Μαρία Αντουλινάκη: «Δεν νικάει πάντα το καλό στη ζωή…»

Η Μαρία Αντουλινάκη μας μίλησε για το θέατρο, για το ρόλο που ερμηνεύει στο «Φιντανάκι» και για τις αλήθειες που της αποκάλυψε το έργο του Παντελή Χορν στο θέατρο Χυτήριο.

Μαρία Αντουλινάκη: «Δεν νικάει πάντα το καλό στη ζωή…»

Μετά από είκοσι τέσσερα χρόνια στο θέατρο πως βλέπετε να διαμορφώνεται η σύγχρονη ελληνική θεατρική σκηνή;
Νομίζω πως η ιστορία επαναλαμβάνεται και πως το θέατρο έχει βγει και πάλι ο μεγάλος νικητής. Θεωρώ ότι η σύγχρονη θεατρική κίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο. Με εξαιρετικές παραστάσεις, πλούσιες παραγωγές και ιδιαίτερα επιλεγμένο ρεπερτόριο. Το υψηλό αυτό επίπεδο του θεάτρου φαντάζει ακόμα πιο σπουδαίο αν συσχετιστεί με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που το χαρακτηρίζουν. Βρισκόμαστε ασφαλώς σε μια ιστορική καμπή της χώρας μας και το θέατρο ως αναπόσπαστο κομμάτι της πραγματικότητας αυτής συμμετέχει αλλά και αντιστέκεται. Είναι για εμένα προσωπικά και για όλους όσους το ακολουθούν κάτι ιερό, κάτι σαν θρησκεία. Και όπως όλες οι θρησκείες γεννάει ελπίδα και πίστη.

Ταλέντο ή σκληρή δουλειά αναδεικνύει έναν ηθοποιό;
Το ταλέντο ασφαλώς χρειάζεται αν θέλεις να επιτύχεις και μπορεί να σε βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό. Όμως το κυριότερο για να επιτύχεις, είναι να μην το βάζεις κάτω και να δουλεύεις σκληρά. Το ταλέντο για εμένα είναι το χάρισμα του κάθε καλλιτέχνη, αυτό τον καθιστά ξεχωριστό. Αυτό το χάρισμα τον διαφοροποιεί από τους άλλους ανθρώπους. Η δουλειά όμως είναι αυτή που σε κάνει να ξεχωρίζεις και να εξελίσσεσαι. Αν βασιστείς μόνο στο ταλέντο σου και την τύχη δεν θα φτάσεις μακριά. Το χαμόγελο της επιτυχίας κερδίζεται.

Μαρία Αντουλινάκη: «Δεν νικάει πάντα το καλό στη ζωή…» - εικόνα 1

Τι σας έκανε να πείτε ναι στη πρόταση για το «Φιντανάκι» του Παντελή Χορν;
Το έργο καθ’αυτό και ο ρόλος της Κατίνας ήταν τα βασικά κίνητρα για να συναντηθώ και έτσι να εκτιμήσω και τους υπέροχους συνεργάτες που τελικά οδήγησαν σ’ αυτό το αποτέλεσμα που απολαμβάνει το κοινό και μαζί του κι εμείς. Νιώθω τυχερή που είμαι μέρος αυτού του θιάσου γιατί δουλεύοντας αρμονικά οδηγηθήκαμε σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Ποιο είναι το «κλειδί» για να αποτυπώσεις σωστά έναν ρόλο;
Δεν είναι θέμα ενός κλειδιού. Ο κάθε ρόλος έχει τη διαδρομή του και απαιτεί έρευνα από τον ηθοποιό. Έρευνα για την εποχή που γράφτηκε, για την εποχή στην οποία τη φέρνει ο κάθε σκηνοθέτης, για τα κίνητρα που τον ωθούν να κάνει ό,τι κάνει. Και ύστερα θέλει να ενσωματώσεις την αλήθεια σου και το χάρισμα σου (που σας είπα πρωτύτερα) στον χαρακτήρα που καλείσαι να υποδυθείς. Στόχος είναι η γνωριμία με τον χαρακτήρα στο σύνολό του, μια γνωριμία που όσο ποιο δυνατή γίνει τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα υπάρχει να γεννηθεί η αλήθεια κάτι που είναι το βασικότερο εφόδιο που πρέπει να φέρει ο ηθοποιός πάνω στην σκηνή.

Τι είναι αυτό που κρατάτε από το συγκεκριμένο έργο;
Δεν θα έλεγα πως με δίδαξε κάτι παρά ότι με έφερε αντιμέτωπη με την αλήθεια που ξέρω χρόνια τώρα και που επιλέγω να την ξεχνάω στην καθημερινότητα μου, γιατί ως άνθρωπος αισιόδοξος, χρειάζεται να ελπίζω. Η αλήθεια αυτή είναι ότι: δεν νικάει πάντα το καλό στη ζωή, αυτό συμβαίνει και στο έργο αυτό. Και, ξέρετε, για εμένα είναι αρκετά δύσκολο να χρειάζεται να υπερασπιστώ μια «κακή» ηρωίδα. Αλλά είναι κομμάτι της δουλειάς μου και είναι υποχρέωσή μου να την υπερασπιστώ, για να υπάρχει ως αληθινή και αυθεντική επάνω στην σκηνή.

Τι σχεδιάζετε για την επόμενη θεατρική σεζόν;
Θα είμαι στις Μάγισσες της Σμύρνης στο θέατρο Παλλάς σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, με έναν εκλεκτό θίασο.

Μαρία Αντουλινάκη: «Δεν νικάει πάντα το καλό στη ζωή…» - εικόνα 2

Περισσότερες πληροφορίες

Το φιντανάκι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Σε μια αθηναϊκή αυλή του Μεσοπολέμου, οι κάτοικοι ζουν την καθημερινότητα αποκαλύπτοντας ομοιότητες με την ηθική παρακμή και τα διλήμματα του σήμερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
18/04/2024

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.

Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Updated | "Κήτος": Ο ανέκδοτος μονόλογος του Βαγγέλη Ρωμνιού στο Θέατρο Τέχνης

Ο Ευάγγελος Βογιατζής φέρνει στη σκηνή και ερμηνεύει τον μονόλογο του συγγραφέα του "Χαρτοπόλεμου", που έφυγε πρόωρα από τη ζωή, σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη και κίνηση Φωκά Ευαγγελινού.

Στο "Underground" ο Γιάννης Τσορτέκης υποδύεται έναν μαυραγορίτη που είναι "πρωτεργάτης, επαναστάτης, σύμβολο"

Με αφορμή τις τελευταίες παραστάσεις του θεατρικού όπου πρωταγωνιστεί με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και την Αλεξάνδρα Αϊδίνη, ο ταλαντούχος ηθοποιός που... "μισήσαμε" πέρσι στο Maestro μιλά στο "α" για τα Βαλκάνια, τον Κουστουρίτσα και την Ελλάδα του σήμερα.

Τι θα δούμε φέτος στην Επίδαυρο

Διεθνείς παρουσίες, σπουδαία σκηνοθετικά ονόματα, σημαντικές συνεργασίες, σύγχρονες επαναγνώσεις της τραγωδίας και κυριαρχία του τραγικού λόγου έναντι του κωμικού εντοπίζονται στο φετινό πρόγραμμα της μεγάλης και μικρής Επιδαύρου.