Κριτική

Mamma Mia

Από -

Ωραίες φωνές ερμηνεύουν τα hits των ABBA σε αυτήν την ελληνική παραγωγή του διασκεδαστικού μιούζικαλ, που αναβλύζει κέφι, με τη Δέσποινα Βανδή να δίνει τον τόνο στο disco party .

Το 1999 έκανε θραύση στο West End η υπέροχη ιστορία αγάπης και ανθρωπιάς σε κείμενο της Κάθριν Τζόνσον, που στήνεται πάνω στα θρυλικά τραγούδια των ABBA. Κάποια από τα hits του χρυσού συγκροτήματος της δεκαετίας του ’70 συνοδεύουν την ιστορία της Σόφι (Demmy ), η οποία λίγο προτού παντρευτεί τον αγαπημένο της Σκάι (Άρης Μακρής ) αποφασίζει να ανακαλύψει ποιος είναι ο πατέρας της. Διαβάζοντας το νεανικό ημερολόγιο της μαμάς της, της Ντόνα­ (Δέσποινα Βανδή ), μαθαίνει για το χίπικο παρελθόν της και τους τρεις άντρες στη ζωή της εκείνη την εποχή, άρα και τους ισάριθμους πιθανούς μπαμπάδες...

Έτσι τρεις μεταξύ τους άγνωστοι άντρες (Άκης Σακελλαρίου, Αργύρης Αγγέλου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης ) λαμβάνουν ένα γράμμα από τη Σόφι, φτάνουν καλεσμένοι στο γάμο και το ερωτικό παρελθόν της Ντόνα αναβιώνει... σε ένα ελληνικό νησί. Σε αυτήν την απλοϊκή αλλά γλυκιά ιστορία η δύναμη των τραγουδιών είναι πανίσχυρη, ο ρυθμός τους σε πιάνει από την πρώτη νότα και σε οδηγεί σε αυτό που οι περισσότεροι αναζητούν σε μια παράσταση μιούζικαλ: την αναδημιουργία μιας ψευδαίσθησης ξενοιασιάς, άλλοτε και λούσου, μέσα από τη μελωδία, το χορό και τις αφηγήσεις μιας ζωής…

Το μιούζικαλ ως είδος έχει σκοπό να τρέφει το όνειρο και το «Mamma Mia» τον υπηρετεί απολύτως αυτόν το σκοπό. Μπορεί να μην έχει τις τραγουδιστικές ή χορευτικές απαιτήσεις του «Sweet Charity» ή του «Καμπαρέ» του Μόμπ Φόσι, πριμοδοτεί όμως το μπρίο και την ένταση και η σκηνοθέτις Θέμιδα Μαρσέλλου ξέρει πώς να τα αναζητήσει για να τα αναδείξει. Στη διασκευή της κατάφερε να αποδώσει στην ελληνική γλώσσα γνωστά τραγούδια («Money, money, money», «Honey, honey» κ.ά. ), ακολουθώντας άψογα τον ήχο του πρωτοτύπου και δίνοντας νόημα στο περιεχόμενο. Οι γοργοί ρυθμοί και οι δυναμικές χορογραφίες της Άννας Αθανασιάδη (μακάρι στο σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη να υπήρχε περισσότερος χώρος να αναπτυχθούν με άνεση ) κάνουν την παράσταση να ρέει αβίαστα.

Η Θ. Μαρσέλλου φόρτωσε με νιάτα κι ενέργεια τη σκηνή κι εμπιστεύτηκε για τη σύνθεση του 45μελούς θιάσου καλλιτέχνες με ταλέντο στο τραγούδι. Με δεδομένο το φωνητικό της χάρισμα, η Δέσποινα Βανδή μπορεί να μην έχει θεατρικότητα, έχει όμως μια ειλικρίνεια, μια αμεσότητα κι ένα έμφυτο ρυθμό που σε γοητεύουν. Φωνητικά κι ερμηνευτικά αποκαλυπτική η Demmy, με αμείωτο επικοινωνιακό γκελ κι ευφράδεια η Μπέττυ Μαγγίρα δημιουργεί ένα κωμικό δίδυμο με τη Μαριέλλα Σαββίδου, η οποία θυμίζει καρατερίστες ηθοποιούς άλλης εποχής. Οι Άκης Σακελλαρίου, Αργύρης Αγγέλου και Αλέξανδρος Μπουρδούμης «παίζουν» με τα βασικά χαρακτηριστικά της περσόνας τους –γοητευτικός ο πρώτος, συνεσταλμένος ο δεύτερος και παρορμητικός ο τελευταίος–, ενώ μπαίνουν με φόρα στη νεανικής ορμής παράσταση, που κλείνει­ με χορό και τραγούδι σε μια σκηνή-disco.

ΑΚΡΟΠΟΛ Ιπποκράτους 9-11, 2103648303. Διάρκεια 140΄.

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης