Το ιδανικό ξενοδοχείο της νέας δεκαετίας 31/05/2010

Πώς το φανταζόμαστε, πού το βρίσκουμε, τι παραπάνω ζητάμε απ’ αυτό; Ποιο είναι; Στις σελίδες που ακολουθούν, κάνουμε focus σε διαφορετικές πτυχές που συνθέτουν την εμπειρία ενός ξενοδοχείου σήμερα, επιλέγουμε νέα ξενοδοχεία-κλειδιά για καθεμία από αυτές και ζητάμε την άποψη ανθρώπων που ασχολούνται επαγγελματικά με διαφορετικούς τομείς της ξενοδοχειακής βιομηχανίας ή που απλά τα επισκέπτονται συχνά. Κείμενο Δέσποινα Ζευκιλή

Έχοντας ήδη επιμεληθεί το θέμα που θα διαβάσετε παρακάτω, έχοντας σταχυολογήσει εμπει­ρίες και εικόνες από δεκάδες διαφορετικά ξενοδοχεία που έχω επισκεφθεί, έχοντας ανατρέξει σε δηλώσεις top hoteliers και trendsetters για το μέλλον των ξενοδοχείων, έχοντας μιλήσει με hotel insiders αλλά και frequent travellers, έχοντας κάνει νοητά check-in στις ιστοσελίδες νέων hot hotels διαφορετικών τύπων που θεωρούνται πρωτοπόρα στο είδος τους, ήρθε η ώρα να επιστρέψω στην αρχική ερώτηση που θέτει το ρεπορτάζ… Πώς φανταζόμαστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Κατ’ αρχάς, όσο κι αν η εξειδίκευση (spa, design, eco κλπ.) δείχνει το μέλλον, αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι τα βασικά: Η αίσθηση ενός πολύ αναπαυτικού στρώματος, η μυρωδιά ενός πεντακάθαρου δωματίου, η σωστή θερμοκρασία, ένα καλό πρωινό, άνετοι χώροι που να αποπνέουν πάνω απ’ όλα φροντίδα και σωστή συντήρηση, μια χαμογελαστή, εγκάρδια εξυπηρέτηση… Από κει και πέρα, το concept και η σχέση ποιότητας/τιμής παίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Στην εποχή του value for money, ένα ξενοδοχείο πρέπει να είναι πάνω απ’ όλα τίμιο και στοχευμένο, να μην υπόσχεται παραπάνω απ’ αυτά που μπορεί να προσφέρει. Η σχέση με τον τόπο στον οποίο βρίσκεται παίζει επίσης σημαντικό ρόλο και ιδανικά πρέπει να αντανακλάται όσο είναι δυνατόν σε κάθε πτυχή της διαμονής – από την κουζίνα ως το ντιζάιν και τις θεραπείες του spa. Ο ανθρώπινος παράγοντας –ίσως το πιο δύσκολο να ελέγξεις στοιχείο ενός ξενοδοχείου– είναι τελικά καθοριστικό στην τελική εικόνα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι επίσης εκείνη που θα απογειώσει ένα ξενοδοχείο – είτε πρόκειται για το πιο extreme service σε ένα πεντάστερο resort είτε για το χειροποίητο welcome στο δωμάτιο του πιο απλού ξενώνα. Όσο τα ξενοδοχεία γίνονται υπόθεση απρόσωπων fuunds, τόσο η ιδιαιτερότητα και η προσωπικότητα είναι το νούμερο ένα ζητούμενο. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σε πλατφόρμες με σαφή προσανατολισμό όπως τα design hotels, το ντιζάιν αυτό καθαυτό δεν παίζει πλέον πρωτεύοντα ρόλο – το μέλλον στρέφεται στην οικολογία, στα ιδιαίτερα ξενοδοχεία που ανασταίνουν παλιούς έρημους οικισμούς ή που συγκεντρώνουν κάτω από την ομπρέλα τους τις πιο προχωρημένες παραγωγικές δυνάμεις μιας πόλης, στις επενδύσεις τελικά που έχουν ένα όραμα πέρα από το να στήσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση. Τελικά το ξενοδοχείο δεν είναι πλέον (αν ήταν ποτέ) απλά ένας τόπος για να μείνεις, αλλά και ένα έργο τέχνης, μια ιδεολογία, μια παρέμβαση στην κοινωνία, ένας τρόπος να επικοινωνήσεις.

Design

Concept και design με... ονομασία προέλευσης είναι τα δύο βασικά στοιχεία που κάνουν το design hotel να παίρνει σάρκα και οστά.

Όταν πριν τρεις σχεδόν δεκαετίες έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα boutique design hotels από τον Ian Schrager, δεν αποτέλεσαν απλά ένα ακόμη hotel genre, αλλά μια ολόκληρη επανεφεύρεση του ορισμού του ξενοδοχείου. Μετά το Morgans, το St Martins Lane και το Sanderson, τα ξενοδοχεία δεν θα ήταν ποτέ ξανά μόνο ένα μέρος για να περάσεις το βράδυ σου. Τα design ξενοδοχεία έμελλε να γίνουν «οι ντισκοτέκ της δεκαετίας του 1990», επιβεβαιώνοντας τη ρήση του Schrager, ο οποίος, πριν μπει στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, υπήρξε συνιδρυτής του Studio 54. Έκτοτε πολύς Philip Starck κύλησε στο αυλάκι, τα design hotels έγιναν και επώνυμη αλυσίδα μετρώντας παγκοσμίως πάνω από 150 μέλη, το hotelling έγινε όρος και κάθε κωμόπολη που σέβεται τον εαυτό της απέκτησε και το δικό της design, art, κλπ., hotel. Μαζί τους γεννήθηκε και μια νέα κατηγορία ταξιδιωτών για τους οποίους η αισθητική του χώρου είναι ίσως πιο σημαντική από την παραδοσιακή πολυτέλεια. Όσο, όμως, ωριμάζει στη συνείδησή μας ο όρος design hotel, τόσο πιο απαιτητικοί γινόμαστε ζητώντας αυτό το κάτι παραπάνω που θα το κάνει να ξεχωρίσει.

