Το σκουμπρί με 5 τρόπους

Άρτεμις Τζίτζη 01/09/2018

Ο Σεπτέμβρης είναι κατάλληλος για να βάλουμε στην ατζέντα τα σκουμπριά, αφού, μέχρι το τέλος του, τούτα τα παχουλά και πολύ φθηνά ψάρια, βρίσκονται στην καλύτερή τους φάση. Το σκουμπρί (Scomber scombrus) έχει λίγα κόκαλα που αφαιρούνται εύκολα, αφήνοντας άφθονη σάρκα, ζουμερή και τρυφερή, εφόσον ψηθεί σωστά. Η διατροφική του αξία είναι πολύ υψηλή, καθώς είναι γεμάτο με ω -3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D (που βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου) αλλά και βιταμίνη Α και Β12 και πολλά ιχνοστοιχεία και μέταλλα όπως φώσφορο, μαγνήσιο, σελήνιο, σίδηρο, ιώδιο. Είναι ότι πρέπει για μαγείρεμα στη σχάρα ή στα κάρβουνα, αφού περιέχουν πολύ λίπος (ενώ για τον ίδιο λόγο δεν προσφέρονται για το τηγάνι) και γίνονται θαυμάσια στο ταψί με συνοδεία πατάτες, λαχανικά και όσπρια.
Στο σκουμπρί ταιριάζει πολύ ωραία το λεμόνι, το ξύδι, όλα τα αρωματικά βότανα, ξερά και φρέσκα, και πολλά μπαχαρικά, ανάμεσά τους και η κανέλα, αν μαγειρευτούν με ντομάτα. Οι συνταγές που σας δίνουμε, μπορούν να μαγειρευτούν και με τον κολιό -που είναι πρωτοξάδελφος με το σκουμπρί- αλλά και με τονάκι. Περισσότερες πληροφορίες για τους κολιούς και τα σκουμπριά, αλλά και συνταγές θα βρείτε εδώ και εδώ.




Συνταγές
Αρχείο προτάσεων
Φαγητό

Στο τραπέζι

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

Επιλέξτε πρώτη ύλη ή υλικό...

Αναζήτηση συνταγών με φίλτρα

Αναζήτηση συνταγής

Αναζήτηση
Αναζητήστε συνταγές από το αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος

Οι σεφ και οι συνταγές τους

Επιλέξτε σεφ

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικά / Delicatessen