Η αναψηλάφηση του παρελθόντος παραμένει μια υπόθεση ερεθιστικά ανοιχτή για τους καλλιτέχνες. Ο Τάκης Τζαμαργιάς αναψηλαφεί μια εποχή, μια ιδεολογία, μια κοινωνική κατάσταση δημιουργώντας μία θεατρική πρόταση ταυτισμένη με τη διαδρομή του Ρεμπέτικου. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Μετακίνηση 7», που δημιούργησε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με αφορμή την καραντίνα, μοιράζεται ένα πρώτο υλικό της παράστασης «Το μινόρε της αυγής». Ποια είναι τα ρεμπέτικα τραγούδια, ποιες κοινωνικές συνθήκες τα γέννησαν, ποιες ιστορίες ανθρώπων άλλης εποχής μπορούν να ειδωθούν υπό το πρίσμα του σήμερα; Ο σκηνοθέτης Τάκης Τζαμαργιάς δίνει θεατρική μορφή στη θρυλική τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ και μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (εδώ) βγαίνει στην πόλη και μιλά για το έργο, για την κουλτούρα του ρεμπέτικου τραγουδιού και για την παράσταση. Η παράσταση «Το μινόρε της αυγής» είχε προγραμματιστεί να κάνει πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και ευελπιστούμε να την δούμε ζωντανά, μετά τη λήξη της καραντίνας, με πρωταγωνιστές τους: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Άρη Αντωνόπουλο, Κώστα Κοράκη, Χριστίνα Μαξούρη, Γιάννη Μαστρογιάννη, Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Αντώνη Ξηντάρη, Θοδωρή Ξηντάρη, Κατερίνα Παπανδρέου, Κυριάκο Σαλή, Σταύρο Σβήγκο, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Όλγα Σκιαδαρέση, Μαρία Τσιμά.
Στους δρόμους τους Πειραιά βγήκαν και δυο ακόμα δημιουργοί συνεργαζόμενοι με το ΔΘΠ, ο Δημήτρης Καραντζάς και ο Φοίβος Δεληβοριάς. Στην αρχή της θεατρικής σεζόν σας είχαμε ενημερώσει για την επιθεώρηση που ετοίμαζαν με αφορμή την συμπλήρωση 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση. Συνδυάζοντας το χάρισμα του λόγου και την ευστροφία στη σκέψη, οι δυο συν δημιουργοί της παράστασης «1821 - Η επιθεώρηση» μας δίνουν μια πρώτη γεύση από αυτό που ετοιμάζουν. Προτείνοντας να θεωρήσουμε τα πρώτα 200 χρόνια του νέου ελληνικού κράτους ως πρόλογο για να περάσουμε στα επόμενα κεφάλαια του αφηγήματος που μας περιμένει, βγήκαν στην πόλη «επιθεωρώντας την άδεια Αθήνα του τέλους του 2020. Τον στολισμό του δέντρου, τον Μεγάλο Περίπατο, το συντριβάνι στην Ομόνοια. Ο Δεληβοριάς φορώντας την καθημερινή παραδοσιακή στολή του, ο Καραντζάς τη στολή του επιθεωρητή. Συζήτησαν για την παράδοση της επιθεώρησης, σιγοτραγούδησαν ρεφρέν που έχουν –ή δεν έχουν- να κάνουν με την Ιστορία μας, θυμήθηκαν οριακά ελληνικά κείμενα, ετοιμάζοντας ένα προσωπικό –όσο και λαϊκό-, μουσικό –όσο και κωμικό- πολυπρόσωπο θέαμα». Ευχόμαστε να δούμε την παράσταση του ζωντανά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μόλις οι συνθήκες του επιτρέψουν. Μέχρι τότε δείτε αυτό που έχουν ετοιμάσει εδώ