Ποιο είναι το νέο design hotel;
To concept, όπου ο σχεδιασμός των χώρων υπηρετεί μια γενικότερη ιδέα σε συνδυασμό με κάθε πτυχή της διαμονής – από τα περιεχόμενα του μίνι μπαρ μέχρι το στιλ του σέρβις. Άλλη μια πτυχή που κάνει τη διαφορά είναι το design με… ονομασία προέλευσης – δηλαδή, το κατά πόσο το ξενοδοχείο επικοινωνεί και σχεδιαστικά τα ιδιαίτερα στοιχεία του προορισμού όπου βρίσκεται. Γιατί καλοί οι καπνισμένοι πολυέλαιοι του Martin Baas για ένα hip νέο-μποέμ ξενοδοχείο σαν το Gramercy Park στη Νέα Υόρκη, όπου κάθε λεπτομέρεια είναι μέρος μιας ευρύτερης σκηνογραφίας, αλλά δύο άλογα-λαμπατέρ των Front δεν αρκούν για να κάνουν ένα κατά τ’ άλλα κλασικό ξενοδοχείο της Πλατείας Συντάγματος design hotel. Καθόλου τυχαίο ότι οι Βραζιλιάνοι ντιζάινερ Huberto και Fernando Campana, όταν ανέλαβαν το νέο ξενοδοχείο της Yes Hotels στη Φιλελλήνων, αποφάσισαν να δουλέψουν πάνω στην έννοια της επανάχρησης με στοιχεία από τη μνήμη και το παρελθόν του ξενοδοχείου αλλά και της Αθήνας, υπηρετώντας την τάση του ηθικού design: η αρχιτεκτονική και ο βιομηχανικός σχεδιασμός να απαντούν στις ανάγκες της εποχής.

 Maison Moschino, Μιλάνο
Maison Moschino, Μιλάνο

Design hotel now Maison Moschino, Μιλάνο: Μόδα και hotelling
Ένας νεοκλασικός σιδηροδρομικός σταθμός του 1840 στο κέντρο του Μιλάνου κοντά στο Corso Como στεγάζει το νέο ξενοδοχείο Maison Moschino, ένα από τα πιο ιδιαίτερα design & fashion hotel νέας εσοδείας. Ένας σουρεαλιστικός κόσμος αλά Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, με τη σχεδιαστική υπογραφή της Rossella Jiardini, ζωντανεύει ήδη από το lobby, με τα λαμπατέρ ντυμένα με τα διάσημα φορέματα-φωτιστικά του οίκου μόδας. Ροδοπέταλα που μοιάζουν να πέφτουν από το ταβάνι, προσκεφάλια ντυμένα με γιγάντιες κόκκινες τουαλέτες, υπερμεγέθη φλιτζάνια, δάση και περίεργα έντομα ντύνουν τα δωμάτια (63 τον αριθμό συν δύο σουίτες) δημιουργώντας παραμυθένια ατμόσφαιρα. Με τις καλύτερες συστάσεις έρχεται και το εστιατόριο Clandestino με τη σφραγίδα του γνωστού σεφ και εστιάτορα Moreno Cedroni. (designhotels.com)

Q&A

 Τιμ Ανανιάδης
Τιμ Ανανιάδης

Τιμ Ανανιάδης: Γενικός διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε και γιατί;
Τη Starwood Hotels & Resorts διότι διαθέτει πολλά brands για όλα τα γούστα και τις ηλικίες και την αλυσίδα Four Seasons για τη βασική της φιλοσοφία, που είναι το «απόλυτο luxury».
Τι σας ενοχλεί στο ξενοδοχειακό design;
Το ότι μερικές φορές δεν είναι συμβατό με τις συνήθειες του πελάτη και τη λειτουργικότητα.
Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Αυτό που κάνει τον επισκέπτη να αισθάνεται καλύτερα και από το σπίτι του.
Τι αναζητάτε σε ένα ξενοδοχείο;
Την απόλυτη άνεση, περιποίηση, ασφάλεια και ικανοποίηση της γεύσης μου.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Η κακή συντήρηση, η έλλειψη καθαριότητας και η αγενής συμπεριφορά του προσωπικού.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Ένας butler που ικανοποιεί όλες τις ανάγκες του πελάτη. Που προβλέπει τι θα ζητήσει, που είναι έτοιμος να τον εξυπηρετήσει. Αυτό ισχύει για ξενοδοχεία 5 αστέρων φυσικά.
Πώς βλέπετε να αλλάζουν τα ξενοδοχεία στο μέλλον;
Η τεχνολογική ενημέρωση και εφαρμογή νέων συστημάτων είναι ένας τομέας που θα αλλάξει πολύ την εικόνα των ξενοδοχείων στο μέλλον. Ελπίζουμε λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης να μη χαθεί η προσωπική επαφή που έχει ένα ξενοδοχείο με τον πελάτη του, όπως ίσως έχει χαθεί σε άλλους κλάδους.

 Καλλιόπη Κοντόζογλου
Καλλιόπη Κοντόζογλου

Καλλιόπη Κοντόζογλου: Αρχιτέκτονας της SK Στυλιανίδης, Αρχιτέκτονες Α.Ε.
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα;
Το καλό service.
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε και γιατί;
Τη Four Seasons, γιατί προσφέρει το καλύτερο service και τη Hilton για το συνδυασμό κόστους και εξυπηρέτησης.
Τι σας ενοχλεί στο ξενοδοχειακό design;
Η ανάγκη των designers για εντυπωσιασμό και υπερβολή.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ξενοδοχείο και γιατί;
Το Danielli στη Βενετία, γιατί έχει ένα lobby που είναι ο ιδανικός συνδυασμός δημόσιου χώρου και καθιστικού, και το Sheraton, ένα ξενοδοχείο πόλης και διακοπών, χωρίς το ένα να καταπιέζει το άλλο.
Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Δίνει την ψευδαίσθηση ότι ζει κανείς μια άλλη ζωή για λίγες μέρες, απολαμβάνοντας μια πολυτέλεια που στερείται στην καθημερινότητα.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Η έλλειψη κατανόησης των εργαζομένων, όταν ο πελάτης παραπονιέται για κάτι.
Πώς ορίζετε το ιδανικό hotel service;
Ο συνδυασμός αξιοπρέπειας, διακριτικότητας και σωστού βαθμού αυτενέργειας.
Πώς βλέπετε να αλλάζουν τα ξενοδοχεία στο μέλλον;
Εταιρείες φθηνών ξενοδοχείων στα πρότυπα ίσως των μοναστηριακών καταφυγίων του μεσαίωνα. Ο επισκέπτης θα ζητά κάτι πολύ οικονομικό με την ελάχιστη εξυπηρέτηση και την εξασφαλισμένη ποιότητα που θα εγγυάται η εταιρεία σε όποιο μέρος του κόσμου και αν βρίσκεται.

