Τέσσερα έργα των λατρεμένων από Έλληνες σκηνοθέτες και θεατές Σαίξπηρ, Τσέχοφ και Ίψεν κάνουν επιτυχία στις σκηνές της πόλης. Η Γιώτα Δημητριάδη ξεχώρισε τέσσερα ντουέτα σε θεατρικές στιγμές που μαγνητίζουν.
Λένα Δροσάκη - Γιάννης Κότσιφας
Μια τρανταχτή απόδειξη ότι τα κλασικά έργα μπορούν να παρασταθούν σε μοντέρνα ανεβάσματα και να καθηλώσουν είναι η «Αγριόπαπια» του Δ. Τάρλοου στο Πορεία. Εδώ είναι πολύ δύσκολο να επιλέξεις μόνο ένα δυνατό ντουέτο, διότι κάθε σκηνική συνάντηση είναι μια υποκριτική αναμέτρηση. Όπως ο Έκνταλ του Γ. Κότσιφα τη στιγμή που έρχεται αντιμέτωπος με τη μεγάλη αλήθεια και ρωτά την Γκίνα (Λ. Δροσάκη): «Είναι η Χέντβιγκ δική μου;» Εξαιρετική απόδοση του όρου «τραγικωμωδία» που ίδιος ο Ίψεν είχε δώσει στο έργο του.
Νάνσυ Μπούκλη - Δημήτρης Λιγνάδης
Ο θάνατος είναι λύτρωση και ο Δημήτρης Λιγνάδης-Πέερ Γκυντ τον καλεί επίμονα αλλά μάταια. Όταν τελικά φτάνει μαζί με το φινάλε, επισφραγίζεται από ένα ονειρικό βαλς, το οποίο ο εμβληματικός ήρωας του Ίψεν το χορεύει αγκαλιά με τον έρωτα της ζωής του, τη Σολβάιγ. Η πανέμορφη Νάνσυ Μπούκλη, που την ερμηνεύει, του λέει παρηγορητικά: «Κοιμήσου, κοιμήσου, αγοράκι μου, κοιμήσου. Εγώ για πάντα θα σε νανουρίζω». Ίσως η πιο δυνατή σκηνή της παράστασης που ανεβαίνει στο Εθνικό.
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη - Ακύλλας Καραζήσης
Είναι σπάνια τύχη να βλέπεις σε μια παράσταση τόσα αστέρια όσα συγκεντρώνει ο ανατρεπτικός «Γλάρος» του Γιάννη Χουβαρδά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ένα παιχνίδι έρωτα κι εξουσίας στήνει ο Τσέχοφ ανάμεσα στον Τριγκόριν (Ακ. Καραζήσης) και την Αρκάντινα (Κ. Καραμπέτη), η οποία κάνει ό,τι μπορεί για να τον κρατήσει κοντά της: πέφτει στα πόδια του, τον εκλιπαρεί, τον φιλάει δηλώνοντας για κάθε σημείο του σώματός του: «Αυτά είναι δικά μου»! Σπάνια σκηνική χημεία κι εξαιρετική αλήθεια μεταξύ των δύο παρτενέρ, οι οποίοι άλλωστε συνεργάζονται χρόνια.
Ιωάννα Παππά - Τάσος Ιορδανίδης
Ο Λ. Τσουλάτζε ανεβάζει φέτος στο Άνεσις έναν εμπνευσμένο «Άμλετ»... δωματίου. Η σκηνή που μας συγκίνησε ήταν αυτή που ο Άμλετ-Τ. Ιορδανίδης αποδιώχνει την Οφηλία την οποία ερμηνεύει η Ιωάν. Παππά. Εκείνος της λέει με μανία: «Να κλειστείς σε μοναστήρι» κι εκείνη σπαράζει από τον πόνο του έρωτα. Έδεσαν οι δύο τους μοναδικά, σε ένα από τα πιο δύσκολα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου.
Περισσότερες πληροφορίες
Η αγριόπαπια
Η ψυχική καταρράκωση μιας οικογένειας που συντηρείται με αυταπάτες, τις οποίες συμβολίζει μια σακατεμένη αγριόπαπια.
Άμλετ
Η παράσταση επιστρέφει ανανεωμένη, σε νέο χώρο, και μας μεταφέρει στο σαιξπηρικό βασίλειο της Δανίας, όπου οι ήρωες και τα πάθη τους έρχονται στο σήμερα μέσα από τη διαχρονική θεματική του μεγάλου συγγραφέα.
Άμλετ
Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της σαιξπηρικής ιστορίας που πραγματεύεται διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία και την ηθική και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μια πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.
Ο γλάρος
Οι χίμαιρες της νιότης και οι ματαιώσεις της ενηλικίωσης, οι οικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις, ο έρωτας και ο θάνατος, η τέχνη και η πραγματικότητα αναδεικνύονται με τον πιο ανθρώπινο τρόπο στο τσεχοφικό έργο.
Πέερ Γκυντ
Τα όνειρα ενός μοναχικού, μυστηριώδους άντρα που ζει μια περιπετειώδη ζωή και η πορεία προς την πραγματοποίησή τους