Τέσσερις παραστάσεις μας συστήνονται αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε καλοκαιρινά φεστιβάλ των δήμων αλλά και σε απροσδόκητους χώρους, όπως το Παλιό Πανεπιστήμιο.
«Ο αλαβροστοισειώτης»
Ο Νίκος Χατζόπουλος επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών, αυτήν τη φορά με ένα έμμετρο κυπριακό έργο του ’60, γραμμένο σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο από τον λαϊκό ποιητή Παύλο Λιασίδη. Ελλαδίτες και Κύπριοι ηθοποιοί (Δημήτρης Αντωνίου, Μαρίνα Αργυρίδου, Άνδρη Θεοδότου, Κλείτος Κωμοδίκης, Γιωργής Τσουρής) με τη συνοδεία του Σταύρου Λάντσια στο πιάνο ανιχνεύουν τη συγγένεια του έργου με την αρχαία τραγωδία σε μια παράσταση που πραγματεύεται τη σύγκρουση ανάμεσα στο φυσικό και το μεταφυσικό. (Πειραιώς 260, 15-18/6)
«Όταν σε λίγο κατεβήκαμε στη θάλασσα»
Μνήμη, ξεριζωμός, απώλεια, ταυτότητα, ξένος, θάνατος… συνυπάρχουν στο μουσικοθεατρικό έργο που δημιούργησε η Φένια Παπαδόδημα για το Φεστιβάλ Αθηνών. «Μεταφορικά και ρεαλιστικά, η φυγή μέσω της θάλασσας, του νερού, είναι ο δρόμος του νόστου», δηλώνει η ίδια και μαζί με τέσσερις ηθοποιούς-τραγουδιστές (Αλέξανδρος Αχτάρ, Ελεάνα Καυκαλά, Νίκος Λεκάκης, Λήδα Μανιατάκου) και πέντε μουσικούς ανοίγουν ένα διάλογο ανάμεσα στην ομηρική «Οδύσσεια» και τη σύγχρονη πραγματικότητα. (Πειραιώς 260, 21-23/6)
«Ο επικήδειος»
Ο Τάσος Χαλκιάς κάνει ποδαρικό στο θεατρικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βύρωνα-Υμηττού πρωταγωνιστώντας σε ένα από τα τελευταία έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ο Καμπανέλλης, ευαίσθητος δέκτης των δονήσεων του καιρού του και των ανθρώπινων αδυναμιών, αφήνει να φανεί η αγωνία της δόξας, της υστεροφημίας και η ματαιοπονία των καλλιτεχνών. Μαζί του παίζει ο Λεωνίδας Ιορδάνου (Βράχων «Άννα Συνοδινού», 21/6).
«Ο γάμος του Καραχμέτη»
Η ιδεολογία και το όραμα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη για την αγάπη, που νοηματοδοτεί τη ζωή και μας απελευθερώνει από τον ατομισμό, προβάλλονται στο διήγημα που δραματοποιεί η Όλια Λαζαρίδου με πρωταγωνιστές την Ιφιγένεια Γρίβα και τον Νίκο Χαλδαιάκη. Η παράσταση ανεβαίνει από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο πλαίσιο του εορτασμού των 180 χρόνων λειτουργίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στο δεύτερο μέρος οι καραγκιοζοπαίχτες Άθως Δανέλλης και Νικόλας Τζιβελέκης παρουσιάζουν το δραμάτιο «Ο Καραγκιόζης νεκροθάπτης» του Ιωσήφ Βιβιλάκη (Παλιό Πανεπιστήμιο, από 15/6).
Περισσότερες πληροφορίες
Ο γάμος του Καραχμέτη
Το συναρπαστικό διήγημα λαμβάνει χώρα στη Σκιάθο την εποχή της Τουρκοκρατίας και αφορά τη Σεραϊνώ, που έκανε βίωμα το όραμα της αγάπης.
Όταν σε λίγο κατεβήκαμε στη θάλασσα
Πέντε νέοι ηθοποιοί-τραγουδιστές και πέντε μουσικοί επί σκηνής δημιουργούν μια δική τους γλώσσα παίζοντας με το λόγο, το ρυθμό, τη μελωδία και το σώμα, ενώ ανοίγουν ένα διάλογο μεταξύ της «Οδύσσειας» και της σημερινής πραγματικότητας.
Ο αλαβροστοισειώτης
Μια φαινομενικά απλή ιστορία για έναν νεραϊδοπαρμένο άντρα αποκτά άλλη διάσταση στα χέρια του Ν. Χατζόπουλου, ο οποίος αναζητά τη συγγένεια του κυπριακού έργου με την αρχαία τραγωδία
Ο επικήδειος
Το δράμα ενός συγγραφέα που, ενώ βρίσκεται κοντά στο τέλος της ζωής του, διαπιστώνει ότι δεν είχε την αναγνώριση που του άξιζε όσο ζούσε