Spa

Είναι όσα περιέχει ο όρος wellness hotel. Plus: Όσες μονάδες spa έχουν καταλάβει ότι ο σημερινός spa traveler έχει ανάγκη το όνειρο της απόδρασης, όσο τις ίδιες τις θεραπείες.

Kαι ύστερα ήρθαν τα spa. Ακόμη κι αν δεν έχουν περάσει και τόσα πολλά χρόνια από τότε που μυηθήκαμε στην κουλτούρα της θαλασσοθεραπείας και της ιαματικής υδροθεραπείας στα πρώτα spa hotels, δυσκολευόμαστε πλέον να θυμηθούμε τα ξενοδοχεία γενικώς χωρίς αυτά. Μέσα από τα spa των ξενοδοχείων συνειδητοποιήσαμε πόσο ανάγκη είχαμε να χαρίσουμε στον εαυτό μας διαλλείματα ευεξίας (κάνοντας μετέπειτα το spa μέρος της καθημερινότητάς μας, ακόμη και στο κέντρο της πόλης) και ξανα-ανακαλύψαμε τη ρετρό γοητεία των ιαματικών πηγών ανά την Ελλάδα (ποιος να μας το έλεγε πριν από μερικά χρόνια ότι θα βουτούσαμε μαζί με τις γιαγιάδες στις ιαματικές πηγές της Μυτιλήνης και θα κοκορευόμασταν μετά στις φίλες μας ότι κάναμε και low budget spa;). Φυσικά, ως Έλληνες, το βιώσαμε κι αυτό στην υπερβολή του. Από τη μια στιγμή στην άλλη η μπανιέρα ή η στήλη υδρομασάζ έγινε απαραίτητο αξεσουάρ κάθε μικρού ξενώνα σε κάθε ραχούλα της ορεινής Ελλάδας (αν υπάρχει κάποιος που φεύγει για ένα Σαββατοκύριακο στη Λίμνη Πλαστήρα και έχει χρόνο για τζακούζι, να σηκώσει το χέρι του…), ενώ σκοτεινά υπόγεια στην Αράχοβα, τα οποία στην καλύτερη περίπτωση θα γίνονταν αποθήκες, φωτίστηκαν καταλλήλως και μετονομάστηκαν σε spa. Έχω απολαύσει τις signature θεραπείες πολλών κορυφαίων spa, παρ’ όλα αυτά κάθε φορά που ξαπλώνω μπρούμυτα στο κρεβάτι του μασάζ και ακουμπάω το κεφάλι μου στην τρύπα-μαξιλαράκι, πριν κλείσω τα μάτια στο μυαλό μου επανέρχεται αυτόματα η εικόνα ενός μυρωδάτου μπουκέτου από τριαντάφυλλα που είχαν τοποθετήσει κάτω από ένα τέτοιο κρεβάτι στο spa του Four Seasons στο Chiang Mai της Ταϋλάνδης. Αυτή η μικρή λεπτομέρεια, ένα μόνο κομμάτι σε ένα ολόκληρο παζλ (από το τσάι της υποδοχής ως τη βαμβακερή φόρμα που σου δίνουν να φορέσεις και τα spa cuisine finger food με θέα τους ορυζώνες) κάνει τη διαφορά, σε μια χώρα όπου τα spa είναι ολόκληρη κουλτούρα: άλλο τα garden spa, άλλο τα spa των παραθαλάσσιων resorts, άλλο τα city spa… Αλυσίδες όπως τα Six Senses και τα Banyan Tree έχουν κάνει την αναζωογόνηση επιστήμη, ενώ τα τελευταία χρόνια η κουλτούρα των spa δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από το στοιχείο της εντοπιότητας, το οποίο αποτελεί κυρίαρχη τάση στο ταξίδι: spa-fari, λοιπόν, στα lodges της Αφρικής και wine spa στους αμπελώνες της Ριόχα.

Ποιο είναι το νέο spa hotel;
Πέρα από ένα επιπλέον facility, απαραίτητο σχεδόν στα factlists κάθε ξενοδοχείου που σέβεται τον εαυτό του, ένα καλοκουρδισμένο spa δεν αρκεί για να κάνει ένα wellness hotel: Eκεί η spa φιλοσοφία πρέπει ιδανικά να εκφράζεται σε όλους τους χώρους· από τις αναζωογονητικές μάσκες ύπνου και τα εμφιαλωμένα νερά διαφορετικών τύπων, μέχρι την ελαφριά spa cuisine. Πέρα από την προφανή υπεροχή των πρότυπων κέντρων θαλασσοθεραπείας, όπου αν έχεις χρόνο να διαθέσεις μπορείς να αναζωογονηθείς σε βάθος επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα μετά από συμβουλές των ειδικών, τα καλύτερα spa hotels είναι εκείνα που έχουν καταλάβει ότι ο σημερινός spa traveler έχει ανάγκη το παραμύθι, το περιτύλιγμα και το όνειρο της απόδρασης, όσο τις ίδιες τις θεραπείες. Και στα spa όπως και στα ξενοδοχεία γενικότερα, το concept αποτελεί βασικό στοιχείο αν θέλεις να ξεχωρίσεις: ένα ξύλινο τζακούζι που ευωδιάζει αλπικά βότανα αρκεί για να δώσει έναν ξεχωριστό spa τόνο σε μια αλπική φάρμα, ενώ ένα facial με αγγούρι και γιαούρτι μετά την ηλιοθεραπεία στο υπόσκαφο spa ενός ελληνικού νησιού δεν ξυπνά μόνο το αφυδατωμένο δέρμα, αλλά και τις μνήμες από τα γιατροσόφια της γιαγιάς… Το συναίσθημα είναι κι εδώ η μαγική λέξη.

