Ιωάννα Παππά, υπάρχει απάντηση στο δίλημμα «να ζει κανείς ή να μη ζει;»

Η αγέρωχη, δυναμική και ταυτόχρονα εύθραυστη Ιωάννα Παππά μας μίλησε για την ηρωίδα που ερμηνεύει στον σαιξπηρικό «Άμλετ», αλλά και για το μέγα δίλημμα: «να ζει κανείς ή να μη ζει;»

Ιωάννα Παππά, υπάρχει απάντηση στο δίλημμα «να ζει κανείς ή να μη ζει;»

Αγέρωχη, δυναμική και ταυτόχρονα εύθραυστη η Οφηλία της Ιωάννας Παππά στην παράσταση «Άμλετ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε καίριες σκηνές συμβάλλει στο να αποκτήσει η παράσταση του Άνεσις ποιητικό μέγεθος. Τη ρωτήσαμε πως βλέπει η ίδια την ηρωίδα που ερμηνεύει και η Ιωάννα Παππά μας απάντησε: «Στην δική μας προσέγγιση η Οφηλία είναι ένα πλάσμα ψυχικά γενναιόδωρο, το οποίο διαθέτει βαθιά κατανόηση για την ανθρώπινη αδυναμία στον βαθμό που της επιτρέπει η λογική της. Όταν η λογική της διαταράσσεται από την ξαφνική ερωτική απόρριψη, που δέχεται από τον Άμλετ και τον βίαιο θάνατο του πατέρα της από τον άνθρωπο που είναι ερωτευμένη οδηγείται στην τρέλα. Νομίζω πως κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να αντέξει τον παραλογισμό. Είτε άντρας είτε γυναίκα».

Ιωάννα Παππά, υπάρχει απάντηση στο δίλημμα «να ζει κανείς ή να μη ζει;» - εικόνα 1

Ποια σχέση μπορούν να έχουν τα πρόσωπα του «Άμλετ» με τα πρόσωπα της τραγωδίας;
Ο Σαίξπηρ θεωρείται ο τέταρτος μεγάλος τραγικός. Η αλήθεια είναι πως για το έργο του εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από την Κλασική Ελλάδα. Παρόλα αυτά οι ήρωές του διαφέρουν σε αρκετά σημεία από τα κλασικιστικά πρότυπα. Διότι στον Σαίξπηρ ο θεϊκός νόμος δεν υφίσταται. Οι κοινωνία αλλάζει και μαζί με αυτήν κι ο άνθρωπος τυφλωμένος από τα πάθη, τα μίση, την εκδίκηση, την ανθρώπινη αδυναμία, απόλυτα υπεύθυνος για τη μοίρα του, χωρίς τη βοήθεια ή την τιμωρία του Θεού.

Ιωάννα Παππά, υπάρχει απάντηση στο δίλημμα «να ζει κανείς ή να μη ζει;» - εικόνα 2

Τελικά υπάρχει απάντηση στο δίλημμα «να ζει κανείς ή να μην ζει;»
Ο «Άμλετ» είναι ένα έργο τέλειο στην δομή του. Πρόκειται για ένα αριστούργημα υψηλής αισθητικής, όσον αφορά στη γραφή αλλά και τη βαθιά κατανόηση της ανθρώπινης ψυχής. Στο τέλος του έργου, όταν όλοι οι ήρωες πεθαίνουν προκύπτει κάθαρση. Ο θεατής ή ο ηθοποιός λυτρώνεται καθώς λειτουργεί ο νόμος της Θείας Δίκης. Στο δίλημμα να ζει κανείς ή να μην ζει η απάντηση έρχεται με το τέλος της ιστορίας. Ακόμα κι αν κάποιοι θάνατοι ήταν άδικοι έπρεπε να συμβούν.

Τι σε έκανε να πεις ναι, στην πρόταση του Τάσου Ιορδανίδη να παίξεις στην παράσταση;
Η αλήθεια είναι πως όσες φορές βρίσκομαι σε μια παράσταση έχω δεχτεί αμέσως την πρόταση. Κι αυτό γιατί τυχαίνει να συνδυάζεται ένα πολύ καλό έργο, με έναν πολύ καλό σκηνοθέτη κι έναν εξίσου καλό θίασο. Στην περίπτωση αυτή, ο ρόλος της Οφηλίας αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση και είναι γεγονός ότι στον Σαίξπηρ δύσκολα μπορώ να αντισταθώ. Είναι η έκτη μου συμμετοχή σε σαιξπηρική παράσταση. Με τον Τάσο γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια, αλλά φέτος συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά. Είχαν προηγηθεί και στο παρελθόν συζητήσεις, αλλά δεν είχαμε καταφέρει να συνδυάσουμε τους χρόνους μας. Από την φετινή μας συνάντηση στον Άμλετ έχει προκύψει μια καλή φιλία και μια συνεργασία πολύ δημιουργική. Με ειλικρίνεια και διάθεση για επικοινωνία. Ο Τάσος ενδιαφέρεται για το σύνολο της δουλειάς όπως κι εγώ. Έχουμε στηρίξει αρκετά αυτό το εγχείρημα και το κοινό μας ανταμείβει.

Ιωάννα Παππά, υπάρχει απάντηση στο δίλημμα «να ζει κανείς ή να μη ζει;» - εικόνα 3

Τι κρατάς από τη συνεργασία σου με το Γεωργιανό σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε;
Ο Λεβάν Τσουλάτζε είναι ένας σκηνοθέτης που γνωρίζει τους κώδικες του θεάτρου και το τεχνικό του κομμάτι αρκετά καλά. Διαθέτει ως άνθρωπος μεγάλη ευαισθησία και χιούμορ. Είναι ευγενής και εξαιρετικός συνεργάτης. Εμπνέεται πολύ από τους ηθοποιούς του και σκηνοθετεί σύμφωνα με το υλικό που διαθέτει. Δεν επιβάλλει ποτέ τον τρόπο. Προτείνει με σαφήνεια το πλαίσιο του ρόλου κι από κει και πέρα ο ηθοποιός είναι ελεύθερος να δημιουργήσει σύμφωνα με την εμπειρία, την τεχνική και τον ψυχισμό που διαθέτει. Η συνάντησή μας ήταν πολύ ευχάριστη και δημιουργική και για τους δύο.

Ποια είναι η ηρωίδα που θα ήθελες να ερμηνεύσεις και δεν το έχεις κάνει ακόμα;
Οι περισσότερες αγαπημένες μου ηρωίδες είναι κυρίως Σαιξπηρικές. Η λαίδη Άννα όπως και η λαίδη Μάκβεθ με συγκινούν αρκετά.

Περισσότερες πληροφορίες

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η παράσταση επιστρέφει ανανεωμένη, σε νέο χώρο, και μας μεταφέρει στο σαιξπηρικό βασίλειο της Δανίας, όπου οι ήρωες και τα πάθη τους έρχονται στο σήμερα μέσα από τη διαχρονική θεματική του μεγάλου συγγραφέα.

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 150 '

Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της σαιξπηρικής ιστορίας που πραγματεύεται διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία και την ηθική και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μια πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/04/2024

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.

"I am falling in love | Εκδοχές πάνω στη Δωδέκατη Νύχτα": Πειραγμένος Σαίξπηρ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τον Γιώργο Βαλαή

Ο ανήσυχος δημιουργός αποσυναρμολογεί τη "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στη Σκηνή Ωμέγα, εστιάζοντας στις σχέσεις των ηρώων και την ερωτική έλξη που δεν γνωρίζει πρότυπα.

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!