Follow us

Βραβεία καινοτομίας και συσκευασίας

Οι μικροί Έλληνες παραγωγοί έχουν να επιδείξουν μεγάλη εξέλιξη στους τομείς συσκευασίας και καινοτόμων προϊόντων τα τελευταία χρόνια. Το Φεστιβάλ «Ελλάδα, Γιορτή, Γεύσεις – Άνοιξη 2014» τα επιβραβεύει.

Βραβεία καινοτομίας και συσκευασίας

Τα βραβεία καινοτομίας

Κανείς δεν είπε ποτέ ότι η κλασική μας φέτα Π.Ο.Π. πρέπει ν΄αλλάξει τη συνταγή της. Ούτε μας πέρασε από το μυαλό ότι ένα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο προϊόν. Οι ελληνικές πρώτες ύλες, όμως, έχουν άπειρες δυνατότητες να αναδείξουν νέες γεύσεις. Άλλοτε διστακτικά, άλλοτε τολμηρά, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα καινοτόμα προϊόντα δείχνουν την εξέλιξη της ελληνικής παραγωγής και πολλά από αυτά παρουσιάζουν αξιοσημείωτο γευστικό ενδιαφέρον. Πώς πετυχαίνεται; Συνδυάζοντας υλικά που μέχρι στιγμής δεν είχε κανείς τολμήσει ή αλλάζοντας τον τρόπο παραγωγής ή και χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, αλλά διατηρώντας πάντα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, δημιουργείς καινοτόμα προϊόντα που προωθούν τη γεύση και διευρύνουν την αγορά. Το φεστιβάλ του αθηνοράματος Ελλάδα, Γιορτή-Γεύσεις-Άνοιξη 2014 απένειμε για πρώτη φορά Βραβεία Καινοτομίας, και είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι έθεσαν υποψηφιότητα 85 προϊόντα! Όπως μας είπε ο Διονύσης Κούκης, επικεφαλής της γευσιγνωστικής ομάδας του αθηνοράματος, "Από την πρώτη επιλογή, κρίθηκαν ήδη 25 προϊόντα με καινοτομικά χαρακτηριστικά, ποσοστό ιδιαίτερα ελπιδιφόρο".

Βραβεία καινοτομίας και συσκευασίας

Η κριτική επιτροπή (αποτελούμενη από τον Διονύση Κούκη και τον Δημήτρη Αντωνόπουλο, δημοσιογράφους στον τομέα της γεύσης και της γαστρονομίας, καθώς και τον Αλκιβιάδη Καλαμπόκη, πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και εντεταλμένο σύμβουλο στην Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων Εξωτερικού Εμπορίου), απένειμαν τα βραβεία στα εξής προϊόντα:

ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ: Ελαιόλαδο Enigma, από τους Ελαιώνες Σακελλαρόπουλου "Αρμονία". Είναι ένα ε.π. ελαιόλαδο σε κοινή έκθλιψη με φασκόμηλο, μήλο, καρύδι, κανέλα, λεμόνι. Ένας πρωτότυπος συνδυασμός, με βιολειτουργική λογική, που, όμως, δεν καταλήγει να είναι φλύαρος γιατί υπάρχει μέτρο και ισορροπία στα συστατικά ενώ και ο τρόπος παραγωγής του είναι καινοτομικός (Βραβείο στα Great Taste 2013.)

ΑΡΓΥΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ: Λικέρ τρούφας από την Troufaser του Γιώργου Σεργιανίδη, που ασχολείται χρόνια τώρα με την άγρια και καλλιεργημένη τρούφα. Το προϊόν αρωματίζεται φυσικά από καλοκαιρινή μαύρη τρούφα και αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.

ΕΠΑΙΝΟΣ: Αβγά ορτυκιών τουρσί, μέσα σε μείγμα από ξίδι, νερό, χυμό παντζαριού, ζάχαρη και πιπέρι, από τα Επίλεκτα Πτερωτά Θηράματα Γρεβενών, ένα ορεκτικό πραγματικά πρωτότυπο.

ΕΠΑΙΝΟΣ: Φρέσκο πρόβειο τυρί με φυσική μαστίχα Χίου "Τσοπανίσιο με μαστίχα Χίου", που παρασκευάζει το τυροκομείο Καδαϊντζή και εμπορεύεται η εταιρεία Πάνας: φρέσκο, αλοιφώδες, έχει λιγότερο από 15% λιπαρά και λιγότερο από 1% αλάτι. Πρωτότυπος και γευστικός συνδυασμός.

