"Ο θάνατος του εμποράκου": Το έργο-ορόσημο του αμερικανικού θεάτρου σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη, με ένα ωραίο καστ και επικεφαλής τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη

"Ο θάνατος του εμποράκου": Το έργο-ορόσημο του αμερικανικού θεάτρου σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη, με ένα ωραίο καστ και επικεφαλής τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη

Η επιτυχημένη πορεία της πολυσυζητημένες παράστασης με μια ανδρική ερμηνεία που ξεχωρίζει όσο λίγες τη φετινή σεζόν συνεχίζεται στο θέατρο Ζίνα.

Σε μια συναρπαστική ερμηνεία ζωής επιδίδεται ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, ερμηνεύοντας τον Ουίλι Λόμαν, τον διάσημο ήρωα του σπουδαίου αμερικανικού δράματος «Ο θάνατος του εμποράκου». Στην ιστορία αποτυπώνεται η κατάρρευση του μύθου του «αμερικανικού ονείρου», καθώς παρακολουθούμε έναν άλλοτε σπουδαίο πλανόδιο πωλητή να φτάνει στη δύση της καριέρας του και ν' αντιλαβάνεται πως δεν υπάρχει πια θέση στο σύστημα γι’ αυτόν.

Σχεδόν εβδομήντα πέντε χρόνια πριν, στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Άρθουρ Μίλερ συνέθεσε μια ακτινογραφία του συστήματος πωλήσεων της Αμερικής των 50's και εξέθεσε τη σκοτεινή πλευρά του «αμερικανικού ονείρου», μέσα από μια δραματική οικογενειακή ιστορία, που παραμένει μέχρι σήμερα ακμαία, συναρπαστική ακόμη και επίκαιρη, καθώς λειτουργεί σαν καθρέφτης και της δικής μας κοινωνίας.

Στην παράσταση που υπογράφει ο Γιώργος Νανούρης το έργο λειτουργεί σε όλο του τον δυναμισμό, χάρη στον ακμαίο ρυθμό και τις συναισθηματικές αποχρώσεις που πετυχαίνει η σκηνοθεσία. Μάλιστα, ο σκηνοθέτης υπογράφει και την επιμέλεια των φωτισμών και της μουσικής, ολοκληρώνοντας έτσι ένα απολύτως ατμοσφαιρικό και συναισθηματικά επιδραστικό αποτέλεσμα.

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης στο ρόλο του Ουίλι βρίσκεται σε μια αξιομνημόνευτη στιγμή, καθώς φανερώνει μπροστά μας όλες τις όψεις ενός ανθρώπου που κλονίζεται από τις εποχές που τον ξεπερνούν. Η παρουσία του είναι συναρπαστική, καθώς μεταβαίνει από συναίσθημα σε συναίσθημα με ακρίβεια, πάθος και ζήλο, σε μια ολότελα αποκαλυπτική ερμηνεία.

Συνολικά οι ηθοποιοί φτάνουν σε ωραίες ερμηνείες, ειδικά αυτοί που ερμηνεύουν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Λόμαν: η Έφη Μουρίκη είναι μια εσωτερική και εύθραυστη Λίντια, που συντρίβεται από την ψυχική κατάρρευση του συζύγου της. Ο Κωνσταντίνος Γώγουλος και ο Ρένος Ρώτας διακρίνονται στην ερμηνεία των δύο γιων του Ουίλι, δύο νεαρών ανδρών με διαφορετικό χαρακτήρα, που αντιμετωπίζουν ο καθένας διαφορετικά τη νέα εποχή που ανατέλλει, ενώ προσπαθούν να απαγκιστρωθούν από τη σκιά του πατέρα τους. Την εκλεκτή διανομή συμπληρώνουν ο Δημήτρης Γεροδήμος, η Κατερίνα Μάντζιου, ο Γιάννης Βαρβαρέσος και ο Θεοδόσης Τανής.

Προπώληση εισιτηρίων more.com

TIPS

Το λιτό αλλά καίριο σκηνικό είναι του Γιώργου Γαβαλά και αποτυπώνει επιτυχημένα τον λαβύρινθο των συναισθημάτων, των καταστάσεων και των γεγονότων που σαρώνουν το έργο. Τα ωραία 50’s κοστούμια είναι της Ντένης Βαχλιώτη, χωρίς να περιορίζουν τις διαχρονικές δυναμικές του έργου.
Λάτρης ενός μεγάλου φάσματος ρεπερτορίου, ο Γιώργος Νανούρης έχει ανεβάσει έργα σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας, ξένης κλασικής λογοτεχνίας, αρχαία τραγωδία, αλλά και πρωτότυπες περφόρμανς. Η αγάπη του για το κλασικό αμερικάνικο δράμα είναι μεγάλη, καθώς πριν τον «Θάνατο του εμποράκου » σκηνοθέτησε εξίσου επιτυχημένα τον «Γυάλινο κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς και το «Ψηλά απ’ τη γέφυρα» του Ά. Μίλερ,
Ο Άρθουρ Μίλερ (1915-2005), εκ των κορυφαίων αμερικανών δραματουργών, θεωρείται ανανεωτής του κοινωνικού δράματος. Με τα έργα του άσκησε κριτική στην αμερικανική κοινωνία για τον καταναλωτισμό, την κερδοσκοπία, τη μισαλλοδοξία και την αναισθησία της απέναντι στην αποτυχία.