 Alila Villas Uluwatu
Alila Villas Uluwatu

Spa hotel now Alila Villas Uluwatu, Μπαλί: Φυσική ιεροτελεστία
H αλυσίδα των Alila υπερηφανεύεται ότι δημιούργησε τα πρώτα ξενοδοχεία στο Μπαλί που ακολουθούν μια πλήρη πράσινη φιλοσοφία ανάπτυξης: Από τα υλικά οικοδόμησης που προέρχονται αποκλειστικά από την περιοχή, έως τη σχέση εσωτερικού και εξωτερικού χώρου και την όλη εμπειρία της διαμονής. Στο Alila Villas Uluwatu, η αρχιτεκτονική των Σιγκαπουριανών πολυβραβευμένων αρχιτεκτόνων WOHA είναι σίγουρα πολύ δυνατό χαρτί, όμως αυτό που κάνει το εν λόγω spa τόσο ιδιαίτερο είναι οι mix’n’match θεραπείες και τα εκπληκτικά, ολόφρεσκα και φυσικά προϊόντα του. Εδώ απολαμβάνεις eco-chic spa-ing δίπλα στον Ινδικό ωκεανό, σε υπέροχα δωμάτια για 2, φτιαγμένα από μπαμπού, ανακυκλωμένο ξύλο, βότσαλα κι έξυπνα λούκια για να μαζεύουν το φυσικό νερό, που χρησιμεύει και ως φυσική background μουσική – το τέλειο συμπλήρωμα στο ατελείωτο κονσέρτο από βατράχια, εξωτικά πουλιά και geckos. (designhotels.com/alila_villas_soori)

Q&A

Πάνος Παλαιολόγος: Ιδιοκτήτης εταιρείας hotel management, Hotel Brain
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα; Η προσωπικότητα, ο χαρακτήρας, το concept.
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε;
Τα Leading Hotels, για τη σιγουριά της στάνταρ ποιότητας, τα Relais & Chateaux για το συναίσθημα, την ανθρώπινη επαφή, την κουλτούρα, το ευ ζην, και τα Small Luxury Hotels που έχουν στοιχεία κι από τα δύο.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ξενοδοχείο και γιατί;
Το Daniele των Relais & Chateaux στο Παρίσι, ένα boutique hotel με προσωπικότητα· η επιτομή του όρου personalized.
Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Όπως μια ταινία (το σενάριο έχει γραφτεί από πριν, το casting είναι προσεγμένο, οι πρόβες, η σκηνογραφία, η σκηνοθεσία). Μια καταπληκτική παράσταση χωρίς το στοιχείο του ψεύτικου.
Τι αναζητάτε σε ένα ξενοδοχείο;
Το συναίσθημα, την επαφή με τον τόπο, τη σύγχρονη τεχνολογία σε έναν «αθόρυβο» βοηθητικό ρόλο, το έντονο ανθρώπινο στοιχείο, χωρίς όμως το σέρβις να είναι στημένο.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Διακριτικό. Αληθινό. Τίμιο. Ψαγμένο.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον;
Η ίδια μας η ζωή μοιάζει όλο και περισσότερο με ξενοδοχείο. Στις μεγάλες πόλεις η τελευταία μόδα είναι τα διαμερίσματα με σέρβις, αλλά όλο και περισσότεροι ζητούμε διέξοδο στην εξοχή, θέλουμε να ψαρέψουμε οι ίδιοι το ψάρι που θα φάμε, να καλλιεργήσουμε τον κήπο μας…


Έλλη Μπουμπουρή: Διευθύντρια περιοδικού Αθηνόραμα
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε;
Τα Leading Hotels of the World, γιατί ενώ είναι αλυσίδα, το κάθε μέλος διατηρεί τη δική του ταυτότητα, εντοπιότητα και ιδιαιτερότητα.
Τι σας ενοχλεί στο ξενοδοχειακό design;
To ότι στην Ελλάδα έγινε άλλοθι για πολλούς για να επιδείξουν την ημιμάθειά τους, πουλώντας Philippe Starck στην… Άνω Ραχούλα.
Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Να είναι εμπειρία. Αντίθετα απ’ ό,τι συνηθίζουν πολλοί να λένε, να μη μοιάζει καθόλου με το σπίτι μου!
Τι αναζητάτε σε ένα ξενοδοχείο;
Ανάλογα σε τι τύπου ταξίδι βρίσκομαι. Αλλιώς επιλέγεις ένα ξενοδοχείο διακοπών κι αλλιώς ένα business hotel.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Το κακό σέρβις και η έλλειψη καθαριότητας.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Και πάλι ανάλογα με το είδος του ταξιδιού στο οποίο βρίσκομαι. Άλλο σέρβις αναζητώ όταν είμαι σε διακοπές, άλλο σε hotel spa, άλλο σε boutiqe hotel, κι άλλο σε ξενώνα ή αγροτόσπιτο.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον;
Αν μου κάνατε αυτή την ερώτηση πριν πέντε χρόνια, θα σας απαντούσα πιο εύκολα. Τώρα, μέσα στο διεθνές περιβάλλον της οικονομικής κρίσης, τα πάντα είναι ρευστά. Νομίζω ότι πολύ σύντομα θα προκύψουν νέα μοντέλα ξενοδοχειακής ανάπτυξης, τα οποία θα υπηρετούν την ουσία και όχι το κραυγαλέο γκλάμουρ. Και σε αυτόν τον τομέα η κρίση θα φέρει, πιστεύω, αλλαγές.

Service

Το ιδανικό σέρβις δεν μπορεί να οριστεί χωρίς να λάβει κανείς υπόψη του τις συνθήκες κάθε ξενοδοχείου. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση ισχύει το «παν μέτρον άριστον».

O πιο απρόβλεπτος αλλά και ο πιο καθοριστικός τελικά παράγοντας στην εμπειρία ενός ξενοδοχείου είναι δίχως αμφιβολία το σέρβις. Έχω μείνει σε ξενοδοχεία και ξενώνες που «φωνάζουν» ότι έχουν ξοδευτεί πολλά χρήματα για την κατασκευή τους, όλα μοιάζουν φτιαγμένα στην εντέλεια, και το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό όταν τα ανακαλώ στη μνήμη είναι το αδιάφορο πρωινό της σειράς, η ουρά στο check-in, η επιπλέον χρέωση στη χρήση της πισίνας του spa, η βαριεστημένη εξυπηρέτηση... Αντίθετα έχω μείνει σε απλά Βed & Βreakfast όπου πρέπει να μοιραστείς το μπάνιο, αλλά το μόνο που θυμάμαι είναι το σπιτικό γλυκό δίπλα στο βραστήρα με τους do-it-yourself καφέδες, το σούπερ english freakfast, τη μαμαδίστικη περιποίηση…

