20 σπιτικά σνακ για το σχολείο

Επιχείρηση κολατσιό: της μαμάς είναι καλύτερο!

Ντίνα Γκρουμούτη 18/09/2017

Το κολατσιό δεν είναι απλά "κάτι για να γεμίσεις το στομάχι". Οφείλουμε να έχει τα απαραίτητα και όχι τα περιττά για τον οργανισμό. Είναι τόσο χρήσιμο όσο και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας και πρέπει να είναι σωστό…

Αρχικά, είναι απαραίτητο να γίνει μια κουβέντα με τα παιδιά -ανάλογα με την ηλικία τους- σε ατμόσφαιρα φιλικής συζήτησης: τα αμφίβολα συστατικά του τυποποιημένου σνακ, τα πολλά συντηρητικά, ο κίνδυνος της παχυσαρκίας. Ας μην ξεχνάμε, επιπλέον, ότι οι γευστικές συνήθειες που θα πάρει το μικρό παιδί από το σπίτι, θα καθορίσουν κατά μεγάλο μέρος τον σωστό τρόπο διατροφής όχι μόνο για την περίοδο της ανάπτυξης, αλλά για όλη του τη ζωή.
Κατόπιν, παίζει ρόλο να ακολουθούμε τα γούστα τους και να βάζουμε τη φαντασία μας να δουλεύει. Και καλό θα είναι να στρέψουμε το παιδί περισσότερο προς τα αλμυρά παρά στα γλυκά σνακ. Ας βάλουμε κάτω μερικές ιδέες και tips…

- Η ιδέα είναι να χρησιμοποιήσουμε σωστά υλικά που συγχρόνως θα αρέσουν. Αποκλείουμε (όσο μπορούμε) τα συσκευασμένα ψωμάκια ή φέτες για τοστ και ψωνίζουμε από την προηγουμένη ψωμάκια για σάντουιτς από το φούρνο, εκτός κι αν προτιμάει ένα χωριάτικο ή πολύσπορο ψωμί. Το φρέσκο είναι και νόστιμο.
- Σάντουιτς με φαντασία, αλλά με βάση ποιοτικά υλικά (για παράδειγμα, στήθος ψητού κοτόπουλου ψιλοκομμένο με μαρούλι και λίγη μαγιονέζα, τονοσαλάτα, σπιτικό μπιφτέκι-χάμπουργκερ, μια στεγνή ομελέτα). Αποφύγετε τα μείγματα αλλαντικών τύπου πάριζα και προτιμήστε καθαρό ζαμπόν από μπούτι. Χρησιμοποιήστε κανονικά τυριά (γραβιέρα, κεφαλοτύρι, κασέρι) κομμένα σε λεπτές φέτες.
- Αντικαθιστούμε το βούτυρο με αλειφώδη τυριά σαν το τσαλαφούτι και το κατίκι. Χρησιμοποιούμε  φρέσκο ψωμί από φούρνο, ακόμα και αν πρόκειται για ψωμί του τοστ -σίγουρα έχει λιγότερα συντηρητικά από τα μεγάλης διάρκειας.

- Φτιάχνουμε σπιτικές τυρόπιτες, κιμαδοπιτάκια που αρέσουν στα παιδιά, τυλίγουμε ζαμπόν, μαλακό τυρί και μαρούλι σε αραβικές πίτες με λίγη μαγιονέζα. Αποφεύγουμε τη ντομάτα, που βγάζει υγρά. Υπάρχουν αλείμματα που μπορούμε να ετοιμάσουμε και να διατηρήσουμε μέρες στο ψυγείο, όπως μια τυροσαλάτα, τονοσαλάτα, καροτοσαλάτα. Αυτά, μπορούν να παίξουν το ρόλο βάσης σε σάντουιτς και αραβικές πίτες ή wraps.
- Αποφύγουμε όσο γίνεται τα γλυκά, αν όμως επιμένει, φτιάχνουμε κέικ με βάση το ελαιόλαδο, το καρότο, τους ξηρούς καρπούς, τη μπανάνα, ανάλογα cookies, δίνουμε ένα μαλακό παστέλι ή ακόμα και μπάρες δημητριακών αν του αρέσουν, στη γεύση που προτιμάει (που παρασκευάζονται και πολύ εύκολα στο σπίτι).
- Δοκιμάστε κι αυτό, που αρέσει σε αρκετά παιδιά: ένα κουτάκι με λεπτά μπαστουνάκια λαχανικών, όπως καρότο και αγγουράκι, μαζί με μια δική σας τυροσαλάτα για ορεκτικό ντιπ.


- Aν αγαπάει τα φρούτα, μια μπανάνα ή ένα μήλο είναι ιδανικά. Αλλά και τα ξηρά φρούτα και οι ανάλατοι ξηροί καρποί είναι εξαιρετικές τροφές.
- Η συσκευασία παίζει μεγάλο ρόλο, ειδικά για τις μεγαλύτερες ηλικίες. Η επιλογή του "σπιτικού" δεν πρέπει να δημιουργεί πρόβλημα στο παιδί και να στέκεται ισάξια μπροστά στις ελκυστικές συσκευασίες του κυλικείου. Χρησιμοποιήστε κομψά κουτάκια για σάντουιτς, σε όμορφα χρώματα.
- Φροντίστε να έχετε αρκετά έτοιμα από το βράδυ (π.χ. συσκευασμένο το κέικ, τα τυροπιτάκια, τα μπισκότα κλπ) ώστε να μην σας πιάνει πανικός το πρωί, αλλά τα σάντουιτς καλό είναι να τα φτιάξετε τελευταία στιγμή.

Δεν ξεχνάμε, όμως, ότι πριν έρθουμε στο κολατσιό έχει προηγηθεί το πρωινό. Ως γνωστόν, τα περισσότερα ελληνικά σπίτια σνομπάρουν το πρωινό, κι έτσι τα παιδιά μαθαίνουν να φεύγουν τρώγοντας κάτι στα όρθια ή με ένα κρουασάν στο χέρι. Κάντε μια θυσία για τα παιδιά σας -αν όχι για σας- και στρώστε τραπέζι για πρωινό! Η "θυσία" αφορά 15' λιγότερο ύπνο, τίποτα περισσότερο. Γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι πρόκειται για το πιο χαρούμενο γεύμα της ημέρας. Φρέσκος χυμός, σάντουιτς και τοστ, το κέικ που έχετε ετοιμάσει, γευστικά τυριά, γνήσια αλλαντικά, φρέσκο ψωμί, ακόμα και αβγά με τον τρόπο που τα θέλει ο καθένας. Και βέβαια, μια ευκαιρία να ξεκινήσει η μέρα με χαμόγελα.


Οι Συνταγές





Άρθρα
Συνταγές
Σχόλια

Νίκος 27/9/2017 10:22:54 πμ | Permalink # 19786

Γιατί τόση αντίδραση και επιθετικότητα απέναντι στα συσκευασμένα ψωμιά (τοστ ή άλλου τύπου)? Πού στηρίζετε την άποψη ότι το ψωμί του φούρνου είναι πιο υγιεινό? Ακόμη και στο θέμα των συντηρητικών θα διαφωνήσω μαζί σας.

Ευχαριστώ


Γράψε την άποψή σου
Φαγητό

Στο τραπέζι

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

Επιλέξτε πρώτη ύλη ή υλικό...

Αναζήτηση συνταγών με φίλτρα

Αναζήτηση συνταγής

Αναζήτηση
Αναζητήστε συνταγές από το αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος

Οι σεφ και οι συνταγές τους

Επιλέξτε σεφ

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικά / Delicatessen