Μόλλυ Σουήνη

3

Ζεστή παράσταση, όχι όμως χωρίς ανισότητες, ενός βαθιά ανθρωποκεντρικού έργου

Μόλλυ Σουήνη

Ζεστή παράσταση, όχι όμως χωρίς ανισότητες, ενός βαθιά ανθρωποκεντρικού έργου

Μόλλυ Σουήνη - εικόνα 1

Την ιστορία της σχεδόν από γεννησιμιού τυφλής Μόλλυ που βρίσκει την όρασή της μετά από εγχείρηση για να αποδειχθεί τελικά ανέτοιμη για αυτή την εκ νέου γνωριμία με τον κόσμο τον οποίον είχε μάθει να αντιλαμβάνεται διαφορετικά, πραγματεύεται το έργο του Φρίελ, δομώντας τη μέσα από τρεις μονολόγους που διασταυρώνονται, χωρίς ποτέ να καταλήγουν σε διάλογο. Η Μόλλυ, ο άνδρας της και ο γιατρός είναι τα τρία πρόσωπα που φωτίζουν τα γεγονότα χωρίς να ακολουθούν χρονολογική σειρά, μεταφέροντας τις διαφορετικές οπτικές τους. Το πολυεπίπεδο κείμενο θίγει ένα ζήτημα που εκτείνεται σε διάφορες σημαντικές παραμέτρους -θέματα ταυτότητας, ατομικής βούλησης, ακόμη και τα όρια της επιστήμης είναι μερικά από όσα προκύπτουν-, κατά κύριο λόγο όμως εστιάζει στον ανθρώπινο πυρήνα του τον οποίον διαποτίζει, ως καθαρόαιμο γέννημα της ιρλανδικής παράδοσης, από την ποίηση του καθημερινού και του «ασήμαντου», έτσι όπως φωτίζει τη σχέση του ζευγαριού, τη ζωή της Μόλλυ και την πρόσληψη του κόσμου πριν και μετά την αποκατάσταση της όρασής της, την προσωπικότητα του γιατρού.

Μόλλυ Σουήνη - εικόνα 2

Η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί με τρυφερότητα το έργο σε ήπιους τόνους, ταιριαστούς με τον μικρό χώρο που φιλοξενεί την παράσταση και φροντίζει συνολικά για μια ζεστή ατμόσφαιρα στην οποία συνεισφέρουν οι φωτισμοί (Αλέκος Αναστασίου) και η χρωματική αρμονία της όψης, όπου μερικά κρεμασμένα χρωματιστά υφάσματα «συνομιλούν» με τα αντίστοιχα χρώματα των κοστουμιών (σκηνικό-κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού). Αντί όμως να αφήσει το πεδίο ελεύθερο στους τρεις πρωταγωνιστές της ιστορίας, η σκηνοθεσία της, εκκινώντας μάλλον από την ιδέα να εστιάσει με κάποιον συμβολικό τρόπο στον αόρατο για την Μόλλυ κόσμο, επιδίδεται σε ένα επαναλαμβανόμενο παιχνίδι με τα χρωματιστά παραπετάσματα του σκηνικού, τα οποία οι ηθοποιοί συνεχώς μετακινούν αναλόγως ποιος έχει κάθε φορά τον λόγο, που διασπά την προσοχή του θεατή χωρίς να προσθέτει κάτι στο σκηνικό αποτέλεσμα.

Μόλλυ Σουήνη - εικόνα 3

Ο Αργύρης Ξάφης στον ρόλο του Φρανκ, εσωτερικός και ουσιαστικός, με μια παρηγορητική σχεδόν παρουσία, είναι από μόνος του λόγος για να δει κανείς την παράσταση, και συνοδεύεται ωραία από τον Δημήτρη Γεωργιάδη στον ρόλο του γιατρού Ράις, που δεν περιορίζεται από τον ίδιο τον συγγραφέα σε έναν «ψυχρό» επιστήμονα, αλλά γίνεται συνοδοιπόρος της Μόλλυ και του ζευγαριού σε αυτό το νέο του ταξίδι στον ορατό κόσμο. Η Δέσποινα Κούρτη, από την άλλη, που επιφορτίζεται το δύσκολο εγχείρημα να υποδυθεί την ηρωίδα, καταδύεται με θέρμη και αλήθεια στο ρόλο της, όμως το μόνιμο κρεσέντο της φωνής και της κίνησης των χεριών της, μαζί με έναν μικρό στόμφο -κατανοητό ως ένα βαθμό, καθώς υποδύεται έναν άνθρωπο που βιώνει μια καταλυτική για τη ζωή του αλλαγή- κουράζει.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (Δώμα) Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900. Διάρκεια: 105΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μόλλυ Σουήνη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Βασισμένος σε μια πειραματική μελέτη του νευρολόγου Όλιβερ Σακς, ο Φρίελ πλάθει μια ιστορία που αφορά την τυφλή Μόλι, η οποία βρίσκει την όρασή της έπειτα από 35 χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.