Σαρδέλες, νοστιμιά που κάνει καλό

Άρτεμις Τζίτζη

Σαρδέλες, νοστιμιά που κάνει καλό

Είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν υπάρχει αρπακτικό ψάρι που να μην την κυνηγάει. Ακόμα και φυτοφάγα ψάρια, όπως η σάλπες και τα μιτάκια, πιάνονται, αν δολώσεις με σαρδέλα! Η μεγάλη διατροφική της αξία, (που προφανώς υποψιάζονται τα ψάρια…) έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το μικρό της μέγεθος: πάρα πολλά ω-3 λιπαρά οξέα, που προστατεύουν από τις φλεγμονές (ας πούμε αρθρίτιδα και άσθμα), μας κάνουν… πιο έξυπνους, αφού τονώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και διατηρούν σε καλή κατάσταση το καρδιαγγειακό σύστημα. Περιέχει, επίσης, σε μεγάλες ποσότητες  ασβέστιο και φωσφόρο. Επειδή αφθονεί στις θάλασσές μας, μπορούμε εύκολα να την απολαύσουμε φρέσκια και σε χαμηλή τιμή, ιδιαιτέρως αυτήν την εποχή και μέχρι το φθινόπωρο. Επειδή η σαρδέλα είναι ένα λιπαρό ψάρι, αν έχει και το κατάλληλο μέγεθος γίνεται πολύ ωραία στη σχάρα, ιδιαίτερα αν έχουμε τη δυνατότητα να φτιάξουμε θράκα με κάρβουνα. Πηγαίνουν πολύ ωραία με διάφορα φρέσκα αρωματικά βότανα (ρίγανη, θυμάρι, δεντρολίβανο), μπαχαρικά όπως το μπούκοβο και το κύμινο, ενώ καθόλου δεν τις χαλάει το ξύσμα λεμονιού και του πορτοκαλιού.

Συνταγές
Αρχείο προτάσεων
Φαγητό

Στο τραπέζι

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

Επιλέξτε πρώτη ύλη ή υλικό...

Αναζήτηση συνταγών με φίλτρα

Αναζήτηση συνταγής

Αναζήτηση
Αναζητήστε συνταγές από το αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος

Οι σεφ και οι συνταγές τους

Επιλέξτε σεφ

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικά / Delicatessen