Το γεγονός ότι κάθε χρόνο δημοσιεύουμε ένα ακόμη άρθρο για το Μποζολέ Νουβό δείχνει τη μεγάλη επιτυχία του. Μια ελαφρά αδιάφορη περιοχή, Βουργουνδία χωρίς Πινό Νουάρ, στα νοτιά της, με ένα έξυπνο μάρκετινγκ έχει καταφέρει εδώ και μισό αιώνα (το 1954 ήταν η πρώτη φορά που λανσαρίστηκε το σύνθημα "Le Beaujolais Nouveau est arrive") να απασχολεί τους απανταχού οινόφιλους και να δηλώνει σταθερά την παρουσία του. Το μείγμα μάρκετινγκ τα 4 π, "Product, Price, Place, Promοtion", όπως το μαθαίναμε στα σεμινάρια του μάρκετινγκ, είναι πολύ ισχυρό...
Πρόκειται για ένα φρέσκο κόκκινο κρασί, που έχει κάτι να διηγηθεί ως προς τον τρόπο παραγωγής του (product). Ακόμη και στα βιβλία της οινολογίας, έχει καταφέρει να βρει την δική του θέση, καθώς διδάσκεται ως ξεχωριστή περίπτωση ειδικής τεχνικής οινοποίησης: τα σταφύλια (της ερυθρής ποικιλίας Gamay) άσπαστα τοποθετούνται στη δεξαμενή ώστε το τελικό κρασί να πάρει πολύ λίγα στυφά συστατικά από τη φλούδα. Μέσα στη ρόγα γίνεται αρχικά μια ζύμωση χωρίς ζύμες. Στη συνέχεια, μετά από μερικές μέρες, συμπιέζονται τα σταφύλια και διαχωρίζεται ο ελαφρά ζυμωμένος χυμός. Ακολουθεί το τρίτο στάδιο κανονικής ζύμωσης. Με την τεχνική αυτή παράγεται ένα κόκκινο κρασί με ικανοποιητικό κόκκινο χρώμα, ελαφριά γεύση, λίγες τανίνες και αρκετά δροσερό. Η τεχνική αυτή οδηγεί συνήθως σε αρώματα μπανάνας και κανέλας. Θεωρητικά είναι βραχύβιο, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις πίνεται και τον επόμενο χρόνο.
Πρόκειται για κρασιά από μια σχετικά παραγωγική ποικιλία, χωρίς βαρέλι, χωρίς παλαίωση που έχουν και χαμηλή τιμή (price) . Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι τα χρήματα ξαναγυρίζουν στο οινοποιείο σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα , πριν ακόμη και από εκείνα των λευκών.
Κάθε σούπερ μάρκετ, (place) που σέβεται τον εαυτό του, καταφέρνει να γεμίσει ένα -μεγάλο- ράφι ειδικά για αυτά, μια πολύ συγκεκριμένη ημερομηνία, την τρίτη Πέμπτη του Νοέμβριου, με κάποιες από τις 50 εκατομμύρια φιάλες που κυκλοφορούν παγκοσμίως. Όμως μην ξεχνάτε ότι είναι επιπλέον μια καθοριστική περίοδος, με πολλές γιορτές, τα πρώτα κρύα και ανεβασμένη διάθεση καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα. Κι αυτό παίζει το ρόλο της οινικής προθέρμανσης.
Η προβολή (promotion) είναι η ιδανική . Ανέξοδη και καθολική. Φανταστείτε τι χαρά θα έκανε, λόγου χάρη, το απλό κρασί του γειτονικού Ροδανού (οι παραγωγοί του γιά την ακρίβεια), εάν όλοι οι οινοδημοσιογράφοι έγραφαν κάτι για αυτό έστω και μια φορά το χρόνο! Σε παλιότερες εποχές, μέσα δεκαετίας του 80 τέλος 90, είχαν γίνει αρκετές ελληνικές απομιμήσεις, με κυριότερη περιοχή του την Νεμέα, το σταφύλι της οποίας μοιάζει αρκετά με το Γκαμέ του Μποζολέ. Στο αθηνόραμα πάντοτε το γιορτάζαμε με μια τυφλή γευσιγνωσία - κόντρα ελληνικών και εισαγόμενων. Όταν κυκλοφορήσει το φετινό, στις 15 Νοεμβρίου, θα προμηθευτούμε κάποια και θα επανέλθουμε πιο συγκεκριμένοι και λιγότερο θεωρητικοί.