8 hotel trends από το μέλλον 15/02/2017

Τα νέα ήθη του hotelling

Από το bed and breakfast στο bed and beverage και από το «καλώς ορίσατε» της ρεσεψιόν στη ρομποτική υποδοχή, η γενιά των millennial ταξιδευτών αναζητά διαρκώς το καινούργιο και το απροσδόκητο χωρίς να ξεχνά τις οικολογικές της ευαισθησίες. Ο Δημήτρης Αντωνόπουλος επιλέγει τις πιο καυτές αναδυόμενες τάσεις και μας δίνει μια πρόγευση από το hotelling του άμεσου μέλλοντος.

01. ΟΛΟΙ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΑ CONCEPTS

Σε μια έντονα ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά όπως αυτή της φιλοξενίας, όπου ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί για να ξεχωρίσει, ένα συγκεκριμένο και καλοδομημένο concept βοηθάει αποφασιστικά. Και το hostel που άνοιξε ένας από τους πιο κουλ ανεξάρτητους εκδοτικούς οίκους του Τόκιο, ο Shibuya Publishing & Booksellers, είναι ακριβώς αυτό. Όπως διευκρινίζουν οι ίδιοι, δεν πουλάνε φοβερά στρώματα και αφράτα μαξιλάρια, αλλά ένα λιμάνι για παθιασμένους με το διάβασμα στη λιτή μορφή του... ραφιού μιας βιβλιοθήκης. Το «Book and Bed» (σε Τόκιο και Κιότο ) απευθύνεται σε όσους θέλουν να νιώσουν την πιο ντελικάτη μορφή της νύστας όταν ένα υπέροχο βιβλίο πέφτει από τα χέρια σου καθώς αποκοιμιέσαι.

02. TA HI-TECH HOTELS

Το πρώτο robot-operated ξενοδοχείο είναι πραγματικότητα. Στο «Henn-na Hotel» στο Ναγκασάκι μας υποδέχονται τρία ρομπότ που μιλούν. Τα δύο είναι bell boys-κροκόδειλοι και το τρίτο μια κοπέλα με λευκή στιλιζαρισμένη στολή (φωτό ). Στο δωμάτιο θα σας οδηγήσει ένα ρομποτικό αμαξάκι που θα μεταφέρει τις βαλίτσες σας, ενώ αν αφήσετε κάτι στην γκαρνταρόμπα ένα αυτόματο ρομποτικό­ μπράτσο θα το τακτοποιήσει και θα το ασφαλίσει­. Δεν προβλέπει room service, καθώς ό,τι χρειάζεσαι το ψωνίζεις από αυτόματους πωλητές! «Η έξαψη συναντάει την άνεση χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής», λένε οι ίδιοι. Δεν ξέρω πόσο φιλόξενη είναι αυτή η φάση, πάντως υπάρχει ανθρώπινο προσωπικό ασφαλείας που θα έρθει αν το καλέσετε. Κατόπιν τούτων, μπορεί να σας φανεί πεζό το ότι κάποια ξενοδοχεία καταργούν διάφορες συσκευές και διακόπτες στα δωμάτια, καθώς τα πάντα ρυθμίζονται μέσω tablet, αλλά παίζει πλέον και αυτό όπως στο «Mar Adentro» στο Μεξικό.

03. Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Θεωρείται μεγάλη πολυτέλεια τη σήμερον να σου δίνεται η δυνατότητα να φωλιάσεις σε μέρη μυθικά, που τα έχουν χαρεί μόνο διασημότητες. Δύο θρυλικά παριζιάνικα clubs ξανανοίγουν ως υπερπολυτελή boutique hotels, με εστιατόριο, μπαρ και κλαμπ, και κάνουν πραγματικότητα το όνειρο πολλών κοινών θνητών να περάσουν το κατώφλι τους. Ναός των rock stars και του μοδάτου πλήθους, το μυθικό­ «Bains Douches» (φωτό ) γίνεται τώρα «Les Bains» με 39 εξαιρετικά δωμάτια και σουίτες. Το δε εμβληματικό jazz club του 1950 «Le Montana» αυτοπροσδιορίζεται πλέον­ ως hotel club έξι δωματίων. Και τι δωματίων – νιώθεις ότι σου έδωσε το κλειδί του για να κοιμηθείς ο Pablo Picasso ή ο Serge Gainsbourg.

04. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ MILLENNIALS

Είναι κοινό μυστικό πλέον ότι τα ξενοδοχεία υφίστανται σοβαρή πίεση από τον ανερχόμενο δυναμισμό του Airbnb, ειδικά στους κόλπους της γενιάς των millennials. Όταν κάποιος προτιμάει π.χ. να μη δουλεύει με το laptop στο δωμάτιό του, αλλά στο σαλόνι του, είναι σαφές πως το κοινόχρηστο λόμπι πρέπει να ξεπεράσει το συνήθη κλασικισμό και να πάρει μια πιο lounge, χαλαρή μορφή. Οι millennials αρέσκονται επίσης να ρουφούν την ενέργεια της πόλης σαν insiders, οπότε όλο και πιο συχνά βλέπουμε μεγάλες αλυσίδες να λανσάρουν φτηνότερα brands, τα οποία εστιάζουν στο lifestyle σε hype γειτονιές, προτιμώντας λόγου χάρη το Μπρούκλιν από το Μανχάταν. Έτσι η Hilton ποντάρει πλέον στα πιο casual και νεανικά «Canopy» ( φωτό ), τα μποέμ «25 Hours» εκφράζουν 100% την τάση και τα «Generator» είναι τα νέα hostels... πολυτελείας.

05. ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Μπορεί να είναι κοινός τόπος η «bed and breakfast» διαμονή, αλλά έχουν αρχίσει πλέον να εμφανίζονται και τα «bed and beverage». Μοδάτα ξενοδοχεία, darlings του περιοδικού «Wallpaper», όπως π.χ. το «Townhall» στο Λονδίνο, προσφέρουν αυτό το νέο πακέτο, το οποίο αποτελεί σαφή lifestyle επιλογή, για να εδραιώσουν το ξεχωριστό τους στίγμα. Από την άλλη, ένα διάσημο μπαρ όπως το νεοϋορκέζικο «Death & Co» επεκτείνεται στον τομέα της φιλοξενίας μέσω του «Walker Inn» στο Λος Άντζελες (φωτό ), με τα signature cocktails του να συμπεριλαμβάνονται στο room service.

06. ΤΑ SPAS, TO FITNESS ΚΑΙ Η ΕΥΖΩΙΑ

Τα τελευταία χρόνια η κατασκευή ενός δυνατού spa σε κάθε ξενοδοχείο που σέβεται τον εαυτό του είναι σχεδόν υποχρεωτική, πλέον όμως το είδος περνάει σε νέα φάση. Έτσι η ανακαίνιση του παριζιάνικου «Ritz» το προίκισε με το πρώτο Spa Chanel ( φωτό ) παγκοσμίως, δίνοντας το σύνθημα και σε άλλες αλυσίδες κύρους της μόδας και της κοσμετικής. Τα «Mandarin Oriental» λανσάρουν τις Silent Nights στα spas τους σε όλο τον κόσμο, μια εμπειρία φιλοσοφημένου ριλάξ κατά τη διάρκεια της οποίας «αποσυνδέεσαι» από τα πάντα, ενώ το premium fitness club Equinox επεκτείνεται στην κατασκευή ξενοδοχείων για health conscious ταξιδιώτες που δεν αρκούνται σε ένα κοινό γυμναστήριο και δεν εννοούν να διακινδυνεύσουν τη φόρμα τους ούτε όταν ταξιδεύουν. Το πρώτο ξενοδοχείο της Equinox αναμένεται να ανοίξει το 2018 στο Δυτικό Μανχάταν.

07. ΑΣΤΕΡΑΤΟΙ ΣΕΦ ΣΕ ΚΑΛΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Ο Rene Redzepi ( φωτό ) κουβάλησε όλη την ομάδα του «Noma» στο «Mandarin Oriental» του Τόκιο. Ο Grant Achatz, πρωτοπόρος της μοριακής γαστρονομίας στην Αμερική, άφησε το «Alinea» στο Σικάγο για ένα special project στο «Faena Hotel» στο Μαϊάμι, ενώ ο αδερφός του Ferran Adrià Albert ετοίμασε ένα ιδιαίτερο dining concept στο «Café Royal» στο Λονδίνο, που έγινε sold out σχεδόν μόλις ανακοινώθηκε. Στο εστιατόριο «Enigma» του «Palazzo Versace» στο Ντουμπάι θα εναλλάσσονται κάθε χρόνο τέσσερις κορυφαίοι ( έχουμε ακούσει ήδη τα ονόματα των Björn Frantzén και Quique Dacosta ). Με λίγα λόγια, η υψηλή γαστρονομία γίνεται πλέον δυνατό αξεσουάρ των ξενοδοχείων.

08. ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ

Λέει πολλά όταν 17 ξενοδοχεία της Νέας Υόρκης υπογράφουν συμφωνία για τη μείωση κατά 30% των εκπομπών τους σε διοξείδιο του άνθρακα μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. Προφανώς ανάμεσα σε αυτά δεν βρίσκεται κανένα ιδιοκτησίας Τραμπ, αλλά το γεγονός ότι κορυφαία ονόματα του ξενοδοχειακού καπιταλισμού όπως το «Waldorf Astoria» παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνει ότι η οικολογική αναισθησία είναι passé. Εκείνο, πάντως, που θα δώσει το στίγμα τι μπορεί να σημαίνει ένα πραγματικά οικολογικό ξενοδοχείο είναι το «Eden Hotel» του οικολογικού οργανισμού Eden Project στην Κορνουάλη (φωτό ). Μιλάμε για εξολοκλήρου οικολογική κατασκευή του κτιρίου, για προχωρημένη εξοικονόμηση ενέργειας και γενικότερα λειτουργία με βάση τα προτάγματα της αειφορίας.

Δημήτρης Αντωνόπουλος dantonopoulos@athinorama.gr