Χορογραφία εμπνευσμένη από πίνακες των Ε. Hopper και Ε. Schiele

Η χορογράφος Αναστασία Μπρουζιώτη μας αποκαλύπτει τα κλειδιά της έμπνευσής της για το εικαστικής έμπνευσης «Ηome» στον Κινητήρα.

Χορογραφία εμπνευσμένη από πίνακες των Ε. Hopper και Ε. Schiele

Ο ρεαλισμός και η απλότητα των έργων του Eduard Hopper, σε αντίθεση με την έντονη ζωτικότητα των δύο φύλων στους πίνακες του Εgon Schiele, αποτυπώνουν δύο εντελώς αντίθετες ατμόσφαιρες. Από αυτές άντλησε έμπνευση η Αναστασία Μπρουζιώτη και στην χορευτική παράσταση «Ηome» σκιαγραφεί δύο διαφορετικούς κόσμους ανθρώπινης συνύπαρξης και επικοινωνίας. Η χορογράφος μας αποκαλύπτει τα κλειδιά της έμπνευσής της για την εικαστικής έμπνευσης παράσταση που παίζεται στον Κινητήρα.

Χορογραφία εμπνευσμένη από πίνακες των Ε. Hopper και Ε. Schiele - εικόνα 1

Η έμπνευση Αυτό που με άγγιξε περισσότερο δεν ήταν κάποιοι μεμονωμένοι πίνακες αλλά οι ατμόσφαιρες τους. Η αίσθηση της μοναξιάς και της απομόνωσης που είναι καθαρή σε όλο το έργο του Eduard Hopper και η έντονη, άγρια και ταυτόχρονα όμορφη σωματικότητα των μορφών του Εgon Schiele αποτέλεσαν τα κλειδιά προκειμένου να χορογραφηθεί όλο το έργο. Η συνέπεια των δύο ζωγράφων στο θέμα που απασχόλησε τον καθένα και που χαρακτήρισε όλο το έργο τους, η επιμονή να αποτυπώσουν την ίδια ιδέα μέσα σε τόσους πίνακες, η ανάγκη, σαν άνθρωποι, να εκφράσουν με ποιον τρόπο αντιλαμβάνονταν τον κόσμο, ποια είναι η πραγματικότητα που ζουν και τι αντίκτυπο είχε σε αυτούς ήταν τα πράγματα που συναισθηματικά με υποκίνησαν να δημιουργήσω το κομμάτι.

Χορογραφία εμπνευσμένη από πίνακες των Ε. Hopper και Ε. Schiele - εικόνα 2

Η χορογραφία Μέσω της θέσης/ πόζα της κάθε μορφής του Hopper και του Schiele δημιουργήθηκε το κινητικό υλικό και με βάση τις δύο διαφορετικές ατμόσφαιρες δομήθηκε η σκηνοθεσία, η δραματουργία και η χορογραφία του «Home». Οι πίνακες επηρέασαν την ομάδα περισσότερο κατά την διάρκεια των προβών, όταν χρησιμοποιώντας σαν αναφορές κάποιους από αυτούς οι σωματικές και συναισθηματικές μας σχέσεις άρχισαν να συσχετίζονται με την αίσθηση του κάθε πίνακα. Τότε συνειδητοποιήσαμε πως αποτελούμε έναν ζωντανό κινούμενο πίνακα που οι ψυχοσυνθέσεις των οντοτήτων του φέρουν επί σκηνής, μέσω της κίνησης, κάτι από την ατμόσφαιρα του Ηopper και του Schiele αντίστοιχα.

Χορογραφία εμπνευσμένη από πίνακες των Ε. Hopper και Ε. Schiele - εικόνα 3
«Summer Interior» του Eduard Hopper

Βασικές αναφορές αποτέλεσαν οι εξής πίνακες: Room in New York (1940), Excursion Into filosophy (1959), Summer Interior (1909) , Night Shadows(1921), Woman in the Sun (1961) από τον Eduard Hopper και οι Death and the Maiden(1915), Seated Couple (1915), The Embrace (1917), Seated woman in violent shockings, Two girls lying entwited (1915), Lovers Man and woman, Self-portrait with arm twisted above head (1910), Seated Male Nude (1910), Standing Male Nude, Back View (1910) του Εgon Schiele. Τhe embrace και Seated Couple του E. Schiele και οι Room in New York και Night Shadows του Ε. Hopper.

Περισσότερες πληροφορίες

Home, 2084

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 80 '

Παραστάσεις χορού των δυο καλλιτεχνικών ομάδων που διακρίθηκαν στο In Progress Feedback Festival (IPFF) 2017: «Home» από την ομάδα Almalibre.co της Αναστασίας Μπρουζιώτη και «2084» από την ομάδα A(r)CT της Ελένης Παπαϊωάννου και του Άλεξ Γκοτς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.