Άρωμα από το μέλλον του προορισμού «Αθήνα» 08/03/2018

Μαθήματα experiential marketing έδωσε για άλλη μία φορά ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο 18ο Airline Marketing Workshop, μεταμορφώνοντας το Ζάππειο Μέγαρο σε αρωματοποιία, όπου οι συμμετέχοντες καλούνταν, παράλληλα με την παρακολούθηση του συνεδρίου, να ανασύρουν μυρωδιές από τις αναμνήσεις τους και να φτιάξουν το άρωμα της Αθήνας.

 Ο CEO του αεροδρομίου της Αθήνας, κ. Γιάννης Παράσχης, έκλεισε με την ομιλία του το Συνέδριο
Ο CEO του αεροδρομίου της Αθήνας, κ. Γιάννης Παράσχης, έκλεισε με την ομιλία του το Συνέδριο

Την ίδια ημέρα, την 1η του Μάρτη, τόσο οι επισκέπτες του συνεδρίου όσο και όλοι εκείνοι που προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Αθήνας παρέλαβαν το δικό τους «μαρτάκι», το χαρακτηριστικό βραχιολάκι για να μην τους κάψει ο ήλιος. Μόνο μία από τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και προσθέτουν πόντους στη συστηματική δουλειά της ομάδας επικοινωνίας και marketing του αεροδρομίου, υπό τη διεύθυνση της Ιωάννας Παπαδοπούλου, που προβάλει στοχευμένα και συστηματικά, με καινοτόμες πρωτοβουλίες και συνέργειες, τον προορισμό «Αθήνα».

Τα στοιχεία που παρουσίασαν στο συνέδριο ήταν και πάλι πολύ αισιόδοξα, με τις αφίξεις να έχουν αυξηθεί κατά 8,6% το 2017 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά-ρεκόρ και κατά 12% όσον αφορά τους ξένους επισκέπτες. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, με τα συνολικά μεγέθη της τελευταίας πενταετίας να ξεπερνούν το 80%, πράγμα που σημαίνει ότι οι συστηματικές προσπάθειες από την πλευρά του αεροδρομίου με σκοπό την προώθηση της Αθήνας ως προορισμού για city break αποδίδουν. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία νούμερα, βάσει της έρευνας που πραγματοποιεί το ίδιο το αεροδρόμιο, δείχνουν ότι το ποσοστό αυτών που επιλέγουν την Αθήνα για από τρεις μέχρι πέντε ημέρες διαμονής έχει πάρει προβάδισμα (52%) έναντι αυτών που την επιλέγουν για δύο (24%). Παράλληλα γίνονται βήματα και ως προς την επιμήκυνση της σεζόν: όλο και περισσότεροι επισκέπτες προτιμούν την άνοιξη (22%) και το φθινόπωρο (29%), που κλείνουν την ψαλίδα με το καλοκαίρι (38%).

Doing is the new seeing. Τα μαθήματα μαγειρικής, τα food tours και οι «εκπαιδευτικές» εμπειρίες παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση διεθνώς, ενώ άλλη μία ανερχόμενη τάση είναι το να συνδυάζεις city break με μικρές αποδράσεις για διακοπές περιπέτειας.

Όπως επισημάνθηκε, μάλιστα, σύντομα θα παρουσιαστεί και μια μεγάλη διεθνής έρευνα γύρω από τις προσδοκίες των επισκεπτών της Αθήνας, η οποία δείχνει, μεταξύ άλλων, πως η γαστρονομία και η τοπική κουλτούρα αποτελούν όλο και σημαντικότερους λόγους επίσκεψης έναντι των αρχαιοτήτων και του κλασικού πολιτισμού κι επιβεβαιώνει τη στροφή προς την εμπειρία – και δη τις «αληθινές εμπειρίες» της πόλης και όχι τις στερεότυπες εικόνες. Άλλωστε, όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Peter Jordan της διεθνούς εταιρείας destination marketing Toposophy που έκανε τη σχετική έρευνα, αναλύοντας τις διεθνείς τάσεις doing is the new seeing, δηλαδή το να... λερώσει τα χέρια του είναι αυτό που ζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης πολύ περισσότερο από το να δει έναν προορισμό με την παραδοσιακή έννοια.

