Τάση

Από το κομοδίνο μας στη σκηνή

Θέλετε, αλλά δεν προλαβαίνετε να διαβάσετε τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας;

Στο κομοδίνο σας κάνουν... παρέα το «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο» του Προυστ με τους «Δαιμονισμένους» και το «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι; Παρηγορηθείτε: θα τα δείτε στις σκηνές της Αθήνας. O Νίκος Διαμαντής διασκευάζει το πρώτο στο Σημείο, ο Θοδωρής Αμπαζής κι ένας… δαιμονισμένος 13μελής­ θίασος (Κ. Αβαρικιώτης, Δ. Ήμελλος, Γ. Νιάρ­ρος, Θ. Πάνου κ.ά. ) μόλις ανέβηκαν στο Εθνικό, ενώ το τρίτο, έχοντας σαρώσει στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του «α», παίζεται ήδη με τεράστια επιτυχία για δεύτερη χρονιά στο Άνεσις.

Επίσης, στο θέατρο μεταφέρθηκαν το «1984» του Όργουελ (Νέο Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου» ), το μελλοντολογικό μυθιστόρημα-σταθμός για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα που μίλησε πρώτο για τον «Μεγάλο Αδερφό», σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η «Αναφορά στον Γκρέκο» του Καζαντζάκη (Γκλόρια ), όπου ο Τάκης Χρυσικάκος ερμηνεύει όλα τα πρόσωπα και δύο μουσικοί «συνομιλούν» με τους πρωταγωνιστές, αλλά και το «Όνειρο ενός γελοίου» του Ντοστογιέφσκι (Μορφές Έκφρασης ), ένας μονόλογος που εκφράζει την ανθρώπινη αγωνία για την αλήθεια και την ουσία της ζωής, σε σκηνοθεσία της Ά.Σ. Τζίμα με τον Θ. Κινδύνης στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Σοφία Φιλιππίδου δραματοποεί το «Καθώς ψυχορραγώ» του Φόκνερ (Οδού Κυκλάδων ) μες στο Φεβρουάριο, ενώ στο «Ορλάντο» της Βιρτζίνια Γουλφ (Skrow ), που είδαμε στην αρχή της σεζόν, ένα πλάσμα χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου ξεκινούσε τη ζωή του ως Άγγλος ευγενής κατά την ελισαβετιανή εποχή και έφτανε ως χειραφετημένη γυναίκα στον 20ό αιώνα με την Αμ. Καβάλη (σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη ),

Στο Θέατρο Πόρτα, πάλι, γίνονται παράσταση η «Μύτη» του Γκόγκολ από τους Patari Project σε μια ανατρεπτική ανάγνωση της αλληγορικής ιστορίας με πρωταγωνιστή έναν άντρα ο οποίος ανακαλύπτει ότι η μύτη του έχει εξαφανιστεί από το πρόσωπό του, το «Μαύρο χιόνι» του Μπουλγκάκοφ σε σκηνοθεσία του Κ. Φιλίππογλου, σε μια παράσταση που αποτυπώνει με χιούμορ τη θέση του καλλιτέχνη σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς και η «Δίκη» του Κάφκα ως «Η δίκη του Κ.», όπου ο Θωμάς Μοσχόπουλος εστιάζει στο μαύρο χιούμορ και στη διάσταση του θεάτρου του παραλόγου που εντοπίζει στο έργο του Τσέχου συγγραφέα. Η «Δίκη» θα ανεβεί στα τέλη της σεζόν –σε άλλη διασκευή– από τον Δημήτρη Μυλωνά και στο θέατρο Οδού Κυκλάδων. 

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης