Ήρθε η ώρα να αθροιστούν οι μηνιαίες πρωτιές του 2013 και το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA να αναδειχθεί για έβδομη συνεχή χρονιά ως το δημοφιλέστερο. Αν βέβαια διαβάσεις τι γράφεται στα social media ή ακούσεις τι λέγεται στις παρέες από τη μία, κι αν διαβάσεις τους συγκεντρωτικούς πίνακες τηλεθέασης από την άλλη, θα νομίζεις ότι ζεις σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Αν μάλιστα έχεις παρακολουθήσει την «πρώτη επιλογή των τηλεθεατών για την ενημέρωσή τους το 2013», τότε η παραπάνω ασυμφωνία γίνεται ακόμη εντονότερη. Πάνω σε αντικειμενικούς όρους συζήτησης, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της αντίληψης για την ενημέρωση στην ελληνική τηλεόραση: μονοθεματικό, φλύαρα σχολιαστικό, διανθισμένο με συνεντεύξεις και αντιπαραθέσεις που δεν εξυπηρετούν την ενημέρωση, με φήμες να αναλύονται διεξοδικά ως ειδήσεις και, κυρίως, με εμφανές το άγχος της προσπάθειας να τονιστούν συγκεκριμένες απόψεις, ο… «κυρίαρχος των 8» απλώς ηγείται ενός μοντέλου ενημέρωσης που αντανακλά μια γενική ανισορροπία. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, «με μέσο όρο 23,4%, τις καθημερινές για το έτος 2013, οι Ειδήσεις του MEGA “κλείδωσαν” την πρωτιά, σημειώνοντας διαφορά 4 μονάδων από το δεύτερο στην κατάταξη ΑΝΤ1. Πρωτιά, όμως, σημειώνουν οι Ειδήσεις του MEGA και στο πρώτο μέρος της σεζόν 2013-2014 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος), με μερίδιο 21,6%». Το ερώτημα είναι πώς γίνεται ένα δελτίο ειδήσεων που δέχεται διαρκώς επιθέσεις για την αντικειμενικότητά του να είναι πρώτο στις προτιμήσεις των τηλεθεατών. Μήπως το βλέπουμε για να ξεσπάμε στους παρουσιαστές του; Δηλαδή, μήπως το δελτίο ειδήσεων του MEGA είναι το «Dancing with the Stars» της ενημέρωσης, ένα πρόγραμμα που λατρεύουμε να μισούμε; Αλλά επειδή εδώ μιλάμε για το εξαιρετικά ευαίσθητο είδος της ενημέρωσης, πώς μπορούμε να ξέρουμε ποια είναι η πραγματική επιρροή του στην κοινή γνώμη; Αυτή είναι μια συζήτηση που δεν αποτυπώνεται στις μετρήσεις τηλεθέασης, και θα έπρεπε να μας απασχολεί όσο και η τυπικά ελληνική αμφιθυμία της κοινής γνώμης η οποία διστάζει να πάρει ξεκάθαρη θέση μέσω των επιλογών του.
Dancing with the... news!
Η πρωτιά για το 2013 του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA επιβεβαιώνει το κυρίαρχο μοντέλο τηλεοπτικής ενημέρωσης, αλλά και τη γενικότερη σύγχυση της κοινής γνώμης.