Η Έλενα Κουντουρά και τo δυναμικό, αισιόδοξο πρόσωπο του ελληνικού τουρισμού 11/07/2018

Είναι ίσως η πιο δυσεύρετη υπουργός, αφού βρίσκεται συνέχεια σε ένα αεροπλάνο διασχίζοντας ωκεανούς, υπογράφοντας μνημόνια συνεργασίας και διεθνείς συμφωνίες, προωθώντας το σύγχρονο πρόσωπο της Ελλάδας, ανοίγοντας νέες αγορές και φέρνοντας στη χώρα μας σημαντικούς διεθνείς θεσμούς. Τη συναντήσαμε στο γραφείο της στη Λεωφόρο Αμαλίας, άρτι αφιχθείσα από την Κίνα, και μιλήσαμε για τις συνεχιζόμενες επιτυχίες του ελληνικού τουρισμού, για τις προκλήσεις της εποχής και τους μελλοντικούς στόχους.

Μπαίνει στο αεροπλάνο σαν να μπαίνει στο μετρό, τα υπερατλαντικά ταξίδια είναι γι’ αυτήν υπόθεση... μονοήμερης και το να την πετύχεις μήνα Μάιο στην Αθήνα είναι σπαζοκεφαλιά για δυνατούς λύτες. Λίγο πριν από τη συνάντησή μας βρισκόταν στην Κίνα, όπου εγκαινίασε, ως επίτιμη προσκεκλημένη, την κορυφαία τουριστική έκθεση ITBChina στη Σανγκάη κι έκανε διαδοχικές συναντήσεις με θεσμικούς φορείς κι εκπροσώπους της βιομηχανίας του θεάματος και του τουρισμού. Είχε προηγηθεί το Σαν Σεμπαστιάν, όπου, στο πλαίσιο της 108ης Συνόδου του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (η χώρα μας συμμετέχει για πρώτη φορά από ιδρύσεως του οργανισμού ως εκλεγμένο μέλος για την περίοδο 2018-2021), συνυπέγραψε με τον γενικό γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Ζούραμπ Πολολικασβίλι, τη συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του οργανισμού για τη συνδιοργάνωση της 8ης Διεθνούς Συνάντησης για τον Τουρισμό στο Δρόμο του Μεταξιού, που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο του 2018.

Δεν καταφέραμε να την παρασύρουμε για έναν ολιγόλεπτο περίπατο στον Εθνικό Κήπο, απέναντι από το υπουργείο, για τις ανάγκες της φωτογράφησης (η εικόνα της είναι το μόνο για το οποίο δεν έχει χρόνο, όπως λένε οι συνεργάτες της), κάναμε όμως μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης. Καθώς κάνει το απολογισμό της τετραετούς πολιτικής του υπουργείου και ξεδιπλώνει το όραμά της, πίσω από τα νούμερα και τις στρατηγικές συμφωνίες διακρίνονται η προσήλωσή της στους στόχους, η αγάπη της για την Ελλάδα και η πίστη της στη μοναδικότητα του τοπικού τουριστικού προϊόντος. Μπορεί εκείνη να μην έχει κάνει διακοπές τα τελευταία χρόνια, δεν αλλάζει όμως με τίποτε το ελληνικό καλοκαίρι και δουλεύει επίμονα για να το απολαύσουν όλο και περισσότεροι επισκέπτες αλλά και για να... κάνει όλο το χρόνο καλοκαίρι.

«Με την εθνική πολιτική μας, την οποία υλοποιήσαμε σε πέντε στρατηγικούς άξονες, επιμηκύναμε τη θερινή τουριστική περίοδο από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο κι ενισχύσαμε το χειμερινό τουρισμό κατά 20% ετησίως τα τελευταία δύο χρόνια».

