Το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Τέχνης συνεχίζουν τη συνεργασία τους παρουσιάζοντας την «Αριάγνη», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Στρατή Τσίρκα Ακυβέρνητες Πολιτείες. Η παράσταση ξεκινά στις 15/11 στο Τέχνης της Φρυνίχου και αυτοί είναι οι βασικοί συντελεστές, οι πρωταγωνιστές και οι ρόλοι που ερμηνεύουν.
Δημήτρης Πασσάς
Είναι το λεγόμενο «Ανθρωπάκι», η ενσάρκωση της σταλινικής αντίληψης για τον κόσμο. Ο μεγάλος αντίπαλος του Σιμωνίδη αλλά και του ίδιου του Τσίρκα. Ενσαρκώνει τις βαθιές αιτίες της διάψευσης των οραμάτων μιας ολόκληρης γενιάς.
Παντελής Δεντάκης
Κάνει τον Κονφερανσιέ, έναν κυνικό και γοητευτικό πολιτευτή· διαχρονικό και αήττητο. Το εδώ και τώρα της παράστασης. Τα ξέρει όλα, τα έχει δει όλα, ζητά με ειλικρίνεια από τον Μάνο Σιμωνίδη να απολογηθεί για όλη την αριστερά. Είναι μορφωμένος, σύγχρονος, ξέρει τι λέει, ένας επιτυχημένος άνθρωπος του σήμερα.
Ηλέκτρα Νικολούζου
Η Αριάγνη είναι ο ζωντανός μίτος για την έξοδο του Σιμωνίδη από το λαβύρινθο. Είναι μια μορφή υπερβατική και ταυτόχρονα ταπεινή. Προτείνει με τα λόγια και τις πράξεις της τη συμπόνια, την ανεκτικότητα, την υπομονή, την αγάπη. Πέρα και πάνω από διλήμματα. Γι’ αυτό ο Τσίρκας χαρίζει το όνομά της στον τίτλο του δεύτερου μέρους της τριλογίας του.
Γιώργος Κριθάρας
Ερμηνεύει τον κεντρικό ήρωα και βασικό αφηγητή Μάνο Σιμωνίδη, ο οποίος παλεύει διαρκώς με τα διλήμματά του: δράση ή τέχνη; Συμμετοχή στα γεγονότα ή καταγραφή τους; Είναι, κυριολεκτικά, ένας τραγικός ήρωας. Εγκλωβισμένος στον εσωτερικό του λαβύρινθο. Το alter ego του Στρατή Τσίρκα.
Γιάννης Λεοντάρης
Ο σκηνοθέτης της παράστασης μετέτρεψε το εμβληματικό κείμενο-ποταμός σε ένα θεατρικό κείμενο μόλις 80 σελίδων. Η παράσταση έχει τα χαρακτηριστικά περφόρμανς. Τέσσερις από τους δέκα ηθοποιούς έχουν σταθερούς ρόλους, ενώ οι υπόλοιποι εναλλάσσονται με καταιγιστικό ρυθμό.
Άση Δημητρολοπούλου
Η σκηνογράφος κι ενδυματολόγος της παράστασης κινήθηκε γύρω από την ιδέα ότι οι θεατές θα είναι σαν να βρίσκονται σε καράβι και θα παρακολουθούν τα όσα συμβαίνουν στη στεριά. Δέστρες με σχοινιά, μια ριγέ τέντα σε μια γειτονιά του Καΐρου με αναφορές στη Μασσαλία, ένα μυροπωλείο και μερικές καρέκλες σκιαγραφούν τον τόπο της δράσης.
Περισσότερες πληροφορίες
Ακυβέρνητες πολιτείες - Αριάγνη
Σε συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το Θέατρο Τέχνης, θα δούμε το δεύτερο μέρους της τριλογίας του εμβληματικού μυθιστορήματος - σημείο αναφοράς στην ελληνική μεταπολεμική λογοτεχνία