Follow us

Matsuhisa in Athens

Μετά από τρία χρόνια αναζητήσεων του ιδανικού spot, πιστοί στη θεωρία των τριών «L» που ορίζουν την επιτυχία ενός μαγαζιού και που είναι τα «location, location και location», οι Τάσος και Νικόλας Ιωαννίδης και ο Nobu Matsuhisa αποφάσισαν να ανοίξουν το Matsuhisa Athens στον Αστέρα της Βουλιαγμένης…

Matsuhisa in Athens

Ναι, το Matsuhisa experience ήρθε στο κτίριο που για πολλά χρόνια στέγαζε το Club House. Για όσους έχουν συνδυάσει τον Αστέρα με τα καλοκαίρια των παιδικών ή των νεανικών τους χρόνων –τότε που η παραμονή για έναν τουλάχιστον μήνα στις καμπάνες ήταν το απόλυτο καλοκαιρινό must–, η επιλογή μοιάζει ιδανική. Ίσως γιατί ο Αστέρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την αστική –ή και μεγαλοαστική ίσως– πολυτέλεια των δεκαετιών που πέρασαν και ταυτόχρονα παραμένει ένα μέρος οικείο για πολλούς από τους Αθηναίους πελάτες που γεμίζουν πέντε χρόνια τώρα ασφυκτικά τα τραπέζια του Matsuhisa Mykonos κάθε καλοκαίρι, αλλά και τα τραπέζια του αδελφού Matsuhisa St. Moritz κάθε χειμώνα, πράγμα που αποτελούσε έτσι κι αλλιώς τον κύριο στόχο των ιδιοκτητών.

«Ο Αστέρας είναι ένα μοναδικό location –κατά τη γνώμη μου το καλύτερο location της αθηναϊκής Ριβιέρας– με 360 μοίρες θέα, το κτίριο έδινε πολλές δυνατότητες και επίσης ταίριαζε και με το concept του Nobu, το οποίο είναι «destination και όχι every day food» λέει ο Τάσος Ιωαννίδης. «To Matsuhisa experience είναι ακριβώς αυτό. Δεν θέλουμε οι πελάτες μας να αντιμετωπίζουν το Matsuhisa σαν ένα ακόμα εστιατόριο, αλλά σαν μια απόδραση από την καθημερινότητά τους και μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία».

Μπαίνοντας στο ανακαινισμένο κτίριο του Club House, η πρώτη αίσθηση είναι αυτή της οικειότητας. Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Rockwell Group που σχεδίασε και υλοποίησε την αλλαγή του χώρου και που υπογράφει κάποια από τα εντυπωσιακότερα εστιατόρια διεθνώς, όπως το Maze στο Λονδίνο ή το Nobu 57 στη Νέα Υόρκη, έχει δημιουργήσει έναν κλασικό χώρο με metropοlitan chic αισθητική και με πολλά στοιχεία σχεδιασμένα ειδικά για το Matsuhisa Athens, ενώ η θέα στον κόλπο του Αστέρα παραμένει μαγική. Τα χαμηλά φώτα, τα σκούρα χρώματα και η διακριτική πολυτέλεια που αποτυπώνεται σε κάθε μοναδική λεπτομέρεια δίνουν τελικά ένα αποτέλεσμα για το οποίο η ομάδα είναι περήφανη.

«Προτιμήσαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο κλασικό, γιατί στόχος μας ήταν να φτιάξουμε ένα μαγαζί που να παλαιώνει όμορφα και να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται ζεστά και homey και όχι να κάνουμε ένα αρχιτεκτονικό statement. Άλλωστε, κανένα από τα Nobu σε όλον τον κόσμο, εκτός από το Metropolitan στο Λονδίνο, δεν είναι στημένο με minimal τρόπο, ο οποίος και ως άποψη είναι πια ελαφρώς depass,», συνεχίζει ο Τάσος Ιωαννίδης, για να συμπληρώσει χαμογελώντας: «Εμείς, και ως επιχειρηματίες και ως άνθρωποι, δεν είμαστε του εντυπωσιασμού. Προτιμάμε να κάνουμε κινήσεις διακριτικές και σίγουρες. Αν κάτι μας έχει μάθει η ενασχόλησή μας με τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι πως οι μόδες παρέρχονται. Σταθερές παραμένουν η διακριτική πολυτέλεια και οι κλασικές αξίες. Αυτό είναι και το πιστεύω του Nobu, ο οποίος, με μια πορεία πάνω από είκοσι χρόνια πίσω του, ανήκει και ο ίδιος πια στις κλασικές γαστρονομικές αξίες».

Τo φαινόμενο Nobu

Matsuhisa in Athens

Μια αναδρομή στην ιστορία του διάσημου chef θα μας κάνει να συμφωνήσουμε απολύτως. Γεννημένος στην Ιαπωνία, ξεκίνησε να εργάζεται σε sushi bar στο Τόκιο και στη συνέχεια βρέθηκε να εργάζεται στο Περού, από τη γαστρονομική κουλτούρα του οποίου επηρεάστηκε βαθιά. Χρησιμοποιώντας υλικά της χώρας και πειραματιζόμενος πάνω σε παραδοσιακά γιαπωνέζικα πιάτα, συνδυάζοντας γεύσεις και αρώματα, δημιούργησε μερικά χρόνια αργότερα τη fusion γιαπωνέζικη κουζίνα που τον έκανε τελικά διάσημο στα πέρατα του κόσμου. Μετά από πολλές δυσκολίες μια που το πρώτο του εστιατόριο στην Αλάσκα κάηκε λίγες ημέρες μετά τα εγκαίνια, άνοιξε το πρώτο Matsuhisa στο Beverly Hills της Καλιφόρνια το 1987 και, όπως λένε και οι Αμερικάνοι, the rest is history. Μέσα σε μερικά χρόνια το άστρο του εκτινάχτηκε και το 1993 οι New York Times επέλεξαν το Matsuhisa ως έναν από τους κορυφαίους γαστρονομικούς προορισμούς στον κόσμο.

Το 1994, μετά από χρόνια συζητήσεων –μια που, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του, δίσταζε να ανταποκριθεί στην πρόσκληση, γιατί ήταν μονίμως απασχολημένος με τη μαγειρική του– ο Nobu δέχτηκε την πρόταση του διάσημου ηθοποιού Robert de Niro (με τον οποίο παραμένουν συνέταιροι, συνεργάτες, αλλά κυρίως φίλοι μέχρι σήμερα) να συνεταιριστούν και μαζί άνοιξαν το Nobu στην περιοχή Tribeca της Νέας Υόρκης. Σήμερα υπάρχουν 25 συνολικά Matsuhisa και Nobu σε όλον τον κόσμο, από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο μέχρι τη Μελβούρνη και το Τόκιο, κάνοντας τη Madonna να δηλώσει πολύ εύστοχα πως «Μπορείς να διαπιστώσεις πόσο fun έχει μια πόλη, από το αν έχει Nobu ή όχι».

Μια μοναδική εμπειρία

Πίσω στην Αθήνα, το Matsuhisa έχει ανοίξει τις πόρτες του σε ένα κοινό που αδημονούσε εδώ και καιρό από τις πρώτες μέρες του Οκτωβρίου, και ήδη, τα βιβλία των κρατήσεων γεμίζουν συνεχώς. Μάλιστα, παρότι είναι το πρώτο απολύτως non smoking εστιατόριο της Αθήνας, έναν ολόκληρο χρόνο πριν από την εφαρμογή του νόμου που ψηφίστηκε ήδη στη Βουλή, οι πελάτες συρρέουν και δεν παραπονιούνται καν. Θαύμα;

«Μάλλον θέμα εξηγήσεων και λογικής», θα μας πει ο Τάσος Ιωαννίδης. «Πέρα από το ότι όλα τα Nobu, παντού, είναι non smoking, άρα ήταν και ζήτημα πολιτικής της εταιρείας, εξηγούμε στους πελάτες το αυτονόητο, πως δηλαδή όσο καλός και αν είναι ο εξαερισμός σε έναν χώρο, όταν έχουμε να κάνουμε με υλικά τόσο ευαίσθητα όσο το ωμό ψάρι, ο καπνός τελικά θα επηρεάσει τη γεύση. Και εκείνοι το καταλαβαίνουν. Άλλωστε, υπάρχει ο ειδικά διαμορφωμένος για καπνιστές χώρος στον πρώτο όροφο, όπου μετά το φαγητό μπορούν να απολαύσουν το τσιγάρο ή το πούρο τους, και το καλοκαίρι που θα βγαίνουμε στη βεράντα, το πρόβλημα –για όσους το θεωρούν πρόβλημα– δεν θα υπάρχει καν».

Το γεγονός πάντως είναι πως smoking ή non, η εμπειρία του Matsuhisa παραμένει μοναδική. Η απαράμιλλη ισορροπία και η γευστική φινέτσα χαρακτηρίζουν την κουζίνα του Nobu. Τα πιάτα του είναι έξοχα ζυγισμένα και η εκτέλεσή τους άψογη. Άλλωστε, αυτή η ακρίβεια στη μείξη των υλικών είναι που απογειώνει απλά πιάτα όπως το white fish tiradito στο επίπεδο της υψηλής γαστρονομίας.

