Ο ρεαλισμός και η απλότητα των έργων του Eduard Hopper, σε αντίθεση με την έντονη ζωτικότητα των δύο φύλων στους πίνακες του Εgon Schiele, αποτυπώνουν δύο εντελώς αντίθετες ατμόσφαιρες. Από αυτές άντλησε έμπνευση η Αναστασία Μπρουζιώτη και στην χορευτική παράσταση «Ηome» σκιαγραφεί δύο διαφορετικούς κόσμους ανθρώπινης συνύπαρξης και επικοινωνίας. Η χορογράφος μας αποκαλύπτει τα κλειδιά της έμπνευσής της για την εικαστικής έμπνευσης παράσταση που παίζεται στον Κινητήρα.
Η έμπνευση Αυτό που με άγγιξε περισσότερο δεν ήταν κάποιοι μεμονωμένοι πίνακες αλλά οι ατμόσφαιρες τους. Η αίσθηση της μοναξιάς και της απομόνωσης που είναι καθαρή σε όλο το έργο του Eduard Hopper και η έντονη, άγρια και ταυτόχρονα όμορφη σωματικότητα των μορφών του Εgon Schiele αποτέλεσαν τα κλειδιά προκειμένου να χορογραφηθεί όλο το έργο. Η συνέπεια των δύο ζωγράφων στο θέμα που απασχόλησε τον καθένα και που χαρακτήρισε όλο το έργο τους, η επιμονή να αποτυπώσουν την ίδια ιδέα μέσα σε τόσους πίνακες, η ανάγκη, σαν άνθρωποι, να εκφράσουν με ποιον τρόπο αντιλαμβάνονταν τον κόσμο, ποια είναι η πραγματικότητα που ζουν και τι αντίκτυπο είχε σε αυτούς ήταν τα πράγματα που συναισθηματικά με υποκίνησαν να δημιουργήσω το κομμάτι.
Η χορογραφία Μέσω της θέσης/ πόζα της κάθε μορφής του Hopper και του Schiele δημιουργήθηκε το κινητικό υλικό και με βάση τις δύο διαφορετικές ατμόσφαιρες δομήθηκε η σκηνοθεσία, η δραματουργία και η χορογραφία του «Home». Οι πίνακες επηρέασαν την ομάδα περισσότερο κατά την διάρκεια των προβών, όταν χρησιμοποιώντας σαν αναφορές κάποιους από αυτούς οι σωματικές και συναισθηματικές μας σχέσεις άρχισαν να συσχετίζονται με την αίσθηση του κάθε πίνακα. Τότε συνειδητοποιήσαμε πως αποτελούμε έναν ζωντανό κινούμενο πίνακα που οι ψυχοσυνθέσεις των οντοτήτων του φέρουν επί σκηνής, μέσω της κίνησης, κάτι από την ατμόσφαιρα του Ηopper και του Schiele αντίστοιχα.
Βασικές αναφορές αποτέλεσαν οι εξής πίνακες: Room in New York (1940), Excursion Into filosophy (1959), Summer Interior (1909) , Night Shadows(1921), Woman in the Sun (1961) από τον Eduard Hopper και οι Death and the Maiden(1915), Seated Couple (1915), The Embrace (1917), Seated woman in violent shockings, Two girls lying entwited (1915), Lovers Man and woman, Self-portrait with arm twisted above head (1910), Seated Male Nude (1910), Standing Male Nude, Back View (1910) του Εgon Schiele. Τhe embrace και Seated Couple του E. Schiele και οι Room in New York και Night Shadows του Ε. Hopper.
Περισσότερες πληροφορίες
Home, 2084
Παραστάσεις χορού των δυο καλλιτεχνικών ομάδων που διακρίθηκαν στο In Progress Feedback Festival (IPFF) 2017: «Home» από την ομάδα Almalibre.co της Αναστασίας Μπρουζιώτη και «2084» από την ομάδα A(r)CT της Ελένης Παπαϊωάννου και του Άλεξ Γκοτς.