Η κατάρα της Ίρμα Βεπ

1,5

Το έργο για δύο πρωταγωνιστές που αλλάζουν ρόλους και κοστούμια με φοβερή ταχύτητα μοιάζει ξεθυμασμένο, σε μια παράσταση όπου όλα παίζονται με το ίδιο τέμπο, άχρωμα και χωρίς μαεστρία.

Η κατάρα της Ίρμα Βεπ

Το έργο για δύο πρωταγωνιστές που αλλάζουν ρόλους και κοστούμια με φοβερή ταχύτητα μοιάζει ξεθυμασμένο, σε μια παράσταση όπου όλα παίζονται με το ίδιο τέμπο, άχρωμα και χωρίς μαεστρία.

Η κατάρα της Ίρμα Βεπ - εικόνα 1

Στην απομονωμένη οικία Μάντακρεστ όπου ζει ο Έντγκαρ μαζί με την ιδιότροπη οικονόμο Τζέιν Τουίσντεν, τον λοξό υπηρέτη Ίγκορ Άντεργουντ με το ξύλινο πόδι –το αληθινό, όπως πληροφορούμαστε, βρίσκεται σε στομάχι λύκου– και τη δεύτερη σύζυγό του λαίδη Άλμπα, το πνεύμα της πρώτης συζύγου του, της λαίδης Ίρμα, στοιχειώνει τους πάντες. Τα υπονοούμενα και τα ερωτικά παιχνίδια δεν σταματούν και οι λυκάνθρωποι μπλέκονται με τους βρικόλακες και τις μούμιες­ στην παιγνιώδη πλοκή του έργου, που αποκαλύπτει το ευφυές πνεύμα του συγγραφέα Τσαρλς Λάντλαμ, ιδρυτή του Ridiculous Theatre Company, και το όραμά του για την αμερικανική κωμωδία ως σύνθεση παρωδίας, φάρσας, μελοδράματος και σάτιρας. Με την «Κατάρα της Ίρμα Βεπ» μοιάζει να μας λέει: «Παιδιά, χαλαρώστε, αφήστε στην άκρη τις σκοτεινές στιγμές, οι κατάρες θα υπάρχουν όσο ­νιώθουμε καταραμένοι».

Η κατάρα της Ίρμα Βεπ - εικόνα 2

Παρωδεί το γκροτέσκο, την ελισαβετιανή δραματουργία, τη λογοτεχνία του φανταστικού, τις ταινίες τρόμου, στήνει ένα αλλόκοτο σκηνικό πανηγύρι στο οποίο οι δύο ηθοποιοί, ο Φάνης Μουρατίδης και ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, επιδίδονται σε μια ανεπανάληπτη εναλλαγή ρόλων. Το καθήκον του σκηνοθέτη Γιάν­νη Κακλέα να οδηγήσει τους ηθοποιούς στην εναλλαγή οκτώ ρόλων υπό την πίεση της ατάκας και του χρονομέτρου δεν ήταν εύκολο. Όταν μάλιστα η κωμωδία είναι το πεδίο και των δύο ηθοποιών, κάνουν την εμφάνισή τους οι αυτοσχεδιασμοί που θυμίζουν περισσότερο πρόβα παρά παράσταση, όπως και η υπερβολική έκφραση που παραπέμπει σε καλαμπούρι. Ίσως δεν ήταν στις προθέσεις του Φάνη Μουρατίδη να... παρωδήσει την παρωδία ως ένας περιγραφικός αφηγητής, αλλά αυτό εισπράξαμε. Σε ένα θεατρικό πινγκ πονγκ όπως αυτό,­ μοιραία οι θεατράλε εξάρσεις­ και τα υπερβολικά γκαγκ αναχαίτισαν τις υποκριτικές αρετές του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου, ο οποίος προσπαθούσε να δώσει διαφορετικό χρώμα και τόνο.

ΒΡΕΤΑΝΙΑ Πανεπιστημίου 7, 2103221579. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η κατάρα της Ίρμα Βεπ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Οι δύο γνωστοί κωμικοί ηθοποιοί υποδύονται οκτώ αντρικούς και γυναικείους ρόλους, σε αυτήν την παρωδία ταινιών φρίκης και της λογοτεχνίας του τρόμου, που είναι ποτισμένη με σασπένς

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.