένα κινούμενο κλισέ, όπως κάθε εγωπαθής και αντικοινωνική nerd διάνοια του πληκτρολογίου, από τον Μαρκ Ζάκερμαν του «Social Network» μέχρι τον Στιβ Τζομπς του «Jobs».

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

The Fifth Estate
1,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 128 '
  • Μπιλ Κόντον

Η ιστορία του ιδρυτή του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ και του συνεργάτη του Ντάνιελ Μπεργκ, οι οποίοι από απλοί κυβερνοακτιβιστές έφτασαν ως την αποκάλυψη άκρως απόρρητων κρατικών μυστικών που αφορούσαν τον πόλεμο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, μπαίνοντας στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.