Η Φιλαρέτη Κομνηνού και ο Αναστάσης Ροϊλός, υπό τη σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη, ζωντανεύουν στο Θέατρο Άνεσις το εμβληματικό “Misery” του Στίβεν Κινγκ-ένα αγωνιώδες, ψυχολογικό θρίλερ για την εξάρτηση, τη δημιουργία και τα όρια της ανθρώπινης εμμονής.
«Δεν θα σε αφήσω ποτέ. Η Μίζερι με κάνει να θυμάμαι πως δεν είμαι μόνη στον κόσμο.» Η φράση αυτή- άλλοτε τρυφερή, άλλοτε ανατριχιαστική συμπυκνώνει τον πυρήνα του συγκλονιστικού έργου «Misery» του Στίβεν Κινγκ, που φέρνει στο Θέατρο Άνεσις, η Happy Productions, σε σκηνοθεσία Έλενας Καρακούλη. Βασισμένο στο πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα και στην ομώνυμη κινηματογραφική επιτυχία του 1990, το έργο μεταφέρει στη σκηνή την απόλυτη σύγκρουση δημιουργού και θαυμαστή, ελευθερίας και εγκλωβισμού, φαντασίας και παράνοιας.
Ο Πωλ Σέλντον, ένας επιτυχημένος συγγραφέας, σώζεται από ένα φαινομενικά μοιραίο τροχαίο από την «νούμερο ένα θαυμάστριά του», την Άννι Γουίλκς. Το σπίτι της, απομονωμένο μέσα στη χιονοθύελλα, γίνεται σταδιακά ένας τόπος εγκλεισμού, όπου η ευγνωμοσύνη μετατρέπεται σε τρόμο και η αφοσίωση σε ψύχωση. Η Άννι- μια φιγούρα τόσο γοητευτικά παράξενη όσο και επικίνδυνη-κινείται ανάμεσα στη λατρεία και την παράνοια, ταυτίζοντας τη δική της ύπαρξη με τη λογοτεχνική ηρωίδα Μίζερι.
Η Φιλαρέτη Κομνηνού ενσαρκώνει την Άννι Γουίλκς με υποδόρια ένταση και βαθιά ψυχολογική ακρίβεια, αποκαλύπτοντας μια γυναίκα που ισορροπεί επικίνδυνα ανάμεσα στη στοργή και την καταστροφή. Απέναντί της, ο Αναστάσης Ροϊλός, ως Πωλ Σέλντον, ζωντανεύει την εσωτερική πάλη του δημιουργού που αναγκάζεται να αναμετρηθεί με τους ίδιους του τους φόβους για να επιβιώσει. Τους πλαισιώνει ο Ευθύμης Χρήστου στο ρόλο του Σερίφη, προσθέτοντας ρεαλισμό και ένταση στη δραματουργική κορύφωση.
Το «Misery» είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ· είναι μια σκοτεινή αλληγορία για τη σχέση τέχνης και εμμονής, δημιουργού και κοινού. Με κινηματογραφική ατμόσφαιρα, ρυθμό και αγωνία που κόβει την ανάσα, το έργο γίνεται μια σπουδή πάνω στην ανθρώπινη εξάρτηση- συναισθηματική, καλλιτεχνική, υπαρξιακή. Η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου ντύνει την παράσταση με αγωνία και εσωτερική ένταση, ενώ η Εύα Μανιδάκη δημιουργεί μια σκηνογραφία που αποτυπώνει με ρεαλισμό την ασφυκτική απομόνωση του σπιτιού και τη σιωπή που πνίγει τους ήρωες. Η Αλέγια Παπαγεωργίου, με τα κοστούμια, αποδίδει τις ψυχολογικές μεταπτώσεις των προσώπων, από τη στοργή ως την παράνοια. Οι φωτισμοί του Νίκου Βλασσόπουλου εναλλάσσουν τη θαλπωρή με τον τρόμο, δημιουργώντας ένα παιχνίδι ασφάλειας και απειλής, ενώ η κινησιολογία της Φαίδρας Σούτου εντείνει τη σωματική και ψυχική ένταση κάθε σκηνής. Η μετάφραση του Αντώνη Γαλέου διατηρεί ακέραιο το ύφος και το πνεύμα του Κινγκ, φέρνοντας τη σκοτεινή του γραφή στη σκηνή με φυσικότητα, ειρωνεία και ρυθμό.
Ένα έργο για όσους αγαπούν το θέατρο που τολμά να εμβαθύνει στην ανθρώπινη ψυχή, για εκείνους που δεν φοβούνται να κοιτάξουν τη σκιά πίσω από τη δημιουργία. Η συνέχεια… επί σκηνής, στο Θέατρο Άνεσις.
Εκτός από το «Misery», η Happy Productions υποδέχεται το κοινό με ακόμα εφτά παραγωγές για τη θεατρική σεζόν 2025-26, σε 2 θέατρα: στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν"και στον Νέο Ακάδημο, με έργα που συνδυάζουν το κλασικό με το σύγχρονο, το ψυχολογικό θρίλερ με την κοινωνική κωμωδία, και τη συγκίνηση με την ελπίδα.
Παράλληλα, στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου Άνεσις παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα η θεατρική μεταφορά του διηγήματος του Στίβεν Κινγκ «Η τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ», που ενέπνευσε την εμβληματική ταινία “The Shawshank Redemption”. Η παράσταση αφηγείται την ιστορία του Άντυ, ενός αδίκως καταδικασμένου τραπεζίτη, και της απρόσμενης φιλίας του με τον κατάδικο Ρεντ, καθώς προσπαθούν να επιβιώσουν στο ασφυκτικό περιβάλλον της φυλακής. Σκηνοθετούν οι αριστούχοι της Σχολής Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος, στον ρόλο του Άντυ εμφανίζεται ο Νίκος Ψαρράς, στον ρόλο του Ρεντ ο Δημήτρης Παπανικολάου και τον αυστηρό διευθυντή των φυλακών ενσαρκώνει ο Μάνος Βακούσης, πλαισιωμένοι από έναν θίασο 11 ηθοποιών.
Στην Πάνω Σκηνή του Θεάτρου Άνεσις παρουσιάζεται η νέα κοινωνική κωμωδία μυστηρίου «Τζόνι Μπλε» του Γιωργή Τσουρή, με φόντο ένα υπόγειο στη Νέα Ιωνία, όπου ένας πατέρας, ένα μυστικό και μια αμετάκλητη πράξη βίας ξεδιπλώνονται με χιούμορ, σασπένς και συναισθηματική φόρτιση. Στον ρόλο του πατέρα ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, μαζί του στη σκηνή ο Μάνος Καζαμίας, η Βάλια Παπακωνσταντίνου, ο Στρατής Χατζησταματίου και ο ίδιος ο Γιωργής Τσουρής.
Από τον Δεκέμβριο, ο Γιάννης Μπέζος επιστρέφει στον Τσέχωφ με τις «Βλαβερές συνέπειες του γάμου (Γελώντας με τον Τσέχωφ)», παρουσιάζοντας σε δική του μετάφραση και σκηνοθεσία τρία κλασικά μονόπρακτα («Οι Βλαβερές συνέπειες του καπνού», «Η Αρκούδα» και «Η Πρόταση Γάμου») σε μια ευφυή, σατιρική και επίκαιρη σκηνική σύνθεση, με ηθοποιούς που ερμηνεύουν τον Τσέχωφ όχι ως μουσειακό είδωλο, αλλά ως ζωντανό συγγραφέα γεμάτο ειρωνεία, ανθρωπιά και βάθος (από 12/12).
Στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν" μετά από 360 sold out παραστάσεις, το πολυβραβευμένο δικαστικό θρίλερ της Αγκάθα Κρίστι “Μάρτυρας κατηγορίας” επιστρέφει στο για τρίτη χρονιά. Σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, με all star καστ και απρόσμενο φινάλε που κόβει την ανάσα. Οι Γιάννης Βούρος, Κώστας Κόκλας, Ευγενία Δημητροπούλου, Όμηρος Πουλάκης, Γιάννης Δρακόπουλος και Νίκη Παλληκαράκη, πλαισιωμένοι από έναν πολυμελή θίασο εννέα συνολικά ηθοποιών ζωντανεύουν μια ιστορία όπου η κεντρική μάρτυρας υπεράσπισης σε μία δίκη κρατά το κλειδί που μπορεί να ανατρέψει τα πάντα. Η αγωνία κορυφώνεται και η τελική ανατροπή συγκλονίζει, αιφνιδιάζοντας ακόμη και τον πιο έμπειρο θεατή.
Στον Νέο Ακάδημο έχει ξεκινήσει να παίζεται για 14η χρονιά η παράσταση-σύμβολο του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η πόρνη από πάνω», με την Κατερίνα Διδασκάλου στον συγκλονιστικό ρόλο της Ερατούς, ένας ύμνος στη γυναικεία αξιοπρέπεια που έχει αγγίξει χιλιάδες θεατές.
Παράλληλα επέστρεψε μετά από μια στάση στη Θεσσαλονίκη η μεγάλη περσινή επιτυχία «Η φάλαινα» του Samuel D. Hunter, με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Τσάρλι, πλαισιωμένο από τη Γεωργία Μεσαρίτη, τον Βασίλη Ντάρμα, την Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου και την Ειρήνη Σταματίου, σε μια παράσταση που συγκινεί με την υψηλή συναισθηματική ακρίβεια των ερμηνειών της.
Και η Παιδική Σκηνή του Θεάτρου Άνεσις μας προτείνει κάτι ξεχωριστό! Το βραβευμένο διεθνώς «Still – Ένα Άγαλμα που γύρισε τον Κόσμο», μια παράσταση χωρίς λόγια, με ζωντανή μουσική του Θοδωρή Οικονόμου, όπου ένα άγαλμα «ξυπνά» και ξεκινά ένα ταξίδι στον κόσμο, αφηγούμενο μια ιστορία για την ειρήνη, τη φιλία και τη διαφορετικότητα. Με πρωταγωνιστές τους Αντρέα Κουτσόφτα, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Άντονυ Παπαμιχαήλ, έχοντας παρουσιαστεί με επιτυχία σε Ευρώπη, Ασία και Βόρεια Αφρική, το «Still» έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους σε μια θεατρική εμπειρία καθαρή, συγκινητική και καθολικά ανθρώπινη (από 26/10).
Προπώληση εισιτηρίων από το more.com: “Mάρτυρας κατηγορίας”, «Η τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ», “Misery”, “Τζόνι Μπλέ”, “Οι βλαβερές συνέπειες του γάμου”, “Η πόρνη από πάνω”, “Η φάλαινα”, «Still – Ένα Άγαλμα που γύρισε τον Κόσμο»
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας©
TIPS
Η συνάντηση της Έλενας Καρακούλη με την Φιλαρέτη Κομνηνού, μία από τις πιο σημαντικές Ελληνίδες ηθοποιούς και του ώριμου Αναστάση Ροϊλού στο “Misery” είναι σημαντική καθώς ενώνει σκηνοθετική οξυδέρκεια, υποκριτική δύναμη και δραματουργική ένταση, αναδεικνύοντας βαθύτερα ψυχολογικά στρώματα και τη σκοτεινή σχέση δημιουργού-θαυμαστή.
Ο Στίβεν Κινγκ, μετρ του τρόμου και της ψυχολογικής έντασης, συνδυάζει ρεαλισμό και φαντασία. Το "Misery" είναι εμβληματικό γιατί αποτυπώνει με αριστοτεχνικό τρόπο την εμμονή, τον εγκλεισμό και τη δύναμη της δημιουργίας.
Το έργο Το λογοτεχνικό best seller του 1987 έγινε ακόμα πιο διάσημο μέσα από την ταινία του Ρομπ Ράινερ (1990) με την Κάθι Μπέιτς να κερδίζει το Όσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου στο ρόλο της ανεξέλεγκτης, κοινωνικά απόβλητης και συναισθηματικά ανερμάτιστης Άννι.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Άνεσις
Λεωφ. Κηφισίας 14
2107718943