Το ιδανικό σέρβις
Δεν μπορεί προφανώς να οριστεί χωρίς να λάβουμε υπόψη μας τις συνθήκες κάθε ξενοδοχείου: Ένα ποτήρι με σαμπάνια στο welcome είναι ευπρόσδεκτο φτάνοντας σε ένα grand palace, σε μια υπαίθρια ρεσεψιόν όμως κάτω από τον καυτό ήλιο της Σαντορίνης μοιάζει εντελώς δήθεν. Αλυσίδες όπως τα Aman και τα Oberoi, ως προς τα resorts, ή τα Park Hyatt και τα Four Seasons στον τομέα των city hotels, έχουν αναγάγει το σέρβις σε επιστήμη, στήνοντας αξέχαστα σκηνικά, όπως ένα πριβέ δείπνο στη μέση της λίμνης ενός μαχαραγιά, κάνοντας τους πελάτες να νιώθουν ξεχωριστοί με παροχές όπως μια ξενάγηση στους πιο δημοφιλείς αρχαιολογικούς χώρους πριν ανοίξει η πόρτα για τα πλήθη. Ακόμη όμως και η παγωμένη πετσέτα που σου προσφέρουν στη διάρκεια της ηλιοθεραπείας δίπλα στην πισίνα στο Kirini στη Σαντορίνη, ή ο υπάλληλος με την ομπρέλα που σε οδηγεί στο δωμάτιό σου για να μη σε κάψει ο ήλιος, είναι μια λεπτομέρεια που δεν κοστίζει ακριβά, αρκεί όμως για να κάνει τη διαφορά. Αν το Bulgari Resort προσφέρει ειδικό lunch box αναχώρησης για να φας κάτι της προκοπής στο αεροπλάνο, ένα καλάθι του πικνίκ γεμάτο τοπικές λιχουδιές για να πας βόλτα στο βουνό μπορεί να κάνει έναν ορεινό ξενώνα να ξεχωρίσει πολύ από το μέσο όρο. Και εδώ βέβαια ισχύει το «παν μέτρον άριστον», γιατί παροχές όπως μπάτλερ ηλιοθεραπείας που σου απλώνει το αντηλιακό στην πλάτη και μπάτλερ παιδιών που φροντίζουν για κουλουράκια και ζεστό γάλα φαντάζουν απλώς αμερικανιές. Μου έχει μείνει η κριτική μιας Αγγλίδας δημοσιογράφου, η οποία περιέγραφε την αγανάκτησή της όταν επιστρέφοντας βρόμικη και εξαντλημένη από ένα ολοήμερο σαφάρι, είχε να αντιμετωπίσει τις ερωτήσεις ενός butler... μπάνιου για το είδος των αιθέριων ελαίων που προτιμούσε, ενώ εκείνη ήθελε απλώς… να πλυθεί! Αφήστε που στη συνέχεια έπρεπε να τινάξει τα ροδοπέταλα από το κρεβάτι για να κοιμηθεί.

 La Mamounia, Μαρακές
La Mamounia, Μαρακές

Service hotel now La Mamounia, Μαρακές: Το ξενοδοχείο μύθος
Ταυτισμένο με την υψηλή πολυτέλεια και το σέρβις al oriental, επιστρέφει δυναμικά μετά από μια εκ βάθρων ανακαίνιση που κράτησε 3 1/2 χρόνια. Το παλάτι του Μαρακές, χτισμένο μέσα σε μοναδικούς κήπους, απέκτησε ένα νέο spa 2.500 τ.μ., το οποίο συνδυάζει διεθνή brands όπως τη Shiseido και signature θεραπείες με άρωμα Μαρόκου (βλέπε ροδόνερο και αιθέρια έλαια πορτοκαλιού). Δωμάτια, σουίτες και riads βγαλμένα από τις Χίλιες και μια Νύχτες, 4 εστιατόρια, tailor-made πακέτα δραστηριοτήτων (shopping experience στο Μαρακές με personal shopper, κρατήσεις στα πιο hot εστιατόρια της πόλης, εικαστική ξενάγηση από έναν επαγγελματία φωτογράφο, απόδραση για trekking στον Άτλαντα με ελικόπτερο), plus τις ιδιαίτερες πινελιές, όπως τα αρωματικά ύπνου και το iΡod με χαλαρωτικές μουσικές, συμπληρώνουν την εμπειρία. (mamounia.com)

Q&Α

 Δημήτρης Steinhauer
Δημήτρης Steinhauer

Δημήτρης Steinhauer: Frequent traveller, Εταιρεία εισαγωγής ποτών Concepts
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα;
Η προσωπικότητα που να έχει ουσία.
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε και γιατί;
Starwood για προσιτό luxury, Sofitel για το «έξυπνο» design.
Τι σας ενοχλεί στο hotel design;
Το design για το design, χωρίς να έχει σκεφτεί κανείς τις ανάγκες ενός ταξιδιώτη.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ξενοδοχείο και γιατί;
Το Datai Langkawi στη Μαλαισία, για το εξατομικευμένο service.
Τι αναζητάτε σε ένα ξενοδοχείο;
Προσωπικό service, καλό στρώμα, εξαιρετικό πρωϊνό, παράθυρο που να ανοίγει.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Προνοητικό, άμεσο, με ευγένεια, και 24ωρο.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον; Θα εστιάζουν περισσότερο όχι μόνο στις ανάγκες του ταξιδιώτη αλλά και στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Θα δίνουν έμφαση στην οικολογία, στην τοπική κοινωνία και θα έχουν πιο εξατομικευμένο service, απαντώντας όχι μόνο στις υλικές αλλά κυρίως στις ψυχολογικές ανάγκες του πελάτη.

 Νάσος Κραββαρίτης
Νάσος Κραββαρίτης

Νάσος Κραββαρίτης: Frequent traveller, Marketing Director BMW Group Hellas
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα;
Το «less is more» σε επίπεδο design και η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
Τι σας ενοχλεί στο ξενοδοχειακό design;
Η έλλειψη minimalism στην πλειονότητά τους.
Τι αναζητάτε σε ένα ξενοδοχείο;
Αμεσότητα εξυπηρέτησης, ευγένεια, διακριτικότητα.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Η προσπάθεια εντυπωσιασμού σε επίπεδο σχεδίασης, εξοπλισμού, υπηρεσιών χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Αυτό που προσφέρει την υπέρτατη ολιστική εμπειρία διαμονής.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον; Με έμφαση στην αναγνώριση και εξυπηρέτηση αναγκών των πελατών τους, προσφέροντας ταυτόχρονα μια εμπειρία διαμονής που θα υπογραμμίζει τα διαφοροποιά τους στοιχεία και θα ενισχύει ταυτόχρονα το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Luxury

Απομακρυσμένα μέρη που σέβονται το περιβάλλον και η επιστροφή στη φύση μέσα από ένα φίλτρο σύγχρονης αισθητικής, απόλυτης ιδιωτικότητας και άψογου σέρβις.

Η εποχή που η πολυτέλεια ήταν ταυτισμένη με το glam και την υπερβολή έληξε επισήμως με την οικονομική κρίση και το τέλος του αραβικού (ξενοδοχειακού) ονείρου (λέγε με Ντουμπάι). Σήμερα, όπως δηλώνει και ο ιδρυτής των design hotels Claus Sendlinger, «η πολυτέλεια δεν αφορά τόσο τα αντικείμενα, αλλά την ποιότητα του ελεύθερου χρόνου και την απόλυτη ησυχία. Το σέρβις προσανατολίζεται προς την ικανοποίηση των αναγκών ή ακόμη και των συναισθημάτων παρά στην προσφορά των πιο cool gadgets και των απολαύσεων. Μια φιλοσοφία όπου οι υψηλοί στόχοι, όπως η ανακαίνιση ενός μεσαιωνικού οικισμού ή το οικολογικό χτίσιμο, αποτελούν τη βάση ενός ξενοδοχείου και όχι απλά ένα έξυπνο μάρκετινγκ».

Η νέα πολυτέλεια
Οι παράδεισοι των ’10s είναι χαμένοι σε τροπικές ζούγκλες, προστατευόμενους εθνικούς δρυμούς και απομακρυσμένα νησιά, σέβονται το περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες, αντλούν έμπνευση από την παράδοση της χώρας στην οποία φιλοξενούνται και βάζουν τον επισκέπτη στο τριπ της επιστροφής στη φύση, πάντα βέβαια μέσα από ένα φίλτρο σύγχρονης αισθητικής, απόλυτης ιδιωτικότητας και άψογου σέρβις. Έναν από τους πρωτεργάτες του less is more στα resorts διακοπών αποτελούν εδώ και είκοσι πλέον χρόνια τα Aman Resorts. Αλυσίδες όπως τα Soneva Six Senses στον Ινδικό με μότο το «No news no shoes» σε καλούν να βγάλεις τα παπούτσια με το που φτάνεις και να μην τα ξαναφορέσεις πριν επιβιβαστείς στο υδροπλάνο που θα σε μεταφέρει πίσω στο κεντρικό αεροδρόμιο του νησιού. Μια ολόκληρη φιλοσοφία διακοπών που συνδυάζει την επαφή με τη φύση με την back to basics πολυτέλεια: από τη σκάλα μες στις μπανανιές που έχεις να διασχίσεις για να φτάσεις στο εστιατόριο-δεντρόσπιτο, μέχρι τα πιάτα με βιολογικά προϊόντα από τις φυτείες του ξενοδοχείου. Κάθε νέο resort που σέβεται τον εαυτό του καλείται να εμπνευστεί από το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία, εντάσσοντάς τα στο πακέτο του, αφού η πολυτέλεια στην εποχή μας δεν μπορεί παρά να είναι «πράσινη». Στην Ελλάδα δεν έχουμε δει δυστυχώς ακόμη πολλά resorts όπου το φυσικό περιβάλλον να έχει τον πρώτο λόγο, αλλά περιμένουμε με ενδιαφέρον την πρόταση του Costa Navarino, όπου φύση και τοπική παράδοση πρωταγωνιστούν στην όλη εμπειρία.

 Aman Fayun, Κίνα
Aman Fayun, Κίνα

Luxury hotel now Aman Fayun, Κίνα: Πράσινη πολυτέλεια
Το νεότερο μέλος των Aman Resorts απλώνεται σε 47 πετρόχτιστα σπίτια παραδοσιακής κινέζικης αρχιτεκτονικής (ορισμένα από τα οποία μετρούν σχεδόν δύο αιώνες) μέσα σε αχανείς εκτάσεις δάσους και φυτειών τσαγιού, 20 λεπτά από την πόλη Hangzhou στην Κίνα. Sessions παραδοσιακής κινέζικης ιατρικής, ιεροτελεστίες τσαγιού, μαθήματα καλλιγραφίας, μπουτίκ με τα πιο ιδιαίτερα ρούχα και αξεσουάρ, ένα spa με τοπικές θεραπείες μες στις μανόλιες και τους κήπους μπαμπού, τοπική ταβέρνα al fresco, είναι μερικές από τις υπηρεσίες και τα facilities που συνθέτουν ένα μικρό παράδεισο ραφιναρισμένης αγροτικής ζωής. Κανένα από τα 42 δωμάτια, σουίτες και βίλες δεν είναι ίδιο με τ’ άλλα, όλα όμως συνδυάζουν την τοπική αισθητική με τον ξεκούραστο μινιμαλισμό και τις πιο σύγχρονες ανέσεις. Οι ένοικοι απολαμβάνουν διάφορες exclusive υπηρεσίες και πριβέ πρόσβαση σε μερικά από τα πιο ιδιαίτερα τοπία και αξιοθέατα της περιοχής. (amanresorts.com/amanfayun)

Q&A

 Αλέξανδρος Κυρίμης
Αλέξανδρος Κυρίμης

Αλέξανδρος Κυρίμης: Ιδιοκτήτης ξενοδοχείου Κυρίμαι
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα;
Τα χαρακτηριστικά της ταυτότητας που θα τα κάνουν να ξεχωρίσουν και η αδυναμία στελέχωσης από ικανούς και καταρτισμένους ανθρώπους.
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε και γιατί;
Τα ιστορικά ξενοδοχεία της Ευρώπης όπου είμαστε μέλος, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τις «Υάδες». Εκεί συναντάμε ξενοδοχεία όπου η ιστορικότητα, η υψηλή ποιότητα, η ατμόσφαιρα του χώρου και το προσωποποιημένο σέρβις προς τον πελάτη είναι κοινά χαρακτηριστικά. Επίσης τη Starwood, μια αλυσίδα με παγκόσμιο κύρος.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ξενοδοχείο και γιατί;
Ένα από τα αγαπημένα μου μικρά ξενοδοχεία είναι το Ribotto στην Προβηγκία της Γαλλίας, γιατί συνδυάζει απλότητα με πολυτέλεια.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Η αδιαφορία, η προχειρότητα και η αγένεια.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Αυτό που θα προβλέψει για σένα πριν από σένα και θα είναι εκεί για σένα.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον; Συνεχής τεχνολογική εξέλιξη στον χώρο των υπηρεσιών, πιο φιλική προς το περιβάλλον εξέλιξη. High-tech ξενοδοχεία με ιδιαίτερη έμφαση στην πρωτοτυπία των υπηρεσιών τους και του design. Ξενοδοχεία με έμφαση στην απλότητα, την παράδοση, τη βιολογική και υγιεινή διατροφή, την επιστροφή στη φύση. Πολύ πιθανόν να δούμε και συνδυασμούς των δύο παραπάνω τάσεων.