Τα στοιχεία μιλούν για άλλο ένα τουριστικά θερμό καλοκαίρι. Τι προβλέψεις κάνετε για τη σεζόν και τη χρόνια γενικότερα;
Το 2018 είναι η χρονιά που ολοκληρώνεται η τετραετής εθνική και περιφερειακή τουριστική πολιτική μας, με στόχο τον τουρισμό 365 ημερών το χρόνο στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Έπειτα από τρεις χρονιές-ρεκόρ όλων των εποχών σε αφίξεις, έσοδα και όλα τα τουριστικά μεγέθη, έχουν προγραμματιστεί σχεδόν 3 εκατ. επιπλέον αεροπορικές θέσεις για τη θερινή περίοδο, μια εντυπωσιακή άνοδος της τάξης του 17% σε σχέση με την περσινή χρονιά-ρεκόρ. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 η κίνηση αυξήθηκε κατά 13% και τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 14%, αγγίζοντας σχεδόν τα 600 εκατ. ευρώ. Αυτό δείχνει ότι μιλάμε όχι μόνο για ένα θερμό καλοκαίρι αλλά και για μια συνολικά πολύ θερμή χρονιά όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό.

Με ποιον τρόπο έχει επιτευχθεί η διαρκής αύξηση των τουριστών τα τελευταία χρόνια;
Με στρατηγικές συνεργασίες, διαπραγματεύσεις κι εθνικές συμφωνίες που συνάψαμε με κορυφαίους διεθνείς τουριστικούς ομίλους και αεροπορικές εταιρείες εξασφαλίσαμε διαρκή αύξηση των τουριστικών μας μεριδίων από το εξωτερικό και περισσότερα πτητικά προγράμματα για τέσσερα συνεχή χρόνια. Με την εθνική πολιτική μας, την οποία υλοποιήσαμε σε πέντε στρατηγικούς άξονες, επιμηκύναμε τη θερινή τουριστική περίοδο από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο κι ενισχύσαμε το χειμερινό τουρισμό κατά 20% ετησίως τα τελευταία δύο χρόνια. Ανοίξαμε νέες αγορές επισκεπτών με υψηλό βιοτικό επίπεδο, προωθήσαμε πολύ δυναμικά νέα θεματικά προϊόντα κι ελληνικούς προορισμούς, ενώ προσελκύσαμε και καινούργιες τουριστικές επενδύσεις. Η επιτυχημένη εφαρμογή της πολιτικής μας είχε ως αποτέλεσμα να αυξήσουμε κατά 25% τον εισερχόμενο τουρισμό στην Ελλάδα τα προηγούμενα τρία χρόνια, γεγονός που οδήγησε τα έσοδα, τις διανυκτερεύσεις, την πληρότητα, τις επενδύσεις και την απασχόληση στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών. Το 2017 έκλεισε με πάνω από 30 εκατ. τουρίστες.

Προτεραιότητα της κυβέρνησής μας είναι η βιώσιμη, ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη του τουρισμού. Στην Ελλάδα δεν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα υπερτουρισμού και οι προορισμοί που έχουν εκφράσει ανησυχία έχουν τη δυνατότητα να αποφύγουν τέτοιους κινδύνους με καλή διαχείριση και οργάνωση αλλά και με μέτρα που στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών, στις καλύτερες υπηρεσίες και στην ενίσχυση της ποιότητας του προϊόντος τους.

Τι πρωτοβουλίες έχετε πάρει για τις ξένες επενδύσεις με δεδομένο ότι το ξενοδοχειακό τοπίο ανθεί στην Ελλάδα;
Η επιτυχία δεν έρχεται τυχαία, αλλά με σχέδιο και στρατηγική. Δημιουργήσαμε, με νομοθετικές πρωτοβουλίες, ένα φιλικό, πιο απλό κι ελκυστικό πλαίσιο για τη διευκόλυνση των αδειοδοτήσεων και τη μείωση της γραφειοκρατίας. Με την εθνική και περιφερειακή τουριστική πολιτική μας και με μια σειρά μεταρρυθμίσεων στηρίξαμε τις επενδύσεις κι εκεί οφείλεται αυτή η έκρηξή τους. Είχαμε 350 επενδυτικά σχέδια σε υφιστάμενα και νέα τουριστικά καταλύματα 4 και 5 αστέρων και σύνθετα τουριστικά καταλύματα, ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων ολοκληρώθηκε και τα υπόλοιπα βρίσκονται σε εξέλιξη. Με τις επενδύσεις αυτές έχουν προστεθεί πάνω από 25.000 καινούργιες κλίνες στις υψηλές κατηγορίες. Πολλά εγχώρια και ξένα σχήματα διερευνούν τις νέες συνθήκες και ύστερα από πρόσκλησή μας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα – και στον δυναμικά αναπτυσσόμενο τουριστικό τομέα.

