Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου

3

Μια πλούσια κληρονόμος, ένα στοιχειωμένο σπίτι κι ένα πλήθος περίεργων επισκεπτών συναντιούνται στο διασκεδαστικό κείμενο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, στο οποίο αναμειγνύονται η κωμωδία, το μυστήριο και οι υπαρξιακές αγωνίες και που τυγχάνει ενός κεφάτου ανεβάσματος με καλή διανομή.

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου

Μια πλούσια κληρονόμος, ένα στοιχειωμένο σπίτι κι ένα πλήθος περίεργων επισκεπτών συναντιούνται στο διασκεδαστικό κείμενο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, στο οποίο αναμειγνύονται η κωμωδία, το μυστήριο και οι υπαρξιακές αγωνίες και που τυγχάνει ενός κεφάτου ανεβάσματος με καλή διανομή.

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου - εικόνα 1

Συνδυασμός κωμωδίας­ κι έργου μυστηρίου, που στρέφεται γύρω από το φόβο της μοναξιάς, το έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου γνωρίζει μια δεύτερη καριέ­ρα δέκα χρόνια μετά το πρώτο­ του ανέβασμα. Η αντοχή του στο χρόνο δεν είναι αδικαιολόγητη, καθώς η πλοκή δεν στηρίζεται σε κάποιον επικαιρικό χαρακτήρα, αλλά σε μια δοκιμασμένη ιδέα: μια κάποτε πλούσια –και πλέον στα όρια της χρεοκοπίας– κληρονόμος, εξαιτίας της αλόγιστα σπάταλης ζωής που διήγαγε με τον άεργο σύζυγό της, επιχειρεί να πουλήσει το αρχοντικό της για να ορθοποδήσει οικονομικά αλλά και από φόβο να μείνει μόνη της εκεί μέσα, αφού έχει πάρει επιπλέον και την απόφαση να χωρίσει.

Έτσι το σπίτι θα γίνει το σημείο συνάντησης μιας στρατιάς πρόσωπων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την επικείμενη πώληση. Παράλληλα διάφορα περίεργα μεταφυσικά φαινόμενα αρχίζουν να σημειώνονται, εισάγοντας το στοιχείο του σασπένς, το οποίο κλιμακώνεται και δίνει, μαζί με τη δραματουργική ανατροπή λίγο πριν από το φινάλε, στο έργο το στίγμα μιας κωμωδίας μυστηρίου που μπορεί να ζημιώνεται ανά στιγμές από το φτηνό χιούμορ (βλ. ξεχειλωμένα σεξουαλικά αστεία), παρακολουθείται πάντως στη μεγαλύτερη διάρκειά της με ενδιαφέρον και διασκεδάζει.

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου - εικόνα 2

Κατανοώντας ότι το κωμικό­ στοιχείο του έργου το φέρουν­ κατά βάση τα πρόσωπα και οι μεταξύ τους παρεξηγήσεις, ο Φωκάς Ευαγγελινός σωστά­ έβαλε σε πρώτο πλάνο τους ηθοποιούς. Οι περισσότεροι δε είναι πραγματικά απολαυστικοί, με προεξάρχοντα τον Κώστα Αποστολάκη στον ρόλο του Κρητικού που έρχεται για επίσκεψη, καθώς η ηρωίδα έχει αποφασίσει να μεταβεί στην Κρήτη για να ασχοληθεί με την... πολιτική, ενώ και οι υπόλοιποι υποστηρίζουν με σθένος τους ρόλους τους προσφέροντας ωραίες στιγμές: η Πηνελόπη Σεργουνιώτη, η Ρουμάνα υπηρέτρια του σπιτιού­, ο Ζερόμ Καλουτά, ο κινηματογραφιστής που ενδιαφέρεται να το αγοράσει για να το χρησιμοποιήσει ως χώρο γυρισμάτων, ο Παναγιώτης Παναγόπουλος, το μέντιουμ που συμβουλεύει την ηρωίδα στις αποφάσεις της, ο Θάνος Κοντογιώργης, ο ψυχίατρός της, και ο Στράτος Λύκος, ο άρτι αφιχθείς από τη Βραζιλία φίλος της, ο οποίος έχει το μυαλό του συνεχώς στο σεξ και στα ναρκωτικά, ενώ η παρουσία του πιανίστα που συνοδεύει ζωντανά την παράσταση εμπλουτίζει σημαντικά το σκηνικό αποτέλεσμα.

Η Μαρία Λεκάκη και ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης ως ζευγάρι, αν και στέκονται ωραία επί σκηνής, φαίνονται κάπως αμήχανοι, μάλλον επειδή επιφορτίζονται με το δραματικό κομμάτι του έργου, που επιβαρύνει το όλο εγχείρημα­. Διότι η «πάση θυσία» επιθυμία της Δήμητρας Παπαδοπούλου να θίξει ένα σοβαρό θέμα, αυτό της αποδέσμευσης από τους φόβους που μας κρατάνε πίσω, δεν ενσωματώνεται αβίαστα στο έργο, το οποίο θα μπορούσε χωρίς αυτό να αποτελεί μια απενοχοποιημένη, «απλή» κωμωδία.

ΓΚΛΟΡΙΑ Ιπποκράτους 7, κέντρο, 2103600832. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Έξυπνη σάτιρα των φοβιών και των νευρώσεων της ελληνικής κοινωνίας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".