 Βίκη Βαμιεδάκη
Βίκη Βαμιεδάκη

Βίκη Βαμιεδάκη: Δημοσιογράφος, Hotel Inspector
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε και γιατί;
Τα Leading Hotels of the World, για τα πολύ υψηλά standards που ελέγχονται και ανανεώνονται συνεχώς.
Τι σας ενοχλεί στο ξενοδοχειακό design;
Η κακή αντιγραφή και οι «επώνυμες» επιλογές που γίνονται χωρίς στιλ.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ξενοδοχείο και γιατί;
Στην Ελλάδα το Lindian Village στη νότια Ρόδο, για το έντονα υδάτινο στοιχείο, τη ζεν ατμόσφαιρα και τη σύγχρονη πολυτέλεια.
Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Σχεδιασμένο να δίνει την αίσθηση της ελευθερίας, με αυθεντικά αντικείμενα και άριστες υπηρεσίες.
Τι αναζητάτε σε ένα ξενοδοχείο;
Την αληθινή έννοια της φιλοξενίας, τις προσωποποιημένες υπηρεσίες. Το ειλικρινές και έμπρακτο ενδιαφέρον του για το περιβάλλον και τη γύρω περιοχή.
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Αυτό που αρμόζει στη φιλοσοφία του ξενοδοχείου και σέβεται τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών του, χωρίς εκπτώσεις. Η ποιότητα είναι η πιο διαχρονική αξία για το hotel service, και η επιμονή σε αυτήν με κάθε κόστος κάνει ένα ξενοδοχείο σπουδαίο.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον;
Τα βλέπω να αναζητούν την ολοκληρωμένη εμπειρία μέσα από καθετί που προσφέρουν. Εμπειρίες διαμονής, ύπνου, πρωινού, βραδινού... Αληθινές στιγμές, αξέχαστες, κάθε στιγμή που βρίσκεσαι μέσα σε αυτά!

Value 4 money

Τα νέα value for money ξενοδοχεία ασπάζονται τη φιλοσοφία τού να συνδυάσεις την cosy ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ενός boutique hotel με την άνεση και την ιδιωτικότητα ενός ενοικιαζόμενου διαμερίσματος.

Σε μια εποχή που το value for money είναι ίσως το πρώτο ζητούμενο στο ταξίδι γενικά, ένα νέο ρεύμα ξενοδοχείων έχει βαλθεί να μας πείσει ότι το οικονομικό δεν είναι απαραίτητα και βαρετό. Τα budget boutique hotels ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νέων ταξιδευτών, οι οποίοι αναζητούν χώρους με άνεση και προσωπικότητα, αλλά δεν έχουν πρόβλημα να πάρουν το δείπνο τους με «room-service» από τα τοπικά delivery. Έχουν ως μότο το «value for money» και το «edited service», ένα σέρβις δηλαδή που κάνει μεν περικοπές, αλλά είναι έξυπνο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής. Η νέα αυτή τάση ξεκίνησε από το Λονδίνο, όπου πριν μερικά χρόνια ο Nick Jones –ο οποίος έχει μια σειρά από μοδάτα ξενοδοχεία όπως το Soho House– άνοιξε τη στιλάτη bed & brasserie High Road House στο Chiswick. Ο Sinclair Beecham
–ο οποίος έφερε πριν αρκετά χρόνια επανάσταση στο ποιοτικό take-away φαγητό ιδρύοντας την αλυσίδα Pret-A-Manger– άνοιξε το Hoxton Hotel στο πάντα μοδάτο Shoreditch του ανατολικού Λονδίνου. «Θέλω να αποδείξω ότι το οικονομικό δεν είναι απαραίτητα βαρετό ή άσχημο», δηλώνει ο Beecham, λέγοντας ότι έχει βαρεθεί να τον «γδύνουν» τα ακριβά ξενοδοχεία και ότι, αντί να χρεώνει £2,50 το KitKat στο mini-bar, προτιμά να υπάρχει στη ρεσεψιόν ένα κιόσκι με σνακ σε προσιτές τιμές. Σχεδιάζει δε να επεκταθεί και σε άλλα σημεία του Λονδίνου και της Μεγάλης Βρετανίας. Το να «κόψεις» facilities ή σέρβις, για να κατεβάσεις τις τιμές είναι μια συνηθισμένη πρακτική στα budget boutique hotels. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά απ’ αυτά τα ξενοδοχεία δείχνουν μια διάθεση εξωστρέφειας προς τη γειτονιά στην οποία βρίσκονται.

Η νέα value for money φιλοσοφία
Ο ρεσεψιονίστ σε ενημερώνει όχι μόνο για τα εστιατόρια, αλλά και για τα μίνι μάρκετ της γειτονιάς· ίσως το γυμναστήριο να μην περιλαμβάνεται συχνά στα facilities, αλλά πελάτες του ξενοδοχείου έχουν έκπτωση στο γυμναστήριο της γειτονιάς, όπου, παράλληλα με την άσκησή τους, θα νιώσουν και σαν locals· το να ενσωματώσεις τη γειτονιά στο ξενοδοχείο θεωρείται μια έξυπνη αλλά και φιλική προς το περιβάλλον πρακτική. Πολλά από τα νέα budget & chic ξενοδοχεία του Λονδίνου δεν θεωρούν απαραίτητο να έχουν εστιατόριο, γνωρίζοντας ότι οι περισσότεροι weekenders θέλουν να δοκιμάσουν τις γεύσεις της περίφημης γαστρονομικής μητρόπολης. Οι πελάτες τους, άλλωστε, κατά κύριο λόγο δεν έχουν χρόνο και διάθεση να ζήσουν το ξενοδοχείο, αλλά το χρησιμοποιούν ως ορμητήριο για να απολαύσουν την πόλη. «Αυτό που ζητά ο κόσμος δεν είναι αναγκαστικά μεγαλεία, αλλά φοβερό design, καλό ύπνο και πολύ καλό φαγητό, χωρίς ιδιαίτερη επισημότητα. Τα δωμάτιά μας δεν είναι τεράστια· είναι απλά, αλλά έχουν fun» δηλώνει ο Nick Jones. Στο χορό δεν άργησε να μπει και το Βερολίνο: «Φτιάξαμε ένα budget hotel concept φτιαγμένο από μια παρέα φίλων που ήθελαν να φτιάξουν το καλύτερο ξενοδοχείο που μπορούσαν, ένα ξενοδοχείο στο οποίο να θέλουν να μείνουν οι ίδιοι. Ένα ξενοδοχείο μοναδικό, στιλάτο, fun, επαναστατικό και φτηνό, κάτι σαν το ίδιο το Βερολίνο». Έτσι περιγράφει ο σχεδιαστής video games Tom Michelberger το ομώνυμο concept hotel που μόλις δημιούργησε στο Friedrichshain. Χωρίς ξενοδοχειακή πείρα, μάζεψε μια παρέα ταλαντούχων νέων ντιζάινερ, καλλιτεχνών, γραφιστών και μετέτρεψαν ένα βιομηχανικό κτίριο σε ένα νεανικό party hotel με σύγχρονο ντιζάιν και (ακούν οι Έλληνες ξενοδόχοι;) τιμές που ξεκινούν από τα 59 ευρώ.

 Ace Hotel, Νέα Υόρκη
Ace Hotel, Νέα Υόρκη

Value 4 money hotel now Ace Hotel, Νέα Υόρκη: Ξενοχοδείο χωρίς κόμπλεξ
«Ναι, έχουμε και τιμές που απευθύνονται σε φοιτητές», διαφημίζει το νέο μέλος των Ace Hotels στη Νέα Υόρκη, το πιο πρωτότυπο αμερικάνικο ξενοδοχείο της χρονιάς που μας πέρασε, σύμφωνα με τους «New York Times».
Η φιλοσοφία των Ace Hotels, τα οποία στεγάζονται σε παλαιά κτίρια και υιοθετούν ένα νέο-μποέμ vintage στιλ, φιλοδοξεί να αγκαλιάσει όλους εκείνους «τους ανθρώπους που κάνουν τις πόλεις ενδιαφέρουσες». Με ένα μεγάλο εύρος τιμών και δωματίων που κυμαίνονται από μοντέρνους κοιτώνες με τη μόνη διαφορά ότι ακόμη και τα κρεβάτια κουκέτες ή τα κουτιά που αντικαθιστούν τις ντουλάπες, μοιάζουν βγαλμένα από το «Wallpaper», μέχρι super deluxe rooms 600 τ.μ. με θέα στην οδό Broadway και ψυγεία Smeg γεμάτα λιχουδιές για να νιώσεις σαν στο σπίτι σου, το «Ace» είναι ένα ακομπλεξάριστο ξενοδοχείο, πέρα από τα κλισέ του κλασικού ορισμού της ξενοδοχειακής πολυτέλειας. (acehotel.com)

Q&A

 Γιώτα Στριμπάκου
Γιώτα Στριμπάκου

Γιώτα Στριμπάκου: Executive Front Desk Agent Hilton, Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης «Les Clefs d’ Or»
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα;
To προσωπικό service. Πολύ σημαντικό είναι το προσωπικό να έχει τη διάθεση να κάνει αυτό το «κάτι παραπάνω» που θα ευχαριστήσει τον πελάτη και θα κάνει τη διαμονή του αξέχαστη.
Τι σας ενοχλεί στο ξενοδοχειακό design;
Η υπερβολή του μινιμαλισμού και όταν δεν εναρμονίζεται με τον περιβάλλοντα φυσικό χώρο.
Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ξενοδοχείο;
Οικολογικό, φιλόξενο, καθαρό, άνετο, διακριτικά πολυτελές, σύγχρονο, λειτουργικό, με φιλική εξυπηρέτηση και τιμιότητα στη σχέση ποιότητας/τιμής.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Η παραπλανητική διαφήμιση και οι παραπλανητικές φωτογραφίες. Θεωρώ απαραίτητο να παρέχει ό,τι ακριβώς υπόσχεται.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον;
Τα ξενοδοχεία δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εταιρική κοινωνική τους ευθύνη, ιδιαίτερα στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος, και επενδύουν στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Το στοίχημα θα το κερδίσουν τα ξενοδοχεία που συμβαδίζουν –ή καλύτερα προηγούνται– των νέων τάσεων στην αισθητική, στη γαστρονομία και στην ποικιλία των προσφερόμενων υπηρεσιών. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες είναι ιδιαίτερα έμπειροι και «διαβασμένοι», και η επιτυχία έγκειται στην πρωτοτυπία και στη διαφορετικότητα.

 Άννια Σπηλιοπούλου - Ηλιάδη
Άννια Σπηλιοπούλου - Ηλιάδη

Άννια Σπηλιοπούλου - Ηλιάδη: Διευθύνουσα Σύμβουλος Omni Apiqo, Quintessentially Hellas
Τι λείπει από τα ξενοδοχεία σήμερα;
Η εμμονή στη λεπτομέρεια, το προσωπικό touch.
Ποιες αλυσίδες ξενοδοχείων ξεχωρίζετε;
Την τελειότητα και το άψογο service των Four Seasons Hotels & Resorts και την αφομοίωση –αρχιτεκτονικά και αισθητικά– της φυσιογνωμίας κάθε μέρους στο οποίο βρίσκονται τα Aman Resorts.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ξενοδοχείο και γιατί;
Το Four Seasons New York, ως το απόλυτο city hotel, και το Mnemba Resort στη Ζανζιβάρη. Και τα δύο ενσωματώνουν πλήρως την ατμόσφαιρα και την ενέργεια της περιοχής τους.
Τι σας εκνευρίζει σε ένα ξενοδοχείο;
Δεν συγχωρώ την όποια απόκλιση από την καθαριότητα στη λεπτομέρειά της!
Πώς θα ορίζατε το ιδανικό hotel service;
Ειλικρινές και ασυμβίβαστο! Να ενδιαφέρονται με τον ίδιο τρόπο που θα έκανε ένας φίλος που σε υποδέχεται σπίτι του. Να μπορούν να ανταποκριθούν σε ό,τι κι αν ζητήσεις. Να σου παρέχουν την αίσθηση πραγματικής φροντίδας, μια και όταν ταξιδεύεις νιώθεις μακριά από το δικό σου χώρο.
Πώς βλέπετε τα ξενοδοχεία να αλλάζουν στο μέλλον;
Υπάρχει στροφή των ξενοδοχείων προς την ενσωμάτωση προσωποποιημένων υπηρεσιών και τεχνολογιών. Δεν μιλάμε πλέον τόσο για απλά καταλύματα, όσο για χώρους που προσφέρουν εμπειρίες εμπλουτίζοντας ποικιλοτρόπως τις παροχές τους με spa, επώνυμα εστιατόρια, butler service κ.ά.

Δέσποινα Ζευκιλή dzeykili@athinorama.gr