Τι κινήσεις έχετε κάνει για ν’ ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη της θαλασσοθεραπείας και του ιαματικού τουρισμού στην Ελλάδα;
Αντιμετωπίσαμε με παρεμβάσεις και νομοθετικό έργο τα χρόνια προβλήματα που εμπόδιζαν στο παρελθόν τις αδειοδοτήσεις ιαματικών εγκαταστάσεων και την οργανωμένη ανάπτυξη του συγκεκριμένου τουρισμού. Θεσμοθετήσαμε σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας για τα κέντρα θαλασσοθεραπείας και θερμαλισμού αλλά και τις μονάδες ιαματικού τουρισμού. Προχωρήσαμε σε ταχεία αναγνώριση των ιαματικών πόρων σε όλη την Ελλάδα, με πάνω από 110 πηγές να έχουν αναγνωριστεί ή να βρίσκονται σε διαδικασία αναγνώρισης, ώστε να μπορέσουν οι επενδυτές να αδειοδοτηθούν και να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Ο θεματικός τουρισμός είναι για το Υπουργείο Τουρισμού στρατηγικός στόχος για τη συνέχιση των υψηλών επιδόσεων και την επίτευξη του στόχου για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο. Παράλληλα οι έρευνες δείχνουν ότι ο τουρισμός εμπειρίας είναι η πιο αναπτυσσόμενη τάση των τελευταίων ετών. Τι στόχους έχετε θέσει προς αυτήν την κατεύθυνση;
Ο θεματικός τουρισμός, ένα κεφάλαιο αναξιοποίητο στο παρελθόν, έχει τεράστια δυναμική για να στηρίξει τον τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο. Αποτέλεσε βασική στρατηγική μας επιλογή να αναπτύξουμε νέα θεματικά προϊόντα στις 13 περιφέρειες της χώρας, μέσα από την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής. Επειδή στις μεγατάσεις, όπως πολύ σωστά αναφέρετε, υπάρχει μεγάλη αύξηση στη ζήτηση αυθεντικών ταξιδιωτικών εμπειριών, ενισχύουμε τα ώριμα θεματικά προϊόντα, όπως ο πολιτιστικός τουρισμός, που πρωταγωνιστεί λόγω της παγκόσμιας ακτινοβολίας του. Προωθούμε επίσης τον θρησκευτικό τουρισμό, τον θαλάσσιο, τον χειμερινό, τις εναλλακτικές δραστηριότητες στη φύση, τον ιαματικό και ιατρικό, τον αθλητικό και προπονητικό, τον συνεδριακό, τον γαμήλιο τουρισμό, τα ταξίδια πόλης και την εξαιρετική ελληνική γαστρονομία. Στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε την τουριστική μας προσφορά και, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, να ενισχύσουμε την προστιθέμενη αξία του προϊόντος μας απέναντι στον διεθνή ανταγωνισμό.

Ποιες θεσμικές κινήσεις και νομοθετικά έργα του υπουργείου θεωρείτε καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη του τουρισμού; Σε τι στοχεύετε με το νέο σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου;
Ολοκληρώσαμε ένα έργο εμβληματικό, την κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας, που είναι παρακαταθήκη για τον ελληνικό τουρισμό. Όλες οι νομοθετικές διατάξεις που έχουμε εισαγάγει μέχρι σήμερα είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη του τουρισμού. Το σχέδιο νόμου που θέσαμε σε δημόσια διαβούλευση απλοποιεί τις διαδικασίες, μειώνει τη γραφειοκρατία, διευκολύνει την καθημερινότητα του κλάδου κι έχει στόχο τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής αγοράς με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και τάσεις. Παράλληλα ολοκληρώνουμε το νομοσχέδιο για τον θεματικό τουρισμό, το οποίο θα βγει επίσης σε δημόσια διαβούλευση άμεσα.