Τα βραβεία συσκευασίας

Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι τα τελευταία χρόνια στις συσκευασίες ελληνικών προϊόντων πνέει ένας αέρας ανανέωσης, με κύριο χαρακτηριστικό την καλαισθησία και την διαφορετικότητα. Το αθηνόραμα απένειμε για τρίτη φορά Βραβεία Συσκευασίας στο Φεστιβάλ Ελλάδα, Γιορτή-Γεύσεις 'Ανοιξη 2014 επιβραβεύοντας τις καλύτερες συσκευασίες, σ' έναν τομέα καθοριστικό για την ελληνική και ξένη αγορά.
Μάλιστα, αυτή τη φορά η Εθνική Τράπεζα χορήγησε (με χρηματικό έπαθλο 1500 € για την κάθε κατηγορία) τα χρυσά βραβεία συσκευασίας της διοργάνωσης «Ελλάδα, Γιορτή, Γεύσεις» στο πλαίσιο της επιβράβευσης και της ενθάρρυνσης της ποιοτικής παραγωγής και τυποποίησης των αγροτικών προϊόντων, της εξωστρεφούς ανάπτυξης ελληνικών επιχειρήσεων και της ενθάρρυνσης της καινοτομίας στην παραγωγική διαδικασία.

Την Κριτική Επιτροπή των βραβείων συσκευασίας αποτελούσαν οι industrial designers Ροζαλία Ιωαννίδου, Αριστοτέλης Μιχαηλίδης και Δημήτρης Σκουρογιάννης. Ρωτήσαμε την κυρία Ροζαλία Ιωαννίδου γιατί η συσκευασία είναι σημαντική και πόσο μετράει για την επιβολή ενός προϊόντος στην αγορά.
"Το σωστό-καλό" design της συσκευασίας δημιουργεί επιπρόσθετες αξίες στο προϊόν που περικλείει. Ποιες είναι αυτές: Προσδιορίζει την εταιρική ταυτότητα του προϊόντος. Αποτελεί "αυτοδιαφήμιση" του προϊόντος. Η καλή συσκευασία εκπέμπει το μήνυμα της καλής ποιότητας του προϊόντος, της φροντίδας του παραγωγού και του σεβασμού του προς τον καταναλωτή ".
Όπως μας είπαν τα μέλη της κριτικής Επιτροπής, από τότε που καθιερώθηκαν από το αθηνόραμα τα βραβεία συσκευασίας διαπιστώνουν ότι σε κάθε νέο φεστιβάλ αυξάνονται οι ποιοτικές συσκευασίες. Αυτό σημαίνει ότι οι μικροί παραγωγοί έχουν πλέον κατανοήσει την επιπρόσθετη αξία που προσδίδει ο καλός και σωστός σχεδιασμός μιας συσκευασίας.
Τα κριτήρια αξιολόγησης μιας συσκευασίας που οδηγούν στη διάκριση είναι τα εξής:
-συνολική εικόνα (μορφή συσκευασίας, ετικέτας, λογότυπου, εταιρικής ταυτότητας)
-πρόσβαση στο περιεχόμενο
-ταυτότητα της συσκευασίας με το περιεχόμενό της
-πρωτοτυπία
-ευστάθεια
-ευχέρεια τοποθέτησης στις προθήκες καταστημάτων
-αυτοδιαφήμιση του προϊόντος λόγω της εξωτερικής όψης
-δυνατότητα βιομηχανικής αναπαραγωγής
-οικολογική μέριμνα
-χροιά ελληνικότητας
-ποιότητα υλικών

Τα βραβεία απονεμήθηκαν στα εξής προϊόντα:

ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ (προϊόντα σε στερεά μορφή): Sea Salt Trikalinos, φυσικό θαλασσινό αλάτι, μια σύγχρονη αλλά ταυτόχρονα οικεία συσκευασία.

ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ (προϊόντα σε υγρή μορφή): εξ. παρθένο ελαιόλαδο Beata του κτήματος Γράμψα από τη Ζάκυνθο, που σου μεταφέρει μια αίσθηση "πολύτιμου" για το περιεχόμενό του.

ΑΡΓΥΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ (προϊόντα σε στερεά μορφή): "σμυρναίικος καφές" Tusso, μια κομψή συσκευασία που τραβάει αμέσως την προσοχή σε ένα τόσο ευρείας κατανάλωσης προϊόν παγκοσμίως, όπως ο καφές.

ΑΡΓΥΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ (προϊόντα σε υγρή μορφή): μπίρα Marea, μια συσκευασία νεανική, με πρωτότυπη χρήση των κόμιξ.

ΕΠΑΙΝΟΣ: τσάτνυ κρεμμυδιών Boy's Don't Cry της φίρμας Mr Jukes, πρωτότυπη, κομψή και ευρηματική.

ΕΠΑΙΝΟΣ: σειρά κρασιών Moi, je m' en fous, οινοποιείο Γ.Καραμήτρου πρωτότυπη, χαρούμενη και πολυχρηστική.