Τα πιάτα που αγαπήσαμε στη Μύκονο, όπως το black cod (το διασημότερο πιάτο του Nobu σε όλον τον κόσμο) ή ο σολομός karashi su miso διατηρούν το κορυφαίο τους επίπεδο, το service υπό την «μπαγκέτα» του γνωστού ma5tre Μιχάλη Λαδά είναι άψογο χωρίς να γίνεται ενοχλητικό ή δήθεν, τα cocktails από το bar (δοκιμάστε οπωσδήποτε το sakepirinha) πίνονται σαν νερό και οι μικρές λεπτομέρειες, όπως το μικρό μπουκάλι νερό Fiji που θα σας προσφέρουν στο parking φεύγοντας για τη διαδρομή της επιστροφής, κάνουν το Mathuhisa Athens έναν γαστρονομικό προορισμό που ήρθε για να μείνει.

Έξι ερωτήσεις στον Nobu Matsuhisa


Γιατί η Μύκονος προηγήθηκε της Αθήνας;
Αρχικά γνώρισα τον Τάσο και τον Νικόλα Ιωαννίδη που δραστηριοποιούνται στη Μύκονο. Μου άρεσε πολύ το νησί και το ξενοδοχείο Belvedere, η ενέργεια του χώρου. Και αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μαζί το Matsuhisa Mύκονος. Μετά από πέντε χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας και με την ενθάρρυνση των πελατών μας εκεί, αποφασίσαμε να κάνουμε Matsuhisa στην Αθήνα.

Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις του κοινού στην Αθήνα;
Είναι ακόμη νωρίς, όμως απ’ ό,τι διαπιστώσαμε τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας, η ανταπόκριση είναι ενθουσιώδης.

Πόσο δύσκολο είναι να προσαρμόσετε το concept του εστιατορίου σε τόσο διαφορετικές περιοχές;
Χρόνο με το χρόνο η οικογένεια των Nobu και Matsuhisa μεγαλώνει. Συνεχώς αναδεικνύονται σεφ και managers οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά το concept, στους οποίους δίνουμε την ευκαιρία να διαχειριστούν καινούρια εστιατόρια, εφαρμόζοντας τη φιλοσοφία μας. Άλλωστε, και ο ίδιος ταξιδεύω διαρκώς, κάθε εβδομάδα βρίσκομαι και σε διαφορετικό εστιατόριο, ώστε να διαφυλάσσεται η ποιότητα και η συνέπεια.

Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε στο Matsuhisa Athens;
Προσπαθώ να είμαι πάντα θετικός άνθρωπος. Δεν συναντήσαμε μέχρι τώρα μεγάλες δυσκολίες, αντιθέτως είχαμε τη συμπαράσταση και του Αstir Palace και της Starwood.

Πώς η τωρινή οικονομική κρίση επηρεάζει τα εστιατόρια;
Πιστεύω ότι σε περιόδους οικονομικών κρίσεων όπως η τωρινή χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για καλύτερο φαγητό και ακόμη πιο βελτιωμένες υπηρεσίες, ώστε το κοινό να αισθάνεται ότι αξίζει τον κόπο η εμπειρία ενός γαστρονομικού γεύματος.

Πώς σας φαίνεται το ελληνικό κοινό;
Η μόνη δυσκολία είναι στο να πείσουμε τους πελάτες μας να είναι πιο ελαστικοί στις ώρες που βγαίνουν για φαγητό, ώστε να μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όλο και περισσότεροι Έλληνες αγαπούν την κουζίνα μας.

Επίσης...

Περισσότερα από

Φαγητό

15 τρόποι να απολαύσουμε τα όστρακα

Νόστιμα, ελαφριά, υγιεινά. Και κάτι ακόμα σημαντικό: τα όστρακα σε ταξιδεύουν. Είναι το πιάτο που θα κάνει τη διαφορά στο τραπέζι, απλά και εύκολα. Στο καθημερινό και στο πιο "περιποιημένο".

Ταραμοσαλάτα; Φτιάξτε την καλύτερη!

Το πιάτο-βεντέτα που δεν λείπει ποτέ από το τραπέζι της νηστείας (αρχής γενομένης από την Καθαρή Δευτέρα) είναι σίγουρα η ταραμοσαλάτα. Τι χρειάζεται για να είναι επιτυχημένη;