Τι αναμένετε να αποφέρει το άνοιγμα στην αμερικανική αγορά, το οποίο επιχειρείτε συστηματικά, με αποκορύφωμα τη φιλοξενία του συνεδρίου ASTA Athens Destination Expo 2018;
Εργαζόμαστε συστηματικά για την ανάπτυξη της αμερικανικής αγοράς, που είχε αφεθεί να ατονήσει στο παρελθόν και η οποία έχει υψηλή αγοραστική δύναμη. Την τελευταία τριετία, δε, πετύχαμε ετήσια αύξηση της τάξης του 20%, ενώ το 2017 επισκέφθηκε τη χώρα μας πάνω από 1,1 εκατ. τουρίστες από τον Καναδά και την Αμερική. Η επιτυχημένη διοργάνωση του συνεδρίου της ASTA έφερε κορυφαίους επαγγελματίες της αμερικανικής αγοράς στην Ελλάδα, οι οποίοι απέκτησαν προσωπική εμπειρία του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουμε και ήδη ξεκίνησαν νέες εμπορικές δραστηριότητες και συνεργασίες. Το 2018 η αύξηση των κρατήσεων και των αφίξεων είναι πολύ μεγάλη, γεγονός που ελπίζουμε να συνεχιστεί αμείωτο τα επόμενα χρόνια.

Έχουμε πλέον πολύ ισχυρή παρουσία και διαρκή συνεργασία με τα κορυφαία κέντρα αποφάσεων όσον αφορά τον τουρισμό. Εκεί χαράσσονται οι παγκόσμιες πολιτικές κι έχουμε την ευκαιρία να υποστηρίξουμε ακόμη πιο δυναμικά τις θέσεις και το έργο μας για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Η ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δρόμο του Μεταξιού αναμένεται να αναθερμάνει περαιτέρω την έλευση επισκεπτών από την Κίνα. Τι άλλες κινήσεις γίνονται προς αυτήν την κατεύθυνση;
Η κορυφαία Διεθνής Συνάντηση για τον Τουρισμό στο Δρόμο του Μεταξιού θα γίνει τον ερχόμενο Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη και τη συνδιοργανώνουμε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την υποστήριξη των τοπικών φορέων. Θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του εορτασμού του Έτους Τουρισμού Ε.Ε.-Κίνας κι ένα χρόνο μετά τον καθορισμό της Κίνας ως τιμώμενης χώρας στη ΔΕΘ. Η Κίνα, άλλωστε, είναι μια αγορά που ανοίξαμε συστηματικά, ώστε να αυξήσουμε άμεσα τις ροές επισκεπτών υψηλών εισοδημάτων και να ενισχύσουμε τη συνδεσιμότητα μαζί της. Η πτήση Πεκίνο-Αθήνα είναι ήδη μια πολύ επιτυχημένη πτήση από τον Σεπτέμβριο που ξεκίνησε και πρόσφατα στη Σανγκάη διαπραγματευτήκαμε την έναρξη απευθείας σύνδεσης με την Αθήνα. Με στοχευμένη προβολή και προώθηση επιδιώκουμε να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο την τουριστική κίνηση μέσα στο 2018, όπως και τα επόμενα χρόνια.

