Abu Dhabi 20/10/2011

Όσα ζητάς, σε μια πόλη

Mega projects, θεματικά πάρκα, μουσεία, πολιτιστικά κέντρα, γήπεδα γκολφ, επιδρομή πολυτελών ξενοδοχειακών αλυσίδων, private clubs, σούπερ αυτοκινητόδρομοι και ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο είναι μόνο λίγα από τα άμεσα σχέδια του Αμπού Ντάμπι στο δρόμο της καθιέρωσής του ως παγκόσμιου τουριστικού προορισμού.

Μέχρι τώρα το Αμπού Ντάμπι δεν έχει πολλά τουριστικά προϊόντα να προβάλει, αν εξαιρέσουμε την αεροπορική του εταιρεία Etihad Airways, η οποία σαρώνει τα βραβεία σε πολλές κατηγορίες, και το ξενοδοχείο «Emirates Palace», που ναι μεν στάζει… πολυτέλεια, έχει όμως πολύ μικρά δωμάτια. Η δημιουργία της πίστας Formula 1 έκανε το εμιράτο γνωστό σε ακόμη περισσότερο κόσμο κι έφερε jet setters διεθνούς βεληνεκούς και μεγάλους χορηγούς, αλλά τα σχέδια για το μέλλον είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά. Στα σκαριά είναι ήδη τεράστια projects για υπερπολυτελή ξενοδοχεία και συγκροτήματα, πολυχώρους αναψυχής, εμπορικά κέντρα, οικιστικά θέρετρα και χίλιες δυο άλλες υποδομές για την ευχαρίστηση των τουριστών. Οι μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες ετοιμάζουν επιδρομή: η Fairmont και η Mandarin Oriental θα ανοίξουν τα πρώτα τους ξενοδοχεία το 2012, ενώ ήδη βρίσκονται εκεί η Intercontinental, η Marriott, η Accor καθώς και αραβικές αλυσίδες υψηλών προδιαγραφών. Στόχος των τουριστικών αρχών είναι 29.000 δωμάτια μέχρι το 2012, 35.000 μέχρι το 2015 και 80.000 μέχρι το 2030! Η επέκταση δε του αεροδρομίου έχει ήδη ξεκινήσει, αφού στόχος είναι να μπορεί να υποδέχεται 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Επιπλέον, ήδη κατασκευάζεται το πολιτιστικό πάρκο Saadiyat Island, ένα mega project που θα στεγάσει, μεταξύ άλλων, το εθνικό μουσείο σχεδιασμένο από τον λόρδο Νόρμαν Φόστερ αλλά και πολλά άλλα πολιτιστικά κέντρα και μουσεία – όλα με σχέδια από αρχιτέκτονες βραβευμένους με Pritzker. Θα φιλοξενούνται συνεχώς εκθέσεις και φεστιβάλ και το όλο οικοδόμημα θα πλαισιώνεται από κατοικίες, σχολεία, πανεπιστήμια, γήπεδο γκολφ και μια μαγική παραλία. Φυσικά, θα ενώνεται με την πόλη σε επτά λεπτά με ένα super highway δέκα λωρίδων κυκλοφορίας. Το πρώτο θεματικό πάρκο της Ferrari είναι επίσης στα σκαριά και αναμένεται να συγκεντρώνει τους φανατικούς της κόκκινης εταιρείας από όλο τον κόσμο, με πάνω από 20 ειδικές διαδρομές, διαδραστικό shopping, αυθεντική ιταλική κουζίνα κ.ά. Το Monte Carlo Beach Club, μοναδικό αδερφάκι του διάσημου club της Ριβιέρας, έχει ελάχιστες θέσεις κενές, αφού οι καμπάνες, οι απίστευτες πισίνες και τα decks του γίνονται ανάρπαστα. Τα θηριώδη εμπορικά κέντρα του Αμπού Ντάμπι συγκεντρώνουν όλα τα brands του κόσμου στους υπερπολυτελείς χώρους τους. Μόλις άνοιξε και η κεντρική αγορά –το souk– της πόλης, που καταστράφηκε πριν από μερικά χρόνια από μια μεγάλη φωτιά. Περίπου 250 καταστήματα με κοσμήματα, ρούχα, υφάσματα, μπαχαρικά και άλλα αντικείμενα της ντόπιας κουλτούρας δημιουργήθηκαν από την αρχή για τουρίστες και ντόπιους. Ο οργανισμός τουρισμού του εμιράτου έχει ανακοινώσει τις μεγάλες αγορές τουριστών στις οποίες στοχεύει και δεν είναι άλλες από τη Ρωσία, την Ινδία και την Κορέα. Οι προορισμοί που χτίζονται με αυτόν τον τρόπο, από το μηδέν, είναι απολύτως σίγουρο ότι θα επιτύχουν. Απλώς γιατί έχουν όλα όσα ζητάει ο τουρίστας σήμερα. Δηλαδή, τα πάντα.

Βίκη Βαμιεδάκη vvamiedaki@athinorama.gr