Πολλά από τα έργα που παίζονται θέτουν στο επίκεντρο τη γυναίκα. Επιλέξαμε επτά από αυτά, που σκιαγραφούν τη γυναικεία δύναμη, την υπομονή, την αντοχή και το πάθος με συγκινητικό τρόπο.
«Η αγάπη άργησε μια μέρα»
Γυναίκες θύματα και θύτες μιας κλειστής κοινωνίας, μέσα από τον καθωσπρεπισμό φυλακίζουν τη ζωή τους στις κοινωνικές συμβάσεις και στερούνται το χάδι και τον έρωτα. Είναι θαυμάσιος ο τρόπος με τον οποίο η Λιλή Ζωγράφου μας δείχνει πως οι γυναίκες μπορούν να προστατέψουν η μια την άλλη σε μια αυστηρά πατριαρχική κοινωνία σ’ αυτήν την ιστορία που ζωντανεύει από ένα καστ υψηλών προδιαγραφών –Αιμιλία Υψηλάντη, Αθηνά Τσιλύρα, Κατερίνα Μισιχρόνη, Μυρτώ Γκόνη, Μαρία Καρακίτσου κ.ά. σε σκηνοθεσία του Ένκε Φεζολάρι (Αργώ).
«Αθανασία»
Τίποτα δεν είναι για πάντα και κανείς δεν μπορεί ορίσει τον χρόνο του πάνω στη γη υπογραμμίζει ο Χρήστος Δήμας στο έργο του που με πρωταγωνίστρια την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μας φέρνει αντιμέτωπους με ένα σκληρό παιχνίδι της ζωής. Μια γυναίκα βρίσκεται ξαφνικά καθηλωμένη στην αναπηρική καρέκλα από ένα τροχαίο. Συγκινεί με τον απολογισμό της ζωής της, αλλά και με την απόφαση της να θίξει ένα καυτό ζήτημα των τελευταίων δεκαετιών στον δυτικό κόσμο, την ευθανασία…(Ιλίσια-Βολανάκη)
«Σταματία, το γένος Αργυροπούλου»
Τι κι αν είναι παρθένα γεροντοκόρη, εθνικόφρων και συντηρητική; Η Σταματία, η ηρωίδα του Κώστα Σωτηρίου με σκέρτσο, χαριτωμένη πονηριά και στεντόρεια φωνή παρωδεί τη ζωή της, αλλά και τραγουδά αποκαλύπτοντας τον αντιηρωικό βίο της. Η γυναικεία φύση βασιλεύει πέρα από όλα τα στερεότυπα και η Ελένη Ουζουνίδου καταθέτει μια συγκλονιστική ερμηνεία που θα σας γεμίσει αισιοδοξία σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. (Κιβωτός)
«Ο γάμος του Καραχμέτη»
Γυναίκες σαν την Σεραϊνώ δεν υπάρχουν…ίσως όμως να υπήρξαν την εποχή του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη για να γράφει γι’ αυτήν στο μεταφυσικής χροιάς διήγημα του. Στείρα η Σεραϊνώ προβάλλει την ιδεολογία και το όραμα της αγάπης μεγαλώνοντας με αυταπάρνηση τα παιδιά του, εν ζωή, πρώην άνδρα της και της νεαρής γυναίκας του. Η Όλια Λαζαρίδου αποθεώνει την παπαδιαμαντική ποιητικότητα με τη σκηνοθεσία της και πρωταγωνιστές τους Ιφιγένεια Γρίβα και Νίκο Χαλδαιάκη (Από Μηχανής Θέατρο).
«Κυρία Κούλα»
Όλοι έχουν δικαίωμα στον έρωτα και μια δεύτερη ευκαιρία να τον κυνηγήσουν. Στη νουβέλα του αδικοχαμένου Μένη Κουμανταρέα, που σκηνοθετεί η Έφη Θεοδώρου με πρωταγωνιστές τη Μαρία Ζορμπά και τον Κωνσταντίνο Πλεμμένο, μια ώριμη γυναίκα συναντά στο τρένο ένα νεαρό και μεταξύ τους αναπτύσσεται μια ερωτική σχέση. Η ιστορία είναι απλή, με ήρωες συνηθισμένους ανθρώπους που όμως τολμούν να κάνουν, για λίγο, το όνειρό τους πραγματικότητα (Faust)
«Πρ’ όλα αυτά»
Εννιά γυναίκες βίωσαν την τραυματική εμπειρία του καρκίνου και τολμούν να μοιραστούν μαζί μας όλα όσα αισθάνθηκαν σ’ αυτήν την παράσταση-μαρτυρία. Η σκηνοθέτιδα Γεωργία Μαυραγάνη δείχνει στην παράσταση όσα απλόχερα της δώρισαν αυτές οι γυναίκες. Μας είπε η ίδια «αν πρέπει να δώσω το χαρακτηριστικό της λάκτισμα είναι αυτό του Λάζαρου που πήγε και ήρθε και που, όμως, είναι εδώ να τα μαρτυρήσει όλα όσα είδε για να λυτρωθούμε όλοι μας» (Από Μηχανής Θέατρο).
«Κόκκινη μνήμη»
Η γυναίκα που υπομένει τη μοίρα της, η κακοποιημένη ψυχικά και σωματικά γυναίκα που ζει φοβισμένη στη σκιά της ύπαρξης βρίσκει φωνή σ’ αυτόν τον αυτοβιογραφικό μονόλογο με πρωταγωνίστρια την Πολύνα Γκιωνάκη. Η γνωστή πρωταγωνίστρια μεταφέρει εικόνες της αληθινής ζωής και συγκινεί με την αλήθεια της. Η παράσταση αφιερώνεται στη μεγάλη ποιήτρια και ακαδημαϊκό Κική Δημουλά και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Βαμβακάς (Αλκμήνη).
Περισσότερες πληροφορίες
Παρ’ όλα αυτά
Εννέα γυναίκες ανεβαίνουν στη σκηνή για να μοιραστούν με το κοινό την εμπειρία τους, σε μια παράσταση-μαρτυρία για τον καρκίνο.
Η κυρία Κούλα
Μια συντηρητική παντρεμένη γυναίκα συναντά έναν φοιτητή στον Ηλεκτρικό, ο οποίος γίνεται το φόντο της «παράταιρης» ερωτικής τους ιστορίας.
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου
Ο απολογισμός μιας γυναίκας η οποία αρραβωνιάστηκε έναν λοχαγό του στρατού και παρέμεινε προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρούσε εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό.
Η αγάπη άργησε μια μέρα
Συγκλονιστική εικόνα της ελληνικής επαρχίας μεταξύ 1930 και 1980, ένα δριμύ «κατηγορώ» στην καταπίεση και ταυτόχρονα ένας ύμνος στον έρωτα και στην ελευθερία.
Ο γάμος του Καραχμέτη
Το συναρπαστικό διήγημα λαμβάνει χώρα στη Σκιάθο την εποχή της Τουρκοκρατίας και αφορά τη Σεραϊνώ, που έκανε βίωμα το όραμα της αγάπης.