Η Αθήνα αποτελεί όλο και περισσότερο αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη του τουρισμού. Τι συνέργειες έχουν γίνει για την ενίσχυση του city break και την επιμήκυνση της σεζόν και τι μένει να γίνει για να έχει η Αθήνα τον τουρισμό που θα μπορούσε όλο το χρόνο;
Η ανάπτυξη του τουρισμού πόλης (city break) ήταν για εμάς βασικός στόχος. Με συγκεκριμένο σχέδιο, διαφημιστικά προγράμματα και δράσεις πετύχαμε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να μην αποτελούν πια σταθμό διέλευσης των τουριστών, αλλά οι επισκέπτες έρχονται πλέον να απολαύσουν την πρωτεύουσα και τη συμπρωτεύουσα τουλάχιστον για τρεις διανυκτερεύσεις και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Οι προσπάθειες του υπουργείου και των τουριστικών φορέων έφεραν πολύ γρήγορα αποτελέσματα για την Αθήνα, με θεαματική αύξηση των αφίξεων, των διανυκτερεύσεων και των πληροτήτων όλο το χρόνο. Συνεργαστήκαμε με μεγάλους ξένους ταξιδιωτικούς ομίλους κι εντάξαμε το city break στα προγράμματά τους. Προωθούμε επίσης πολύ δυναμικά την Αθήνα ως προορισμό συνεδριακού τουρισμού και με ενέργειές μας διεκδικήσαμε και προσελκύσαμε πολύ σημαντικά διεθνή και θεματικά συνέδρια μέχρι και το 2020.

Το φαινόμενο του υπερτουρισμού αποτελεί ένα από τα θέματα αιχμής διεθνώς και υπάρχουν προορισμοί όπως η Σαντορίνη που έχουν εκφράσει τέτοιου τύπου ανησυχίες. Πώς τοποθετείται το υπουργείο απέναντι σε αυτόν τον κίνδυνο;
Προτεραιότητα της κυβέρνησής μας είναι η βιώσιμη, ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη του τουρισμού. Στην Ελλάδα δεν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα υπερτουρισμού και οι προορισμοί που έχουν εκφράσει ανησυχία έχουν τη δυνατότητα να αποφύγουν τέτοιους κινδύνους με καλή διαχείριση και οργάνωση αλλά και με μέτρα που στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών, στις καλύτερες υπηρεσίες και στην ενίσχυση της ποιότητας του προϊόντος τους. Το υπουργείο είναι σε άμεση επαφή και συνεργασία με όλες τις περιφέρειες, τους δήμους, όπως επίσης και με όλους τους φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να ενημερώνεται για όλα τα θέματα που αφορούν τον τουρισμό και για την εξασφάλιση της ισόρροπης διάχυσης της τουριστικής ανάπτυξης. Έχουμε μια εκπληκτική χώρα με πάνω από 100 νησιωτικούς προορισμούς και μια μοναδική ενδοχώρα, που οι επισκέπτες απολαμβάνουν πλέον όλο το χρόνο.

Ο πολιτιστικός τουρισμός παραμένει πονεμένη υπόθεση για την Ελλάδα, παρά τα στοιχεία που δείχνουν ότι ο πολιτισμός είναι ένας από τους βασικούς λόγους για να την επιλέξει ένας ξένος επισκέπτης. Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει προς αυτήν την κατεύθυνση;
Ο πολιτιστικός τουρισμός αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια και αυτό αποτυπώνεται στην πολύ μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία καθώς και στα έσοδα από τα εισιτήρια. Προβάλλουμε πολύ δυναμικά στο εξωτερικό τον ανεκτίμητο πολιτιστικό μας πλούτο, την αρχαία πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά και τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό, που κάθε ξένος επισκέπτης μπορεί να απολαύσει. Η Ελλάδα είναι ένα ανοιχτό μουσείο. Είναι η γενέτειρα της δημοκρατίας, των Ολυμπιακών Αγώνων, του Σωκράτη, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, της φιλοσοφίας, των τεχνών και των επιστημών. Σε άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και όλους τους αρμόδιους φορείς, ενισχύουμε διαρκώς την εξωστρέφεια του πολιτισμού μας. Ταυτόχρονα στοχεύουμε στην προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών από τις ΗΠΑ, την Ινδία και άλλες ξένες αγορές που εκδηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον για γυρίσματα στη χώρα μας, ενώ έχουμε προσελκύσει κορυφαίες τηλεοπτικές παραγωγές του εξωτερικού, που αποτελούν άμεση διαφήμιση και προβολή τόσο της Ελλάδας όσο και του ελληνικού τουρισμού.

Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί αποδεδειγμένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης, επιμήκυνσης της σεζόν και ταξιδιωτικού μάρκετινγκ. Τι κινήσεις γίνονται για την ανάπτυξή του;
Προωθούμε με πολλαπλές δράσεις στο εξωτερικό την ελληνική γαστρονομία, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας της χώρας μας και των αυθεντικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Υποστηρίζουμε το «Ελληνικό Πρωινό» που προωθεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο και το «Καλάθι Πρωινού» της Συνομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδας. Χορηγούμε το σήμα της ελληνικής κουζίνας και του επισκέψιμου οινοποιείου και ολοκληρώσαμε, μαζί με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τα κριτήρια και τις προδιαγραφές για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού. Για πρώτη φορά συνδέουμε σε εθνικό επίπεδο τον τουρισμό με την αγροδιατροφή και τη μεταποίηση μέσα από πολιτικές ενθάρρυνσης των συνεργειών μεταξύ αυτών των τριών κλάδων, ώστε να στηρίξουμε τους παραγωγούς και τις επιχειρήσεις και να εντάξουμε ακόμη πιο δυναμικά στην ελληνική τουριστική αλυσίδα τα τοπικά προϊόντα και γεύσεις, που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν.

Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές που έχετε παρατηρήσει σε άλλες χώρες και θα μπορούσαν να εφαρμοστούν κι εδώ;
Πάντα υπάρχουν καλές πρακτικές που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε κι εμείς, οι οποίες τις περισσότερες φορές συνδέονται με τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους κάθε χώρας. Εμείς καταφέραμε με πολύ μικρό προϋπολογισμό και με έξυπνες δράσεις να προωθήσουμε την Ελλάδα ως έναν από τους πιο ελκυστικούς παγκόσμιους προορισμούς με άμεσα αποτελέσματα στην προσέλκυση νέου τουριστικού ρεύματος. Το νέο μας βίντεο –μια παραγωγή του ΕΟΤ– «Greece - A 365 Day Destination» έχει ψηφιστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού ως το κορυφαίο βίντεο ευρωπαϊκού προορισμού κι έχει λάβει έξι διεθνή βραβεία μόλις σε δέκα μήνες. Καλές πρακτικές που η Ελλάδα δεν ακολουθούσε στο παρελθόν και αποτέλεσαν για εμάς προτεραιότητα είναι η ενδυνάμωση του θεσμικού μας ρόλου και η πιο ενεργή μας συμμετοχή σε μεγάλους διεθνείς οργανισμούς όπως ο ΟΟΣΑ και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού. Έχουμε πλέον πολύ ισχυρή παρουσία και διαρκή συνεργασία με τα κορυφαία κέντρα αποφάσεων όσον αφορά τον τουρισμό. Εκεί χαράσσονται οι παγκόσμιες πολιτικές κι έχουμε την ευκαιρία να υποστηρίξουμε ακόμη πιο δυναμικά τις θέσεις και το έργο μας για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Θα βρείτε καθόλου χρόνο για διακοπές φέτος;
Από το 2015 που ανέλαβα τη μεγάλη ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού και μέχρι σήμερα δεν έχω καταφέρει να έχω πραγματικές διακοπές. Υποσχέθηκα όμως στους συνεργάτες μου και στην οικογένειά μου ότι αυτήν τη χρονιά θα ξεκλέψω μία εβδομάδα για να γευτώ έπειτα από πολλά χρόνια ελληνικές διακοπές.

Τι είναι για εσάς το ελληνικό καλοκαίρι; Πού έχετε περάσει τις ομορφότερες διακοπές σας;
Το ελληνικό καλοκαίρι είναι μοναδικό. Συνδυάζει την ηρεμία, τη διασκέδαση και το καλό φαγητό. Είναι ένα ταξίδι στην Ιστορία και στον πολιτισμό, το οποίο ξεχωρίζει για τις μαγευτικές αυθεντικές εμπειρίες και την πολύ ζεστή φιλοξενία που προσφέρουμε απλόχερα ως λαός. Έχω ταξιδέψει σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου, το καθένα με τις δικές του ομορφιές. Τις ωραιότερες διακοπές μου όμως τις έχω κάνει στην Ελλάδα.

Δέσποινα Ζευκιλή

Φωτό: Δημήτρης Τσίτσος