Δεν είναι τυχαίο ότι δραστηριότητες όπως τα μαθήματα μαγειρικής, τα food tours και οι «εκπαιδευτικές» εμπειρίες, που θα σε κάνουν να νιώσεις ότι έμαθες κάτι κατά τη διάρκεια των διακοπών σου, παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση διεθνώς- και ιδιαίτερα στην αμερικανική αγορά. Άλλη μία ανερχόμενη τάση είναι το να συνδυάζεις city break με μικρές αποδράσεις για διακοπές περιπέτειας, με το υγρό στοιχείο να πρωταγωνιστεί (ιστιοπλοΐα, καγιάκ κ.λπ.), ενώ το φαγητό και το ποτό αναδεικνύονται όλο και πιο δυναμικά σε βασικό λόγο επιλογής προορισμού. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η αττική ριβιέρα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών κι ετοιμάζεται για το μεγαλύτερο lifting της μετά το 2004. Είναι προφανές ότι η Αθήνα μπορεί να αποτελέσει πεδίο δόξης λαμπρό για την ανάδειξη αντίστοιχων εμπειριών και περιμένουμε να δούμε κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση στο άμεσο μέλλον.

 Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ, κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου
Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ, κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου

Το Συνέδριο έκλεισε ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννης Παράσχης, μιλώντας για τη διαδρομή που οδήγησε στο ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα της περυσινής χρονιάς  και τις προοπτικές του 2018, χάρη στη συνεργασία και στην εξαιρετική προσπάθεια που κατέβαλε και συνεχίζει να καταβάλλει το σύνολο της κοινότητας του αεροδρομίου.


Παράλληλα, για άλλη μια χρονιά, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Αθήνα.

Τα φετινά βραβεία αναλυτικά:

 H οικογενειακή φωτογραφία με τις εταιρείες που βραβεύθηκαν στο 18ο Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών του ΔΑΑ
H οικογενειακή φωτογραφία με τις εταιρείες που βραβεύθηκαν στο 18ο Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών του ΔΑΑ

A. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών που κατέγραψαν την υψηλότερη επιβατική κίνηση το 2017


H Sky Express τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών με την υψηλότερη επιβατική κίνηση στην Αθήνα, το 2017.



Β. Βραβείο για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ανά γεωγραφική περιοχή (υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση επιβατικής κίνησης 2017/2016)


Η Sky Express βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά εσωτερικού. Τιμητική διάκριση έλαβε η Olympic Air.


H Pegasus Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία για την αγορά της Δυτικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβε η Austrian Airlines.


Η Ryanair βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβε η Aeroflot.


Η Middle East Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Μέσης Ανατολής. Τιμητική διάκριση έλαβε η Emirates.


Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Αφρικής. Τιμητική διάκριση έλαβε η Egypt Air.


Η Air China τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Ασίας.


Η Emirates τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Αμερικής. Τιμητική διάκριση έλαβε η Air Canada.


Γ. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία με εποχικό δρομολόγιο


Το βραβείο κατέκτησε η Croatia Airlines για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου 2017. Τιμητική διάκριση έλαβε η Air Baltic.



Δ. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των νέων εταιρειών


Η Cobalt βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη νέα εταιρεία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.


Ε. Βραβείο για την εταιρεία με την καλύτερη επίδοση σε αναπτυσσόμενα δρομολόγια (Thin Route)


Το βραβείο κατέκτησε η Royal Jordanian για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησής της μέσα στο 2017.


ΣΤ. Βραβείο για τη συνολικά μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης το 2017


Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2017.


Επίσης:


Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2017 μεταξύ των Ευρωπαίων επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).


Η Emirates τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2017 μεταξύ των υπόλοιπων διεθνών επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).

Δέσποινα Ζευκιλή